Gå til innhold

Regjeringen Tufte...6/1-06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fru Halvorsen også kjent som "finansminister" har kastet flyprodusenten Boeing ut av oljefondet (altså slutte å investere i selskapet).

På bekostning av borgernes avkastning, lar hun sin egen fundamentalisme styre fondets disposisjoner. Det gir dårlig prognose for fondets fremtid.

Også Boeing da..fordi de leverer utstyr til kjernekraftverk (!!) (ref. Finansavisen).

Morsomt å minne om at SAS (delvis statseid) jo er storkunde hos Boeing. Kanskje pålegger hun SAS å kjøpe fly hos Airbus...men obs! De er også boikottet.

Og er det ikke slik at "finansministeren" støtt og stadig flyr med boeing-fly? Selvsagt gjør hun det.

...

Nok en hodeløst og fundamentalistisk utspill fra fruen.

I morgen fortsetter føljetongen.

Hvor lenge kan vi holde oss med så inkompetente ministre?

Skrevet

I det minste så bringer hun titt og ofte frem smilet og latteren hos mange av oss gjennom hennes lite gjennomtenkte utspill.

Og DET er det jo lenge siden vi hadde en finansminister som gjorde:-)

Så du får se det positive i det gripp - så lenge det varer.

For fortsetter hun slik hun har startet, så kan det umulig vare så lenge.....?

ikke fast nick
Skrevet

Å kalle regjeringen for Tufte er en hån mot fotballaget Tufte!

:)

Skrevet

Det er vel snart bare et spørsmål om tid før Jens ordner en "ryddig" avslutning på SVs deltagelse i regjeringen. Han kan regjere uten deres støtte i Stortinget, for i de vikgtige sakene har en bred støtte hos de borgelige.

Trodde at Kristin hadde forstått noe mer av hva det vil si å delta i regjering, enn de andre SV-apene har skjønt, men det ser ikke slik ut.

*GRØSSER*

Skrevet

Å kalle regjeringen for Tufte er en hån mot fotballaget Tufte!

:)

Tja, jeg vet ikke helt.

Tufte-gutta har jo gått til oppgaven med liv og lyst, men er (tross fremgang) kun sjarmerende amatører.

Det samme kan man si om regjeringen, selv om sjarmen er falmende for tiden. Sanne amatører er de i hvertfall.

Skrevet

gripp da, nå som vi hadde det så koselig med nytt, fint, blankt år...

Skrevet

gripp da, nå som vi hadde det så koselig med nytt, fint, blankt år...

jamenneh...jeg elsker jo politikk og slikt..synes du jeg bør fokusere på andre ting i år?

Hva synes du jeg bør vektlegge? :-)

Skrevet

jamenneh...jeg elsker jo politikk og slikt..synes du jeg bør fokusere på andre ting i år?

Hva synes du jeg bør vektlegge? :-)

Neida, bare kjør på.

Poenget er vel at snart hele SV er til å gremmes av, og at det ikke føles bra for oss på samme fløy (om enn med tilhørighet til andre partier).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...