Gå til innhold

Om å finne venner i RL

Anbefalte innlegg

Gjest gladoptimist
Skrevet

Har flyttet masse og føler det er vanskelig å finne venner i voksen alder. Har ikke verdens beste selvtillit så det er ikke enkelt å ta kontakt. Flere som har hatt det slik, og som har tips om hvordan det kan løses?

Fortsetter under...

Gjest noen ting
Skrevet

Meld deg på kurs, gå på biblioteket, gå på liten konsert, gå på treningssenter, vær med i frivillighetssentralen og jobb med eldre, ha tupperware selskap osv.

Skrevet

Meld deg på kurs innen noe som interesserer deg, eller meld deg inn i et kor, eller et idrettslag/treningssenter osv. Ikke regn med at gode venner kommer strømmende fra dag én, men etter hvert blir man kjent, og noen bekjentskaper utvikler seg kanskje til vennskap :-)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Ja, gjør som de sier under meg her. Meld deg på kurs, eller inn i en forening eller organisasjon. Der møter du likesinnede som kan bli gode venner.

Ikke forvent at de blir nære venner med en gang, men ta det som det kommer. Er slik jeg ordna meg nye venner, så det kan funke:)

Gjest Zuleika
Skrevet

Jeg vet at det kan være vanskelig i voksen alder, men det er fullt mulig. Etter at jeg ble skilt og følte at jeg "mistet" venner eller at omgangskretsen ble borte måtte jeg finne på noe. Jeg gikk på Alphakurs en periode og hadde da ukentlige møter i menigheten hvor jeg spiste sammen med andre. Jeg studerte Bibelen mye i denne perioden og hadde mye glede av det, men fant fort ut det som jeg viste fra før at dette ikke var noe for meg. Jeg kan ikke tro som de andre gjorde.

Etter det ble jeg politisk aktiv og har brukt mye tid både i lokallaget og andre sentrale lag. Der har jeg fått venner og har begynt å studere mere internasjonal politikk. Jeg har også etterhvert blitt bedre kjent med andre skilte i samme situasjon både igjennom jobb og studier/kurs.

Jeg har måttet stå på selv, ingen kommer til meg og spør om jeg vil noe. Det har vært vondt og smertefullt innimellom, men slik er det bare. Jeg har også flyttet mye som deg og jeg vet hva du snakker om. Ta skrittene ut det lønner seg;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...