Gå til innhold

Hva er en key account manager?

Gjest forstår ikke jobben til kjæresten min

Anbefalte innlegg

Gjest forstår ikke jobben til kjæresten min
Skrevet

Kjæresten min jobber som key account manager i et firma som heter Kelkoo, en internettside hvor man kan søke etter ting og tank, undersøke priser osv.

Men hva er det en key account manager gjør- helt konkret?

Han jobber innen salg og jeg vet han har kunder ( andre firma) som han jobber med, ordner kontrakter osv. Har forstått at det er masse penger i sving.

Han har forklart meg hva det er jobben hans går ut på, men jeg har overhodet INGEN peiling på businesslivet. Han er engelsk og kan ikke forklare meg det med teskje på norsk.

Nå er han litt oppgitt fordi jeg ikke har noe greie på dette. Han skulle vel ønske jeg viste litt mer interesse og satte meg litt mer inn i jobben hans. Men det er så langt fra min verden..

Noen av dere som kan utdype for meg hva slags jobb dette er og hvordan det fungerer?

Takk:)

Fortsetter under...

Gjest Persille
Skrevet

Han har ansvar for "nøkkelkunder" - altså større kunder som generer viktig (og gjerne) stor inntekt for firmaet han jobber for.

Hva ansvaret går i varierer fra sted til sted, men basisen er at man er firmaets ansikt overfor kunden, og omhandler det administrative, merkantile og sosiale - mens man er kundens ansikt innad i firmaet man jobber for.

Man har gjerne et team man arbeider med mot kunden, som utfører oppgavene rent praktisk, mens han blir holdt ansvarlig for gjennomføring og utførelse.

Gjest forstår ikke jobben til kjæresten
Skrevet

Han har ansvar for "nøkkelkunder" - altså større kunder som generer viktig (og gjerne) stor inntekt for firmaet han jobber for.

Hva ansvaret går i varierer fra sted til sted, men basisen er at man er firmaets ansikt overfor kunden, og omhandler det administrative, merkantile og sosiale - mens man er kundens ansikt innad i firmaet man jobber for.