fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Er dette en film egnet for en jente på 8 1/2 år? Jenta ble spurt om å overnatte hos en venninne og så kom det plutselig fram at de skulle på kino også. Er den skummel? 0 Siter
Gjest nei neie nie Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Mange sier den virker for skummel for 11 åringer som jo aldersgrensen er. 8 åringer bør neppe se den da, siden de er 3 år for unge etter grensen. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Mange sier den virker for skummel for 11 åringer som jo aldersgrensen er. 8 åringer bør neppe se den da, siden de er 3 år for unge etter grensen. Ja, jeg vet ikke så mye om filmen, men irriterer meg over disse som alltid skal ta med min datter på filmer med for høy aldersgrense. Vi måtte si nei til Harry Potter nå for 2 uker siden og så har de enda ikke lært. 0 Siter
Atene Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Ja, hvis hun ikke er spesielt skvetten. Jeg var nettopp på den med niåringen min, og kommentaren hans etterpå var "dette er den beste filmen jeg noen gang har sett". Jeg synes ikke den var så verst selv heller. Og det er lov. 11-årsgrense betyr ned til 8 år i følge med voksne. 0 Siter
Atene Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Ja, jeg vet ikke så mye om filmen, men irriterer meg over disse som alltid skal ta med min datter på filmer med for høy aldersgrense. Vi måtte si nei til Harry Potter nå for 2 uker siden og så har de enda ikke lært. Jeg synes det blir noe annet med Harry Potter, siden de der har slengt på en "anbefales ikke for barn under 11". 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Jeg synes det blir noe annet med Harry Potter, siden de der har slengt på en "anbefales ikke for barn under 11". Hun er ikke så veldig skvetten, men på filmer som kan være skumle vil vi gjerne være med selv. 0 Siter
Gjest det er skummel! Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg har sett den, og en venninne tok med sin datter på 11 år. Den ER skummel, og jeg ville ikke at mine barn skal se den før de blir eldre.... Det er kampsener. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Jeg syntes hun er for ung for den. Vi har sagt nei, men det ble skrik og hyl. Så nå har vi lovt at vi skal leie en film og kjøpe litt godis enda det ikke er lørdag Du har ikke noe forslag til en bra film, kanskje en som er litt morsom. 0 Siter
serendipity Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Vi har sagt nei, men det ble skrik og hyl. Så nå har vi lovt at vi skal leie en film og kjøpe litt godis enda det ikke er lørdag Du har ikke noe forslag til en bra film, kanskje en som er litt morsom. Har dere sett "venner for livet" en trivelig familie film, med humor OG litt action. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Har dere sett "venner for livet" en trivelig familie film, med humor OG litt action. Venner for livet har jeg ikke hørt om engang. Den er notert ned, vi må jo se om de har den der vi skal leie også. 0 Siter
serendipity Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Vi har sagt nei, men det ble skrik og hyl. Så nå har vi lovt at vi skal leie en film og kjøpe litt godis enda det ikke er lørdag Du har ikke noe forslag til en bra film, kanskje en som er litt morsom. Eller ser jo alle de som kom for noen år siden morsomme "Shrek", "Pusur" "Shark xxx ett eller annet ?? tail???? Olsenbanden jr.på rocker`n, Olsenbanden jr. går under vann.."De utrolige" (litt nyere selvsagt) 0 Siter
serendipity Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Venner for livet har jeg ikke hørt om engang. Den er notert ned, vi må jo se om de har den der vi skal leie også. En søt og morsom norsk film om en familie som skal bo på landet en sommer. (og den er også spennende for 8- åringer) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Eller ser jo alle de som kom for noen år siden morsomme "Shrek", "Pusur" "Shark xxx ett eller annet ?? tail???? Olsenbanden jr.på rocker`n, Olsenbanden jr. går under vann.."De utrolige" (litt nyere selvsagt) Sett alle de der ja 0 Siter
flisa Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 En søt og morsom norsk film om en familie som skal bo på landet en sommer. (og den er også spennende for 8- åringer) Det kan jeg skrive uder på min 8-åring så den på kino med sin tante - hun snakker mye om den 0 Siter
Gjest midia Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Venner for livet har jeg ikke hørt om engang. Den er notert ned, vi må jo se om de har den der vi skal leie også. Venner for livet er en superbra film, vi har sett den på kino og bestemte da at denne måtte vi bare kjøpe så nå står den i dvd hylla. Guttungen var 10 år når vi så den første gang. Den har aldersgrense 7 år så det går nok bra at en 8 åring ser den,dere kan jo se den sammen? 0 Siter
tuss&troll Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Mange sier den virker for skummel for 11 åringer som jo aldersgrensen er. 8 åringer bør neppe se den da, siden de er 3 år for unge etter grensen. Filmen kommer hit i helgen, i annonsen står det at 8 åringer kommer inn selv om det er 11 års grense ..... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Filmen kommer hit i helgen, i annonsen står det at 8 åringer kommer inn selv om det er 11 års grense ..... 8 åringer kommer inn på alle 11 års grensefilmer i følge med voksne. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Om den er egnet eller ikke kommer mer an på det enkelte barn enn på det enkelte barns alder. Om jenta har lett for å skille mellom fantasi og realitet, er moden for alderen og ikke er blant dem som pleier å drømme om hun opplever skumle ting, er filmen helt ok. Er jenta mer en drømmer, som lever seg sterkt inn i fantasien og er henfallen til å få skumle drømmer etter sterke visuelle stimuli; bør hun ikke se den. Min egen jente på litt over 8 kommer til å få lov til å se den - men vil ikke automatisk anbefale at alle på samme alder bør se den. Man må se an barnet - rett og slett. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Om den er egnet eller ikke kommer mer an på det enkelte barn enn på det enkelte barns alder. Om jenta har lett for å skille mellom fantasi og realitet, er moden for alderen og ikke er blant dem som pleier å drømme om hun opplever skumle ting, er filmen helt ok. Er jenta mer en drømmer, som lever seg sterkt inn i fantasien og er henfallen til å få skumle drømmer etter sterke visuelle stimuli; bør hun ikke se den. Min egen jente på litt over 8 kommer til å få lov til å se den - men vil ikke automatisk anbefale at alle på samme alder bør se den. Man må se an barnet - rett og slett. Jeg er forsåvidt enig med deg her og hun tåler sikkert filmen, men da vil jeg være med istedenfor moren til en venninne. Skulle hun bli skremt så vet jeg selv hva filmen handler om og det syns jeg er viktig. Vi kommer helt sikkert til å leie den etterhvert og den siste om Harry Potter også, men da kan vi se den hjemme i stuen og kan skru av eller ihvertfall prate om det vi ser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.