Gå til innhold

Er så lei av meg selv at jeg blir gal!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest hyyyyyl!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg blir gal av meg selv!

At jeg skal være så forbanna forutsigbar.

Folk kan stille klokka etter meg.

Alt hjemme skal være så irriterende ordentlig.

Ting skal stå på rett plass.

Matpakka til andre er ferdig påsmurt når de kommer opp fra badet om morran.

Morrasmaten til de er ferdig påsmurt.

Jeg reparerer og stryker for at jeg ikke liker ødelagte klær og skrukkete duker.

Jeg tenker nøye gjennom hva jeg skal si for at det ikke skal oppfattes galt.

Gir alltid beskjed om hvor jeg er,hvor lenge jeg blir borte...og skulle jeg bli forsinket,setter jeg himmel og jord i bevegelse for å gi beskjed om at jeg blir forsinket.

Jeg handler ikke vekk noen penger på "fjas". Jeg kan da ikke sette "økonomien på spille".

Skal vi ha folk på besøk,må jeg ha det ordentlig.Perfekt!

Og masse andre tullete ting med å være så forbanna ordentlig!

Jeg blir gal av meg selv for dette.

Og jeg er irrirert på meg selv for at jeg har gjort de hjemme så bortskjemt med at jeg ordner opp alt.

Jeg blir gal av å være så sykelig ordentlig!

Jeg vil ut av meg selv,-gjøre noe sprøtt.Drit i om jeg jeg kjøper bort noe på meg selv,-noe fjas.

Sette meg på en kafe,-uten å gi beskjed om dette.For det har jeg aldri gjort!

Opprør mot meg selv!

Hyyyyyl!!!!!!!!!!!

Fortsetter under...

skorpionfisken

Hehe, ja man er forskjellige, men jeg vet ikke om du ville byttet? Ville det gjort deg mindre gal. Det høres ut som du er en ryddig person. Kanskje du ble ennå galere av å være rotekopp?

Hos meg:

Alt hjemme skal være så irriterende uorden på.

Ting står sjelden på rett plass, og må letes etter.

Gubben smører matpakka si selv kvelden før når han skal legge seg. Barna har smurt egen matpakke siden 1. klasse. Jeg skjærer brødet for dem til de klarer det selv. De minner meg på hvilken type pålegg jeg må huske å kjøpe.

Morrasmaten har barna spist før jeg får karret meg ned trappa til kjøkkenet.

Jeg kaster ødelagte klær og stryker det som må strykes like før plagget skal på. Strykefrie klær er et must, og jeg har heldigvis funnet noen strykefrie duker også. De som må strykes har på hver jul.

Jeg tenker skjelden gjennom hva jeg skal si og det jeg sier kan fort oppfattes galt.

Ok, jeg gir beskjed om hvor jeg er, vi har da mobiltelefoner om planer skulle endres. Hvor lenge jeg blir borte kan jeg da ikke alltid vite, ting tar tid..Skulle jeg bli ekstra sen får de ringe meg og spørre hvor jeg er og når jeg kommer. Har jeg en avtale jeg ikke rekker ringer jeg (mobiltelefoner er en fantastisk oppfinnelse).

Jeg handler da noe "fjas" uten å sette "økonomien på spille".

Skal vi ha folk på besøk, får de ta det som det er hos oss. Tåler de ikke rot får de holde seg hjemme.

Jeg synes du skulle ta deg en Jeg-dag. Stå opp fem minutter etter de andre, gå sist på badet, la dem ordne frokosten selv. Gå på kafe, kjøp noe fjas og kast ødelagte klær, kom hjem etter middagstid, og kos deg. Verden og familien går videre likevel.

Hei..

Har lest din historie og kan fortelle litt om min erfaring som mann i et slikt forhold...

Det er stygt å si det, men oppgjennom årene så har jeg på en måte funnet det behagelig at min kone gjorde så mye. Jeg ser nå i ettertid (sammlivskrise) at min kone har følt seg utnyttet.Uten at hun har gitt utrykk for det før. Du høres ut som et fantastisk menneske med mye omsorg

og jeg annbefaler deg at du tar dette opp med din mann / sammboer viss du har.

Det er vanskelig å innta en slik "gi litt fan holdning" da du er av typen perfeksjonist.. Det er en fin egenskap du har. Prøv å gi barna litt mere ansvar. Ta deg tid til å gjøre ting med dine venner avtal med andre om å ta ungene slik at du kan gjøre ting på egen hånd. Kanskje en helge tur med veninner.

Vil ikke anbefale deg å ta den helt ut da det kan få deg til å gjøre ting såm du vil angre på.

Ta små skritt slik at du kan over tid jobbe av deg litt av den følelsen du har

"være så forbanna forutsigbar"

"være så irriterende ordentlig"

Men du må for all del ikke gi totalt F

Håper du kan finne noe fornuft i mine erfaringer.

Lykke til.....

Jeg synes du skal prøve. Prøv å ikke lage mat til de andre en gang. (Kan jo være greit å gi beskjed kvelden i forvegen så de får tid til å lage seg noe selv.)

Hva er det værste som kan skje om du ikke gjør det? At de ikke lager mat. Og hva skjer så? Ingen verdens ting - ikke sant!

Jeg synes det er en god regel å gi beskjed om man blir forsinket og gi beskjed hvor man skal. Så det synes jeg du skal fortsette med.

Hvorfor må du ha det perfekt hjemme når du får besøk? Hva gjør du om du får uanmeldt besøk?

Prøv å tenke litt gjennom hva som ville skje om du ikke gjorde det som gjør deg gal. Og så kan du ha som mål å 1 gang i uka gjøre noe helt anderledes. Skriv gjerne ned ting du har lyst til å gjøre men som du ikke har fått til. Og så krysser du av på den lista etterhvert som du gjør dem. Ikke begynn med det helt store, men start i det små. Du vil snart se at verden ikke går under om du endrer deg litt.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...