Gå til innhold

Hardt rammet famile

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huffja.

Synes jeg leste i går at de hadde slaktet fjærkreene sine, fordi de viste tegn til å bli syke,- og deretter brukte dem til middag... Det var jo ikke spesielt lurt,da :(

Men fortsatt fryktelig tragisk,da.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Huffja.

Synes jeg leste i går at de hadde slaktet fjærkreene sine, fordi de viste tegn til å bli syke,- og deretter brukte dem til middag... Det var jo ikke spesielt lurt,da :(

Men fortsatt fryktelig tragisk,da.

"Synes jeg leste i går at de hadde slaktet fjærkreene sine, fordi de viste tegn til å bli syke,- og deretter brukte dem til middag"

Det hadde ikke jeg fått med meg. Men det forklarer i så fall hvorfor alle fire barna ble smittet - siden fugleinfluensaen foreløbig ikke smitter mellom mennesker.

Helt idiotisk å spise syke fugler, men snakk om å bli hardt straffet for sin dumskap. Stakkars foreldre, tenk for en skyldfølelese de må ha!

Skrevet

De sa på nyhetene i går at familien hadde spist fugl som var slaktet fordi den var syk. Nå vet jeg ikke hvor opplyst denne familien var, men...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

De sa på nyhetene i går at familien hadde spist fugl som var slaktet fordi den var syk. Nå vet jeg ikke hvor opplyst denne familien var, men...

Det skrev Katt-ja under her også. men nå står det i dagbladet at barna hadde lekt med døde fugler, så det er grunnen til at foreldrene ikke ble smittet.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/06/454007.html

Ikke godt å vite hva man kan stole på av nyheter.

Skrevet

Det skrev Katt-ja under her også. men nå står det i dagbladet at barna hadde lekt med døde fugler, så det er grunnen til at foreldrene ikke ble smittet.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/06/454007.html

Ikke godt å vite hva man kan stole på av nyheter.

"Ikke godt å vite hva man kan stole på av nyheter."

Så sant som det er sagt ;-)

Skrevet

Dette er tragisk lesning, og vi får bare håpe at dette ikke brer om seg i stort omfang.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Dette er tragisk lesning, og vi får bare håpe at dette ikke brer om seg i stort omfang.

Ja, vi får håpe det.

Jeg håper også at det ikke fører til unødvendig panikk, foreløbig er det et relativt lite antall mennesker som er rammet, selv om det er tragisk for hvert tilfelle.

ikke fast nick
Skrevet

"Synes jeg leste i går at de hadde slaktet fjærkreene sine, fordi de viste tegn til å bli syke,- og deretter brukte dem til middag"

Det hadde ikke jeg fått med meg. Men det forklarer i så fall hvorfor alle fire barna ble smittet - siden fugleinfluensaen foreløbig ikke smitter mellom mennesker.

Helt idiotisk å spise syke fugler, men snakk om å bli hardt straffet for sin dumskap. Stakkars foreldre, tenk for en skyldfølelese de må ha!

Det behøver ikke å være dumskap. Det var kanskje en fattig familie som ikke kunne ta seg råd til å bare kaste de døde fuglene?

Skrevet

Jeg har for sikkerhets skyld gjort som mange leger og kjøpt Tamiflu jeg da... Just in case...

Skrevet

Det ble jo sagt at man ikke kunne bli smittet gjennom mat, dersom kjøttet er skikkelig gjennomstekt. Stemte det ikke alikevel det da?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det ble jo sagt at man ikke kunne bli smittet gjennom mat, dersom kjøttet er skikkelig gjennomstekt. Stemte det ikke alikevel det da?

Det har senere blitt sagt at barna ble smittet fordi de lekte med døde fugler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...