Gå til innhold

Si det uten å si det?

Anbefalte innlegg

Gjest Opptattsignal...
Skrevet

Jeg har en beiler som ikke tar tydelige hint om at jeg ikke ønsker å tilbringe tid med han.

Syns jeg har gitt ganske så tydelige signaler: Har takket nei til flere invitasjoner, har ikke svart på oppringninger og ventet mange timer på å svare på meldinger. Den i juleferien besvarte jeg ikke... Nå kom det en god helg-melding igjen:(

Jeg verken kan eller vil såre han. Saken kompliseres av at jeg er midlertidig ansatt der han jobber. Og at vi vil komme til å omgås i andre sosiale sammenhenger.

I utgangspunktet er han jo veldig "mann", ved å stå på. Men nå får jeg faktisk frysninger ved tanken på en person jeg syntes var helt ok (som kollega) før.

Fordi det er et par interessante "kandidater" på jobben kan jeg heller ikke kjøre den med at jeg ikke dater kolleger...

Må jeg si det rett ut, eller skal jeg la være å besvare meldingen igjen? Jeg liker ikke å være uhøflig. Noen ideer til snille skremmebortteknikker?

Gjest Settlers
Skrevet

Si det rett ut, det er mest fair ovenfor han og det da. Trenger ikke være uhøflig selv om du gjør det. Følelser bestemmer man ikke over, sånn er det bare, du er ikke interessert..

Jeg ville heller fått den beskjeden på en grei måte, enn å fortsatt å dumme meg ut med å være pågående.. Han burde tatt et hint da, men siden han tydeligvis ikke gjør det må han få beskjed.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvfølgelig skal du si det rett ut.

Kjerringer, altså. Dere har mye å lære av vanlige mennesker.

Gjest freiar
Skrevet

Har du ikke skjønt at gutter ikke tar hint?

Si det rett ut, at du liker ham, men er ikke interessert i noe mer. Slutt å svar på meldinger det virker bare oppmuntrende.

Gjest Settlers
Skrevet

Hehe, vi "kjerringer" er kanskje litt sånn? Redd for å såre og ditt og datt. Men det er jo ikke så snilt å la fyren drite seg sånn ut heller da..

Gjest Opptattsignal...
Skrevet

Hehe, vi "kjerringer" er kanskje litt sånn? Redd for å såre og ditt og datt. Men det er jo ikke så snilt å la fyren drite seg sånn ut heller da..

Nei, det begynner å bli pinlig... Hadde vært mye greiere hvis han kunne ta HINT! (Hvor opptatt går det an å være, egentlig.)

Gjest Settlers
Skrevet

Nei, det begynner å bli pinlig... Hadde vært mye greiere hvis han kunne ta HINT! (Hvor opptatt går det an å være, egentlig.)

Enig i det, men siden han ikke gjør det, eller ikke vil gi opp vaffal, så får du bare si det rett ut :-)

Skrevet

Det er faktisk enkelte menn som åpenbart tror at hvis de bare _aldri_ gir seg, så får de det de vil ha til slutt. Jeg har en i familien som er slik, og selv om han får avslaget stavet i klartekst, dynket i sukker, salt og sitronsaft og gnidd godt inn i trynet, så gir han seg faen ikke. Man blir av og til flau på vegne av sitt eget kjønn.

".........................................."

Skrevet

Det aller beste er å si det rett til ham. Det er ikke alle gutter som er like flinke til å ta hint..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi vil jo ikke såre vi heller, men i motsetning til dere vet vi at det som sårer mest er det du nå driver med. Ikke det å fortelle ham det, sånn at han slipper å gå rundt og tenke på deg.

Mitt kjønn er definitivt litt mer utviklet enn ditt. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sorry, ikke "du", men innleggsforfatteren.

Gjest Opptattsignal...
Skrevet

Det er faktisk enkelte menn som åpenbart tror at hvis de bare _aldri_ gir seg, så får de det de vil ha til slutt. Jeg har en i familien som er slik, og selv om han får avslaget stavet i klartekst, dynket i sukker, salt og sitronsaft og gnidd godt inn i trynet, så gir han seg faen ikke. Man blir av og til flau på vegne av sitt eget kjønn.

".........................................."

Om han noensinne hadde hatt en sjanse i havet, så har han det i hvert fall ikke nå.

Jækk!

Gjest Opptattsignal...
Skrevet

Vi vil jo ikke såre vi heller, men i motsetning til dere vet vi at det som sårer mest er det du nå driver med. Ikke det å fortelle ham det, sånn at han slipper å gå rundt og tenke på deg.

Mitt kjønn er definitivt litt mer utviklet enn ditt. :)

Mulig det... Vet ikke hvor utvikla kjønnet ditt er;)

Jeg mener i hvert fal ikke å såre. Har bare aldri vært borti en mann som ikke har skjønt det. Nå er jeg ikke så veldig erfaren heller, da. På tross av mine noenogførti somrer.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mulig det... Vet ikke hvor utvikla kjønnet ditt er;)

Jeg mener i hvert fal ikke å såre. Har bare aldri vært borti en mann som ikke har skjønt det. Nå er jeg ikke så veldig erfaren heller, da. På tross av mine noenogførti somrer.

Det er aldri lett å avvise noen.

Men ta telefon neste gang han ringer, du, og fortell han på en skånsom måte at han ikke har sjans.

Gjest Opptattsignal...
Skrevet

Det er aldri lett å avvise noen.

Men ta telefon neste gang han ringer, du, og fortell han på en skånsom måte at han ikke har sjans.

Er ikke sikkert han ringer igjen.

Kan jeg gjøre det på sms når jeg svarer på god-helgmeldingen?

(Riktig god helg, men PISS OFF! liksom...) Neida, jeg skal formulere meg vakkert og skånsomt;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er ikke sikkert han ringer igjen.

Kan jeg gjøre det på sms når jeg svarer på god-helgmeldingen?

(Riktig god helg, men PISS OFF! liksom...) Neida, jeg skal formulere meg vakkert og skånsomt;)

Ja, i disse sms-tider går det fint.

Men gjør det skånsomt. Med mindre han er en idiot da!

Gjest Opptattsignal...
Skrevet

Ja, i disse sms-tider går det fint.

Men gjør det skånsomt. Med mindre han er en idiot da!

Det er mye som tilsier at han er normalt oppvakt. Men man har jo begynt å lure...

Det hele er ekstra kinkig fordi jeg merker at folk på jobben vet det, og følger godt med. Så han har tydeligvis informert gutteklubben om sin interesse.

Skrevet

Hehe, jeg dåner omtrent når gubben kommer hjem og forteller om småkrangler på jobben (mannsdominert arbeidsplass). Neste dag er de like gode kompiser.... Noen ganger skulle det vært greit å være mann ;-)

Skrevet

En generell grunnregel i forhold til menn: Hint virker ikke.

Man må rett og slett si det som det er - og ha mot nok og ryggrad nok til å være ærlig.

Hvor skremmende det enn måtte høres ut.

Skrevet

En generell grunnregel i forhold til menn: Hint virker ikke.

Man må rett og slett si det som det er - og ha mot nok og ryggrad nok til å være ærlig.

Hvor skremmende det enn måtte høres ut.

"En generell grunnregel i forhold til menn: Hint virker ikke."

Eller i hvert fall ikke rene kvinnelige hint, som rent biologisk er ment å skulle brukes overfor andre kvinner :-)

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...