Gå til innhold

Er vi slemme ?

Gjest uhøflig slektning?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Først tenkte jeg; La dem ta bussen.

Men så stilte jeg meg spørsmålet om hva jeg ville gjort om det var mine slektninger fra utlandet som hadde vært på besøk, og kom frem til at det ville vært en selvfølge å kjøre dem helt frem.

Jeg hadde besøk av en venn fra Brasil for noen år siden, og jeg både hentet ham og kjørte ham til Flesland, fire og en halv times kjøring hver vei. Falt meg ikke en gang inn at det skulle gjøres annerledes.

Jeg vet likevel ikke om jeg syns slektningene dine bør være sure, men jo, skuffet har de definitivt lov til å være over en slik slutt på et sikkert hyggelig besøk.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

2

• Line

1

• Soria

1

• mrxx

1

Mest aktive i denne tråden

Ilovenewyork
Skrevet

Synes dere definitivt burde kjøre.

Ikke noe vits å gjøre det mer tungvindt for dem når de har med seg små barn.

Å stå opp midt på natten klarer dere vel for en skjelden gangs skyld???

Skrevet

Ja, han må kjøre. Jeg har ikke lappen.

De ble sure, og sa at hvis det var pengene det sto på, kunne de betale det flybussen kostet.

Men dette har jo ingenting med penger å gjøre (har fortalt dem årsaken), ville naturligvis ikke tatt penger for å kjøre dem. Haar ikke noe med det å gjøre.

De bor et stykke unna flyplassen selv, og jeg ville aldri blitt sur dersom det ikke hadde passet for dem å kjøre oss. Spesielt ikke midt på natten.

Nå har mannen min bestemt seg for å kjøre likevel. Vi ville jo normalt aldri vurdert å ikke kjøre dem, det er bare denne gangen det ble dumt, siden det er midt på natten, og vi skal kjøre langt på lørdag formiddag i tillegg.

Kan de ikke ta taxi da?

Gjest Zuleika
Skrevet

Overhodet ikke slemme. Det er DE som er uhøflige mot dere, syns jeg! Jeg forventer ikke å bli kjørt av foreldrene mine engang jeg, når jeg kommer med fly til/fra Gardemoen. Det går jo flybuss/tog rett utenfor, som tar 30 min. Jeg blir hentet/kjørt til flybussen/toget, ikke lenger. Og dersom det hadde det vært kl. fem om morgenen ville både de og jeg regnet det som en selvfølge at jeg tok taxi isteden.

Ville aldri falt meg inn å forlange noe mer, verken med eller uten barn.

Ærlig talt! Så bortskjemte slektninger fortjener virkelig ikke å bli kjørt!

Sånn skrives det bare i Norge. Nordmenn eier ikke gjestfrihet i det hele tatt. Sist jeg var i USA ble jeg kjørt frem og tilbake til flyplassen og det er over to timer hver vei. Jeg var alene og insisterte på å ta buss eller tog. Jeg er jamen glad at jeg ikke er slektning av deg. Venn kunne jeg nok ikke blitt med de holdningene du har.

Gjest sirikat
Skrevet

Sånn skrives det bare i Norge. Nordmenn eier ikke gjestfrihet i det hele tatt. Sist jeg var i USA ble jeg kjørt frem og tilbake til flyplassen og det er over to timer hver vei. Jeg var alene og insisterte på å ta buss eller tog. Jeg er jamen glad at jeg ikke er slektning av deg. Venn kunne jeg nok ikke blitt med de holdningene du har.

Skulle jeg valgt venner på DOL, så ville jeg nok valgt en som ikke dømte andre så fort som deg ;)

Vil du ha en stein til eller?

Skrevet

Hvis du alikevel må sette deg i bilen og ut å kjøre, ville jeg da så absolutt ha kjørt dem til flyplassen.

Jeg synes det er litt småkjipt å ikke kjøre gjestene til flyet, selv om det er litt tidlig om morran.

45 min er ikke langt å kjøre! På den tida er det lite trafikk også, så det går sikkert på en drøy halvtime.

Jeg bor omtrent som deg, underkant av 40 min fra flyplassen, og 5-6 min å kjøre til flybussen. Jeg kjører mine gjester til og fra flyplassen når jeg har besøk fra utlandet. Eller svipper fadern eller svigers dit hvis de skal ut og reise. Skulle da bare mangle. På den måten veit jeg at jeg kan spørre omd en samme tjenesten.

Annonse

Gjest Zuleika
Skrevet

Skulle jeg valgt venner på DOL, så ville jeg nok valgt en som ikke dømte andre så fort som deg ;)

Vil du ha en stein til eller?

Har du mange venner på DOL?

Gjest uhøflig slektning?
Skrevet

Takk for svar.

Synes egentlig det er rart at så mange synes vi bør kjøre, spesielt siden det har med sikkerhet å gjøre denne gang. Vi har hentet og kjørt til flyplassen flere ganger under deres norgesopphold (de har reist til og fra oss flere ganger i løpet av fire uker), og kjører som sagt normalt folk dersom det ikke er umulig i forhold til jobb osv.

Men da lurer jeg på en ting til: Forventer folk å bli kjørt til fly, tog osv når buss/tog el går akkurat samme turen, til omtrent akkurat samme tid? Er det vanlig?

Jeg synes det er helt naturlig å ta buss, og gjør det så ofte det er mulig. Synes det er unødvendig å belaste andre med ekstra kjøring så lenge det er andre, gode alternativ.

Gjest uhøflig slektning?
Skrevet

Hvis du alikevel må sette deg i bilen og ut å kjøre, ville jeg da så absolutt ha kjørt dem til flyplassen.

Jeg synes det er litt småkjipt å ikke kjøre gjestene til flyet, selv om det er litt tidlig om morran.

45 min er ikke langt å kjøre! På den tida er det lite trafikk også, så det går sikkert på en drøy halvtime.

Jeg bor omtrent som deg, underkant av 40 min fra flyplassen, og 5-6 min å kjøre til flybussen. Jeg kjører mine gjester til og fra flyplassen når jeg har besøk fra utlandet. Eller svipper fadern eller svigers dit hvis de skal ut og reise. Skulle da bare mangle. På den måten veit jeg at jeg kan spørre omd en samme tjenesten.

Men hvorfor gjør du det egentlig? Er det så aldeles grusomt for folk å ta buss/tog osv ?

Som sagt pleier vi å hente/bringe også, men vi blir svært sjelden hentet/brakt selv. Synes det er unødvendig at feks svigers skal kjøre 1,5 timer frem og tilbake når bussen går samme veien, på bare litt lengre tid.

Denne gangen har vi som sagt over, hentet og brakt slektningene til flyplassen flere ganger i løpet av oppholdet ( de har bodd her i flere omganger), så de burde uansett ikke ha noen grunn til å bli sure, synes jeg. Men mannen har bestemt seg for å kjøre, så de er blide igjen nå.

Gjest uhøflig slektning?
Skrevet

Først tenkte jeg; La dem ta bussen.

Men så stilte jeg meg spørsmålet om hva jeg ville gjort om det var mine slektninger fra utlandet som hadde vært på besøk, og kom frem til at det ville vært en selvfølge å kjøre dem helt frem.

Jeg hadde besøk av en venn fra Brasil for noen år siden, og jeg både hentet ham og kjørte ham til Flesland, fire og en halv times kjøring hver vei. Falt meg ikke en gang inn at det skulle gjøres annerledes.

Jeg vet likevel ikke om jeg syns slektningene dine bør være sure, men jo, skuffet har de definitivt lov til å være over en slik slutt på et sikkert hyggelig besøk.

Det ville aldri falt meg inn å forvente at noen skulle kjørt eller hentet meg med 4.5 timers reisevei hver vei, uansett hvor jeg kom fra, dersom det var en annen rimelig måte å komme seg frem på.

Skrevet

Takk for svar.

Synes egentlig det er rart at så mange synes vi bør kjøre, spesielt siden det har med sikkerhet å gjøre denne gang. Vi har hentet og kjørt til flyplassen flere ganger under deres norgesopphold (de har reist til og fra oss flere ganger i løpet av fire uker), og kjører som sagt normalt folk dersom det ikke er umulig i forhold til jobb osv.

Men da lurer jeg på en ting til: Forventer folk å bli kjørt til fly, tog osv når buss/tog el går akkurat samme turen, til omtrent akkurat samme tid? Er det vanlig?

Jeg synes det er helt naturlig å ta buss, og gjør det så ofte det er mulig. Synes det er unødvendig å belaste andre med ekstra kjøring så lenge det er andre, gode alternativ.

Du har jo allerede fått mange svar. Vi bor ca 40 min unna nærmeste flyplass, og jeg pleier å kjøre mine gjester. Faller meg ikke inn å gjøre det annerledes, det er jo ikke lange veien, og så slipper de å styre med bagasje inn og ut av buss.

Gjest sirikat
Skrevet

Har du mange venner på DOL?

Nei.

Synes bare det er litt morsomt at du påpeker at du ikke ville vært venner med trådstarteren, når du selv fremstår som en skinnhellig *insert skjellsord*

Annonse

Skrevet

Synes dere definitivt burde kjøre.

Ikke noe vits å gjøre det mer tungvindt for dem når de har med seg små barn.

Å stå opp midt på natten klarer dere vel for en skjelden gangs skyld???

Barn i skolealder er vel ikke så veldig små?

De klarer vel å passe tilstrekkelig på seg selv (trenger ikke bæres/leies) til at foreldrene har hendene frie til å lempe kofferter en ekstra gang.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det ville aldri falt meg inn å forvente at noen skulle kjørt eller hentet meg med 4.5 timers reisevei hver vei, uansett hvor jeg kom fra, dersom det var en annen rimelig måte å komme seg frem på.

Det er ikke snakk om hva han forventet i det hele tatt. At han kom helt fra Brasil for å besøke meg gjorde at _jeg_ tok det som en selvfølge å hente ham når han landet på norsk jord.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Synes det er smålig av dere. Det er vel ikke akkurat så ofte dere gjør dette så what's the big deal?

Fordi mannen må kjøre alene og han har en tendens til sovne bak rattet?

Jeg skjønner trådstater godt. Har et vennepar som så vidt overlevde pga at sjåføren sovnet bak rattet, så sånne situasjoner tar jeg veldig alvorlig.

Gjest Zuleika
Skrevet

Nei.

Synes bare det er litt morsomt at du påpeker at du ikke ville vært venner med trådstarteren, når du selv fremstår som en skinnhellig *insert skjellsord*

Det er din tolkning at jeg fremstår som skinnhellig. Det er bare tull og ikke noe å svare på.

Skrevet

Hadde kjørt dem helt frem, jeg! Og det har jeg gjort mange ganger, bor over 1 time fra nærmeste flyplass.

Skrevet

Men hvorfor gjør du det egentlig? Er det så aldeles grusomt for folk å ta buss/tog osv ?

Som sagt pleier vi å hente/bringe også, men vi blir svært sjelden hentet/brakt selv. Synes det er unødvendig at feks svigers skal kjøre 1,5 timer frem og tilbake når bussen går samme veien, på bare litt lengre tid.

Denne gangen har vi som sagt over, hentet og brakt slektningene til flyplassen flere ganger i løpet av oppholdet ( de har bodd her i flere omganger), så de burde uansett ikke ha noen grunn til å bli sure, synes jeg. Men mannen har bestemt seg for å kjøre, så de er blide igjen nå.

Det er ikke det at det er så grusomt å ta buss eller tog, men å bli kjørt er da unektelig langt mer komfortabelt! ;)

Skrevet

Virker fornuftig. jeg ville heller ikke kjørt. Jeg satte mora mi på flytoget, hu ble også sur. Men det får ikke hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...