Gå til innhold

Flyttemelding?

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'
Skrevet

Vi flytter om mindre enn 2 uker, og jeg har helt glemt at jeg må melde flytting. Noen som kan anbefale en bra side hvor jeg kan lese om dette; hvilke jeg skal infomere? er det noe felles system for dette? etc..

Takksom for hjelp! ;o)

Skrevet

www.skatteetaten.no (Folkeregisteret hører inn under skatteetaten) - der finner du flyttemelding.

I tillegg har du adresseforandring som du melder til Posten. Der får du også lapper som du kan sende til venner og alle kontakter (bokklubb, bank/forsikring osv). Evt. kan du vel også gjøre dette på nettsidene til posten nå.

Skrevet

Flytting skal meldes til Folkeregisteret i tilflyttingskommunen. Gå inn på skatteetaten.no. Men det holder om du melder flytting etter at du har kommet til det nye stedet.

Så er det melding om adresseforandring som posten skal ha. Det kan også gjøres på nettet, du finner det på posten.no. Da får du samtidig gratis omadressering av posten i en måned.

Skrevet

Du må få skjema på folkeregisteret, og posten. Så sender du beskjed til alle dine kontakter om at du har byttet adresse. Alle bortsett fra banken og andre superviktige blir ettersendt til den nye adressa en liten stund.

Gjest Persille
Skrevet

I tilleg til andre tips;

Gå gjennom alle regningene du har mottatt siste halvåret - og send mail til alle du har fått fra (som du vet ikke bare er én gang) - det er jo som gjernest de som vil ha penger man får post fra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...