Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den siste uka synes jeg at det er ubehagelig å sitte på huk, Føler meg veldig åpen nedentil, og synes det er nesten så babyhodet er på vei ut! Det er ikke direkte vondt, og jeg synes i utgangspunktet at det er godt å sitte på huk, men er altså litt engstlig.

Fødte for 16 mnd siden, og antar at dette har noe med saken å gjøre. Jeg sitter en del på huk, sammen med sønnen min (16 mnd). Kan jeg bare fortsette med det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21304-sitte-p%C3%A5-huk-farlig-314/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er aldri farlig å sitte på huk, det er nok mer den følelsen du beskriver, som er ubehagelig. Uansett synes jeg at man skal holde seg unna stillinger som kjennes ubehagelig eller smertefull. Det kan nok kjennes ut som om presset ned blir ganske stort når du sitter på huk, og det gjør det nok i realiteten også. Bekkenbunnsmuskulaturen kommer i strekk, men det vil overhode ikke si at du er i nærheten av å kunne presse ut barnet. Uten kraftige rier blir det ingen fremgang i en fødsel, uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...