Gå til innhold

Er vi slemme ?

Gjest uhøflig slektning?

Anbefalte innlegg

Gjest uhøflig slektning?
Skrevet

Vi har besøk av slektninger fra utlandet. De har bodd hos oss i flere dager, i tillegg har vi vært mye sammen andre steder. De skal reise med fly kl. 0630 en av de nærmeste dagene, og må være på flyplassen 1,5 timer før, altså kl. 0500.

Det er ca 45 minutter å kjøre herfra til flyplassen, så hvis vi skal kjøre dem helt fram må vi reise ca kl. 0400.

Vi har sagt at vi i stedet for å kjøre helt til flyplassen, vil kjøre dem til flybussen 10 minutter unna oss. De må ikke reise noe tidligere fra oss, men må altså ut av bilen og over i bussen med all bagasjen. De har to barn rundt skolealder.

Er vi veldig slemme? De ble sure på oss, nemlig. Skjønner at de gjerne vil sette seg i bilen og bli kjørt helt frem uten mer strev. Men for det første ønsker jeg ikke at mannen min skal kjøre alene hjem igjen kl. 0500 - han kommer til å være stuptrøtt, og har sovnet bak rattet tidligere. (Har ikke plass i bilen til at jeg blir med) Dessuten skal vi kjøre langt senere på dagen, og han kan godt slippe å kjøre 1,5 timer når han kan slippe unna med 20 minutter.

Men - så ser vi disse menneskene sjelden, og vi burde kanskje gjøre dem denne tjenesten for en gangs skyld, ikke minst pga barna.

Hva synes dere? Jeg ville uten tvil tatt bussen "med glede" i en sånn situasjon, men.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

2

• Line

1

• Soria

1

• mrxx

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes slektningene krever for mye hvis de ble sure for forslaget.

Kjør de til flybussen med god samvittighet =)

Skrevet

Jeg har vært noen ganger i Usa på besøk hos slektninger og venner. To av gangene ble vi kjørt helt frem til flyplassen, men den første gangen orket ikke de to mamma og jeg bodde hos å kjøre oss til LAX, fordi de var så "hekta på golf" og skulle tidlig avsted for å spille.

De bestilte taxi for oss, og betalte denne, så vi ble jo kjørt helt frem til flyplassen. Syntes det var greit nok vi, men hadde det vært de som var her hos oss, så hadde vi nok heller kjørt dem, tenker jeg.

Men, nå er det ikke lange biten å kjøre til flyplassen her vi bor heller da... det tar kanskje litt over en time frem og tilbake.

Skrevet

Etter forholdene synes jeg det holder at de blir kjørt til flybussen.

Skrevet

Jeg hadde nok kjørt dem, men hadde ikke blitt sur om det var motsatt, da hadde jeg insistert på å ta bussen.

De har i alle fall ingen grunn til å bli sure, det er dårlig gjort av dem.

Med andre ord dere trenger ikke å ha dårlig samvittighet

Gjest Zuleika
Skrevet

Jeg hadde kjørt dem hvis jeg kunne på grunn av jobb. Jeg har reist mye og noen ganger blir jeg kjørt til flyplassen og noen ganger ikke. Jeg satte spesielt pris på å bli kjørt da jeg hadde barn og måtte dra midt på natta. Jeg ble aldri sur om ikke jeg ble kjørt og synes det høres rart ut.

Synes det høres en smule egoistisk ut å ikke kjøre noen en er glad i bare fordi det er midt på natta.

Annonse

Gjest sandex
Skrevet

Jeg ville - uten tvil - ha kjørt de frem.. Ikke noe å diskutere :) Noe annet er at de forventer det.. Det kan de ikke gjøre.. Men jeg hadde gitt de den extra servicen :)

Skrevet

Jeg synes det er langt over kanten å bli sure for noe sånt.

Det høres ut som om dere har stilt opp så det holder.

Det er ingen store ulemper med å kjøre buss i stedet for bil. Hadde de måttet stå opp en time tidligere eller noe sånt, hadde det vært litt annerledes (men likevel ingen grunn til å bli sur).

Gjest uhøflig slektning?
Skrevet

Jeg hadde kjørt dem hvis jeg kunne på grunn av jobb. Jeg har reist mye og noen ganger blir jeg kjørt til flyplassen og noen ganger ikke. Jeg satte spesielt pris på å bli kjørt da jeg hadde barn og måtte dra midt på natta. Jeg ble aldri sur om ikke jeg ble kjørt og synes det høres rart ut.

Synes det høres en smule egoistisk ut å ikke kjøre noen en er glad i bare fordi det er midt på natta.

Selv om han som kjører har en tendens til å sovne når han er veldig trøtt (og han er nødt til å kjøre alene)? Hadde det ikke vært for det, så hadde han nok kjørt dem. (Har alltid kjørt dem på dagtid.) Er det virkelig egoistisk, da?

Synes det er vanskelig.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Selv om han som kjører har en tendens til å sovne når han er veldig trøtt (og han er nødt til å kjøre alene)? Hadde det ikke vært for det, så hadde han nok kjørt dem. (Har alltid kjørt dem på dagtid.) Er det virkelig egoistisk, da?

Synes det er vanskelig.

De har nok blitt godt vandt siden de bruker å bli kjørt.

Dere får bare gjenta hva grunnen er, og så kjøre dem til bussen. Jeg synes ikke dere skal risikere at sjåføren sovner, det er alt for farlig, både for ham og medtraffikantene!

Synd at de tar det sånn og blir sure, håper det ikke skaper et dårlig forhold mellom dere.

Gjest Zuleika
Skrevet

Synes det er vanskelig.

Jeg er vel ikke helt med her. Må han kjøre, kan ikke du kjøre?

Jeg kan ikke gå i dybden på hvor stor fare er for at han sovner og bedømme ut fra det. Selvfølgelig setter man ikke sitt eget liv og andres i fare, men hvorfor blir de sure? Er det noe du tror at de er, eller har de sagt direkte at de misliker dette? Det skulle mye til at jeg hadde forventet at noen kjørte meg til flyplassen selvom jeg setter veldig pris på det.

hjertebarnet
Skrevet

Overhodet ikke slemme. Det er DE som er uhøflige mot dere, syns jeg! Jeg forventer ikke å bli kjørt av foreldrene mine engang jeg, når jeg kommer med fly til/fra Gardemoen. Det går jo flybuss/tog rett utenfor, som tar 30 min. Jeg blir hentet/kjørt til flybussen/toget, ikke lenger. Og dersom det hadde det vært kl. fem om morgenen ville både de og jeg regnet det som en selvfølge at jeg tok taxi isteden.

Ville aldri falt meg inn å forlange noe mer, verken med eller uten barn.

Ærlig talt! Så bortskjemte slektninger fortjener virkelig ikke å bli kjørt!

Skrevet

Synes det er vanskelig.

Hvis de faktisk blir _sure_ pga. dette,- så hadde jeg i alle fall ikke gjort det. Høres ut som snylte-gjester, spør du meg.

Annonse

Skrevet

Jeg hadde ikke kommet til å kjørt de lengre enn til flybussen.

Jeg har mange ganger vært i Oslo på besøk og da tar jeg flybussen/flytog til/fra Gardermoen.

Her jeg bor er det knapt 10 min å kjøre til flyplassen. Da er det greit å kjøre dit.

Skrevet

Jeg hadde kjørt dem og sett dem trygt fremme. Sånn er det bare med den saken.

Skrevet

Synes det er smålig av dere. Det er vel ikke akkurat så ofte dere gjør dette så what's the big deal?

Skrevet

Jeg ville ha kjørt dem helt fram. Det er ikke noe artig å bakse seg ut og inn av bil og buss med bagasje og unger, særlig ikke midt på natta.

Og hvis mannen din er normalt frisk og sprek, fikser han vel dette fint. Kan han ikke helle i seg litt kaffe for å våkne? Evt. kan du kjøre dem, eller kjører du ikke?

Gjest uhøflig slektning?
Skrevet

Jeg ville ha kjørt dem helt fram. Det er ikke noe artig å bakse seg ut og inn av bil og buss med bagasje og unger, særlig ikke midt på natta.

Og hvis mannen din er normalt frisk og sprek, fikser han vel dette fint. Kan han ikke helle i seg litt kaffe for å våkne? Evt. kan du kjøre dem, eller kjører du ikke?

Nei, jeg har ikke lappen.

Gjest uhøflig slektning?
Skrevet

Jeg er vel ikke helt med her. Må han kjøre, kan ikke du kjøre?

Jeg kan ikke gå i dybden på hvor stor fare er for at han sovner og bedømme ut fra det. Selvfølgelig setter man ikke sitt eget liv og andres i fare, men hvorfor blir de sure? Er det noe du tror at de er, eller har de sagt direkte at de misliker dette? Det skulle mye til at jeg hadde forventet at noen kjørte meg til flyplassen selvom jeg setter veldig pris på det.

Ja, han må kjøre. Jeg har ikke lappen.

De ble sure, og sa at hvis det var pengene det sto på, kunne de betale det flybussen kostet.

Men dette har jo ingenting med penger å gjøre (har fortalt dem årsaken), ville naturligvis ikke tatt penger for å kjøre dem. Haar ikke noe med det å gjøre.

De bor et stykke unna flyplassen selv, og jeg ville aldri blitt sur dersom det ikke hadde passet for dem å kjøre oss. Spesielt ikke midt på natten.

Nå har mannen min bestemt seg for å kjøre likevel. Vi ville jo normalt aldri vurdert å ikke kjøre dem, det er bare denne gangen det ble dumt, siden det er midt på natten, og vi skal kjøre langt på lørdag formiddag i tillegg.

Skrevet

DA kunne de jo like godt tatt en taxi fra dere og til bussholdeplassen så slapp dere å kjøre i det hele tatt.

Jeg tror nok at vi hadde kjørt ja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...