Joffe75 Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 HeiVi tenkte å reise en tur til Thailand (Phuket) med ei jente på 6 mnd, men er litt usikre om det er for tidlig. - Er det noe problem med en flytur på 12-13 timer? Har hørt at det kan være en stor belastning på lunger mm.- På denne tiden er det ca 32 grader og fuktig. Vil det være noe problem, eller tilpasser de seg slik som oss?- Hun har fulgt vanlig vaksinasjonsprogram, dvs 2 runder med vaksiner. I tillegg er hun fullammende per i dag. Vil hun være godt nok beskyttet mot smittefare? Mao. hvor smart er det å ta med ei 6 mnds. jente til Thailand (Phuket)?- Vil evt. vaksiner som mor tar ha noen positiv effekt på henne gjennom melken?Dette ble mange spørsmål. Håper på mange gode svar :-) 0 Siter
Aryane Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg har vært i Thailand flere ganger og ser ikke noe problem med å reise dit med en baby. Så lenge du ammer er infeksjonsfaren minimal, begynner du med fast føde før du drar er det sannsynligvis bare grøt, evt. middagsglass som du kan ta med. Selv om det ikke er nødvendig, for du får kjøpt Nestle babymat i så og si alle supermarked. Bleier (Pampers) får du også kjøpt, vil anbefale å ta med til de første dagene, da det ofte tar et par dager å orientere seg og finne de rette butikkene å handle i. Ta kontakt med infeksjonsforebyggende kontor der du bor for å høre om barnet trenger noen ekstra vaksiner, det er ikke påkrevd å ta noen vaksiner når man reiser til Thailand, og malaria finnes ikke så langt syd som Phuket. Da jeg reiste første gang med minsten drev helsepersonell her hjemme nærmest skremselspropaganda overfor meg og det gjorde meg ekstra bekymret før vi skulle dra. Men etter å ha vært der fant jeg ut at det rett og slett skyldes uvitenhet fra deres side. Bakteriefloraen er selvsagt en helt annen enn den vi er vant med, og man må ta sine forhåndsregler, vaske frukt og grønnsaker godt, være nøye med håndhygiene, ikke drikke vann fra springen, ikke ha isbiter i drikke osv... Men det gjelder jo stort sett uansett hvor man reiser. Håper dere får en kjempefin tur, Thailand er et fantastisk land, og menneskene er utrolig hyggelige. Dere må regne med at dere ikke får gå i fred med babyen, de elsker barn og gir dem masse oppmerksomhet, ikke bli forbauset hvis de tar babyen med på tur mens dere spiser middag, det er bare sånn de er! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.