Joffe75 Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 HeiVi tenkte å reise en tur til Thailand (Phuket) med ei jente på 6 mnd, men er litt usikre om det er for tidlig. - Er det noe problem med en flytur på 12-13 timer? Har hørt at det kan være en stor belastning på lunger mm.- På denne tiden er det ca 32 grader og fuktig. Vil det være noe problem, eller tilpasser de seg slik som oss?- Hun har fulgt vanlig vaksinasjonsprogram, dvs 2 runder med vaksiner. I tillegg er hun fullammende per i dag. Vil hun være godt nok beskyttet mot smittefare? Mao. hvor smart er det å ta med ei 6 mnds. jente til Thailand (Phuket)?- Vil evt. vaksiner som mor tar ha noen positiv effekt på henne gjennom melken?Dette ble mange spørsmål. Håper på mange gode svar :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Ville forsøkt å legge dette på Åpent forum jeg, er lite aktivitet på dette forumet. Jeg snublet over spm. på 100 nyeste, men kan ikke svare deg. Forresten så er det også en del som har erfaring med å reise til Thailand på adopsjonsforumet også. Men sånn rent faktisk, så får de jo barn i Thailand også, så barnet klarer seg sikkert fint. En lang flyreise, men jeg tror sånt er enklere når det er et spedbarn, enn en unge på 1-2-3 år som ikke klarer sitte stille, og går lei av de samme lekene i timesvis. Og jeg har hørt at amming hjelper mot "dotter i ørene" når man letter og lander. Men jeg har ingen egen erfaring med barn, eller med å reise så langt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.