Gå til innhold

Er vi slemme ?

Gjest uhøflig slektning?

Anbefalte innlegg

Gjest uhøflig slektning?
Skrevet

Det er ikke snakk om hva han forventet i det hele tatt. At han kom helt fra Brasil for å besøke meg gjorde at _jeg_ tok det som en selvfølge å hente ham når han landet på norsk jord.

OK, jeg formulerte meg feil: Jeg ville aldri latt noen kjøre i 4,5 timer for å hente meg, dersom det var noen annen måte å komme seg frem på. Men jeg skjønner at den situasjonen du beskriver kunne kvalifisere som et "unntak", i alle fall dersom vi hadde hatt med oss barn.

Men din situasjonen er ikke i nærheten av den jeg beskrev. Menneskene det gjelder er norske, er slektninger, men er ikke her primært for å besøke oss. De har vært hos oss som "mellomstasjon" på vei til andre slektninger andre steder i landet, og vi har kjørt og hentet flere ganger i denne perioden.

Ville ikke vurdert og latt være denne gang, heller, hvis det ikke hadde vært for min manns tendens til å sovne.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

2

• Line

1

• Soria

1

• mrxx

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

At de blir sure for dette viser bare at dere har tatt den rette avgjørelsen. Etter min mening høres de ganske utakknemlige ut....

Skrevet

Men hvorfor gjør du det egentlig? Er det så aldeles grusomt for folk å ta buss/tog osv ?

Som sagt pleier vi å hente/bringe også, men vi blir svært sjelden hentet/brakt selv. Synes det er unødvendig at feks svigers skal kjøre 1,5 timer frem og tilbake når bussen går samme veien, på bare litt lengre tid.

Denne gangen har vi som sagt over, hentet og brakt slektningene til flyplassen flere ganger i løpet av oppholdet ( de har bodd her i flere omganger), så de burde uansett ikke ha noen grunn til å bli sure, synes jeg. Men mannen har bestemt seg for å kjøre, så de er blide igjen nå.

Nå er de blide igjen, ja? At det går an..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...