Gå til innhold

hvordan finne ut om mannen er utro

Anbefalte innlegg

Gjest enkefrupedersen

Hei, Vi er "lykkelig" gift på 8 året men i det siste har min mann endret seg en del. Eks er både i tankesett, væremåte sex osv.

Er en del ute og reiser og jeg har mistanke om at han har vært utro. Dette da han en kveld/natt kom hjem med gifteringen i lomma. Vi har to barn sammen.

Jeg forsøkte å spørre om hvorfor men han kom med noen rare forklaringer om at han måtte spy og derfor måtte ta den av......

Er denne forklaringen til å spy av. Han er veldig snill og omtenksom ellers og er alltid flink til å være oppmerksom på meg.

Huff ikke lett. Har dere opplevd utroskap og hva gjorde dere i forhold til dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21299-hvordan-finne-ut-om-mannen-er-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest confusia

Ja, jeg har opplevd utroskap i to perioder i ekteskapet mitt. Den ene gangen kom han hjem med ringen i lomma. Og han hadde de merkeligste forklaringer på hvorfor han kom så sent hjem etter fester etc.

Vi kom oss gjennom dette, fikk snakket ut, og ekteskapet blomstret en periode. Vi fikk barn og hadde det bra.

Ti år etter begynte det igjen. Hakking på meg - endret sexmønster - reiser i tide og utide - tekstmeldinger på mobilen som jeg ikke måtte se - satt oppe sent om kvelden for å sende SMS til HENNE...

Denne gangen endte det i skilsmisse. Det ble for tøft for meg. Og selv om han helst ville hatt oss begge to - klarte ikke jeg mer, når jeg visste at han heller ikke klarte å kutte henne.

Jeg er i dag bitter, for når man har barn, skal man prøve mener jeg. Men menn tenker som kjent med det andre hodet...

Gjest fanta

Ja, jeg har opplevd utroskap i to perioder i ekteskapet mitt. Den ene gangen kom han hjem med ringen i lomma. Og han hadde de merkeligste forklaringer på hvorfor han kom så sent hjem etter fester etc.

Vi kom oss gjennom dette, fikk snakket ut, og ekteskapet blomstret en periode. Vi fikk barn og hadde det bra.

Ti år etter begynte det igjen. Hakking på meg - endret sexmønster - reiser i tide og utide - tekstmeldinger på mobilen som jeg ikke måtte se - satt oppe sent om kvelden for å sende SMS til HENNE...

Denne gangen endte det i skilsmisse. Det ble for tøft for meg. Og selv om han helst ville hatt oss begge to - klarte ikke jeg mer, når jeg visste at han heller ikke klarte å kutte henne.

Jeg er i dag bitter, for når man har barn, skal man prøve mener jeg. Men menn tenker som kjent med det andre hodet...

Menn ble utstyrt med to hoder, men bare blod nok til å kontrollere ett av dem om gangen...

Gjest KariV

Spør han rett ut! Intet funker bedre enn "er du utro?".

Om han sier nei, spør han: Hva er det da som er galt?

Vær gjerne konkret. Fortell hvorfor du har mistanke om utroskap. Han skal være en ganske så sleip fisk om han klarer å lyge deg rett opp i ansiktet.

mvh

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er ikke en enkel sak å begynne å lure på om partneren er utro.

Spesielt ikke når dere har 8 års ekteskap bak dere. Men da kjenner dere hverandre kanskje godt og kan lese mye ut av det samspills-mønsteret dere har utviklet.

Min erfaring er at åpenhet og tydelig kommunikasjon er begynnelsen på en mulig løsning av problemet.

I samtale med han er det lurt å begynne med deg selv og din bekymring. Fortelle videre hvorfor du ikke blir kvitt bekymringen.

Vent med å utspørre han om hans evt. sidesprang. De fleste vil nekte og forsvare seg når de blir angrepet og konfrontert med noe de håper skal være hemmelig. Da låser kommunikasjonen seg.

Finn ut når det er fornuftig å ta saken opp med han. Og tenk gjennom hva du vil fortelle han, og hva du håper han vil gi tilbake til deg.

Har du lest artikkelen utroskap og samliv her på DOL, under TEMA /Samliv.

Gjest sviktet

Menn ble utstyrt med to hoder, men bare blod nok til å kontrollere ett av dem om gangen...

Er dette fleip eller fakta denne generaliseringen om notoriske utro menn. Jeg er selv en mann som nå er enslig far etter min tidligere kones diverse sidesprang med forskjellige menn. Dette opplevde jeg som særdeles trakaserende med brev og oppringninger fra hennes elskere. Så spinnesiden har sitt de også.

Annonse

Gjest selje

Er dette fleip eller fakta denne generaliseringen om notoriske utro menn. Jeg er selv en mann som nå er enslig far etter min tidligere kones diverse sidesprang med forskjellige menn. Dette opplevde jeg som særdeles trakaserende med brev og oppringninger fra hennes elskere. Så spinnesiden har sitt de også.

Her er det mye å si, og liten plass Vi har vært gift i 28 år, og vært gjennom to perioder med først utroskap fra hans side og så etter noen år, fra min. Det var ikke "løsaktighet" - bare mange andre grunner. Vi kom oss, haltende og såret, gjennom det. Nå (femten år etter) er vi nærmere hverandre enn vi var da vi var unge. Jeg er lykkelig over at ikke han gikk, eller at jeg gikk. Nå er vi besteforeldre også, dobbelt grunn til å holde sammen. Jeg kan heller ikke helt "angre" eller bare beklage HANS utroskap - det var liksom trinn i trappa - du kan ikke ønske vekk dem. Man skal ikke finne seg i alt - men trekke pusten langt om man kan, og se ting an. Jeg tror ikke konfrontasjon lltid er tingen. Sjøl gikk jeg nesten da han konfronterte meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...