Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Denne familien er hardt rammet! http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1192071.ece Foreldrene har nå mistet tre barn pga fuglevirus og det fjerde er også smittet 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Huffja. Synes jeg leste i går at de hadde slaktet fjærkreene sine, fordi de viste tegn til å bli syke,- og deretter brukte dem til middag... Det var jo ikke spesielt lurt,da Men fortsatt fryktelig tragisk,da. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Huffja. Synes jeg leste i går at de hadde slaktet fjærkreene sine, fordi de viste tegn til å bli syke,- og deretter brukte dem til middag... Det var jo ikke spesielt lurt,da Men fortsatt fryktelig tragisk,da. "Synes jeg leste i går at de hadde slaktet fjærkreene sine, fordi de viste tegn til å bli syke,- og deretter brukte dem til middag" Det hadde ikke jeg fått med meg. Men det forklarer i så fall hvorfor alle fire barna ble smittet - siden fugleinfluensaen foreløbig ikke smitter mellom mennesker. Helt idiotisk å spise syke fugler, men snakk om å bli hardt straffet for sin dumskap. Stakkars foreldre, tenk for en skyldfølelese de må ha! 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 De sa på nyhetene i går at familien hadde spist fugl som var slaktet fordi den var syk. Nå vet jeg ikke hvor opplyst denne familien var, men... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 De sa på nyhetene i går at familien hadde spist fugl som var slaktet fordi den var syk. Nå vet jeg ikke hvor opplyst denne familien var, men... Det skrev Katt-ja under her også. men nå står det i dagbladet at barna hadde lekt med døde fugler, så det er grunnen til at foreldrene ikke ble smittet. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/06/454007.html Ikke godt å vite hva man kan stole på av nyheter. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Det skrev Katt-ja under her også. men nå står det i dagbladet at barna hadde lekt med døde fugler, så det er grunnen til at foreldrene ikke ble smittet. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/06/454007.html Ikke godt å vite hva man kan stole på av nyheter. "Ikke godt å vite hva man kan stole på av nyheter." Så sant som det er sagt ;-) 0 Siter
Gyda Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Dette er tragisk lesning, og vi får bare håpe at dette ikke brer om seg i stort omfang. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Dette er tragisk lesning, og vi får bare håpe at dette ikke brer om seg i stort omfang. Ja, vi får håpe det. Jeg håper også at det ikke fører til unødvendig panikk, foreløbig er det et relativt lite antall mennesker som er rammet, selv om det er tragisk for hvert tilfelle. 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 "Synes jeg leste i går at de hadde slaktet fjærkreene sine, fordi de viste tegn til å bli syke,- og deretter brukte dem til middag" Det hadde ikke jeg fått med meg. Men det forklarer i så fall hvorfor alle fire barna ble smittet - siden fugleinfluensaen foreløbig ikke smitter mellom mennesker. Helt idiotisk å spise syke fugler, men snakk om å bli hardt straffet for sin dumskap. Stakkars foreldre, tenk for en skyldfølelese de må ha! Det behøver ikke å være dumskap. Det var kanskje en fattig familie som ikke kunne ta seg råd til å bare kaste de døde fuglene? 0 Siter
MillaMy Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg har for sikkerhets skyld gjort som mange leger og kjøpt Tamiflu jeg da... Just in case... 0 Siter
nilia Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 "Synes jeg leste i går at de hadde slaktet fjærkreene sine, fordi de viste tegn til å bli syke,- og deretter brukte dem til middag" Det hadde ikke jeg fått med meg. Men det forklarer i så fall hvorfor alle fire barna ble smittet - siden fugleinfluensaen foreløbig ikke smitter mellom mennesker. Helt idiotisk å spise syke fugler, men snakk om å bli hardt straffet for sin dumskap. Stakkars foreldre, tenk for en skyldfølelese de må ha! Det ble jo sagt at man ikke kunne bli smittet gjennom mat, dersom kjøttet er skikkelig gjennomstekt. Stemte det ikke alikevel det da? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Det ble jo sagt at man ikke kunne bli smittet gjennom mat, dersom kjøttet er skikkelig gjennomstekt. Stemte det ikke alikevel det da? Det har senere blitt sagt at barna ble smittet fordi de lekte med døde fugler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.