Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei. jeg går på Trionetta28, og har lest i pakningsvedlegget av sikkerheten på pillen kan bli redusert ved oppkast. jeg hadde oppkast i den uken jeg tok de hormonfrie pillene, ca 5 dager etter jeg hadde tatt siste aktive pille. jeg hadde samleie dagen etter jeg kastet opp. jeg lurer dermed på om besyttelsen kan ha blitt redusert og jeg kan ha blitt gravid? jeg kastet jo opp i den uken der jeg ikke tok aktive piller, og pillene må vel ha blitt tatt opp av kroppen 5 dager etter jeg tok siste aktive pille. kan du svare? lurer også på om jeg kan fortsette som vanlig å ta ppillene etter å ha tatt angrepillen, eller om jeg bør begynne på helt nytt brett. jeg tok nemlig angrepillen 2,5 dager etter samleiet. venter på svar!:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212947-p-piller-og-oppkast/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

At du har hatt oppkast i perioden uten aktive tabletter betyr ingenting. Problemet oppstår om du kaster opp den aktive medisinen. Så virker den ikke ved å hemme eggløsningen. Du fortsetter helt som vanlig og starter med aktive piller som du ellers skulle ha gjort. Det er ikke nødvendig med angrepiller. Det vil kanskje lage kluss i blødningene.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212947-p-piller-og-oppkast/#findComment-1557768
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...