Gjest Skulle gjerne visst det Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Ved delt foreldreansvar etter en skilsmisse har ikke bostedforelderen lov tilå flytte til utlandet, uten den andre forelderens samtykke. Spørsmålet er; Er Svalbard en del av Norge, eller er det utlandet, i Barnelovens forstand? (Svalbards "status" varierer avhengig av hvilke problemstillinger vi snakker om...) Vil ha svar fra de som mener å _vite_ noe, ikke de som synes/mener/tror.... 0 Siter
Gjest Lisan12 Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg har en venn hvor mor tok med seg barnet og flyttet til Svalbard. Og det fikk forsåvidt ikke andre konsekvenser enn at de mått legge opp til en annen type samvær enn normalt. Min venn måtte bare finne seg i dette. Så han har sin sønn i alle ferier istedet for det ordinære annenhver helg. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg har en venn hvor mor tok med seg barnet og flyttet til Svalbard. Og det fikk forsåvidt ikke andre konsekvenser enn at de mått legge opp til en annen type samvær enn normalt. Min venn måtte bare finne seg i dette. Så han har sin sønn i alle ferier istedet for det ordinære annenhver helg. gjelder det hvis de flytter til Jan Mayen eller Bouvetøya også? 0 Siter
Gjest SKulle gjerne visst det Skrevet 7. januar 2006 Skrevet 7. januar 2006 Jeg har en venn hvor mor tok med seg barnet og flyttet til Svalbard. Og det fikk forsåvidt ikke andre konsekvenser enn at de mått legge opp til en annen type samvær enn normalt. Min venn måtte bare finne seg i dette. Så han har sin sønn i alle ferier istedet for det ordinære annenhver helg. Takk! Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.