Gå til innhold

kan fastlegen nekte å gi sykemelding for dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

moren min skal operes for livmorfremfall i slutten av Januar. Hun har mye vondt, og spesielt når hun går. Hun har en jobb hvor hun må stå og gå hele tiden og er i tvil og hun klarer å jobbe frem til operasjonen.

men så er hun redd for å gå til fastlegen og be om en sykemelding av frykt for at hun ikke får det..

Det er vel mye rart folk kommer til fastlegen og ber om sykemelding for, men en fastlegen kan da vel ikke la være å gi sykemelding for dette her? iallefall hvis det er en normalt oppegående fastlege? fastlegen er ny, så moren min har ikke vært hos han enda

blir litt oppgitt over moren min som er redd for å be om sykemelding. når man så og si aldri er syk, går på jobb selv om man har 39 i feber og halsbetennelse, så skulle det da ikke være noe trøbbel å be om en sykemelding for dette her?

eller hva tenker dere?

Gjest Timari
Skrevet

ja så skulle jeg egentlig være anonym her, men her var jeg for kjapp gitt:)

Mista nikket
Skrevet

ja så skulle jeg egentlig være anonym her, men her var jeg for kjapp gitt:)

Ingen som ser at det er deg :-)

Hun har jo problemer i hverdagen. Det er jo derfor hun skal opereres. Jeg mener hun har rett på sykemelding.

Skrevet

Jeg hadde definitivt bedt om sykemelding i en slik situasjon. Jeg er ingen lege, men jeg tviler på at det vil være noe problem å få sykmelding i dette tilfellet.

Gjest Timari
Skrevet

Ingen som ser at det er deg :-)

Hun har jo problemer i hverdagen. Det er jo derfor hun skal opereres. Jeg mener hun har rett på sykemelding.

nei man har gitt ut en god del andre opplysninger om meg selv her, så jeg har ikke lyst til at folk skal trekke frem alt i tide og utide:). Derfor prøver jeg å være anoym når det gjelder slik ting som dette.

jeg mener at folk får da sykemelding for mindre ting en at livmora ramler ut kjeden når man går. Om dette ikke kvalifiserer til en sykemelding så fatter jeg ikke hva fastlegen tenker på...

Eller hvorfor moren min er så tilbakeholden med å be om sykemelding, får så lyst til å filleriste henne litt. Det må da gå ann å ta litt vare på seg selv, og ikke slite seg helt ut pga dette!!

Gjest Timari
Skrevet

Jeg hadde definitivt bedt om sykemelding i en slik situasjon. Jeg er ingen lege, men jeg tviler på at det vil være noe problem å få sykmelding i dette tilfellet.

jeg skjønner heller ikke at det skal være grunn til å tvile på dette. Men kan man havne opp på aktiv sykemelding istedenfor full sykemelding?

når man har et yrke slik som hun har, så er man ikke mer arbeidsfør om man går på aktiv sykemelding

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hun vil helt sikkert få sykemelding for dette uten problemer. Skulle bare mangle.

Du får sende henne avgårde.

:-)

Gjest Timari
Skrevet

Hun vil helt sikkert få sykemelding for dette uten problemer. Skulle bare mangle.

Du får sende henne avgårde.

:-)

ja måtte nærmest kjefte litt på henne i dag og si at hun skulle komme seg til fastlegen etter kontrollen på sykehuset på mandag.

sukk...

iblant føler jeg at jeg er moren til moren min. Ikke så gøy bestanding....

Skrevet

jeg skjønner heller ikke at det skal være grunn til å tvile på dette. Men kan man havne opp på aktiv sykemelding istedenfor full sykemelding?

når man har et yrke slik som hun har, så er man ikke mer arbeidsfør om man går på aktiv sykemelding

Da sier hun det som det er til legen dersom han begynner å snakke om aktiv sykemelding. At hun har såpass med smerter at hun ikke makter jobbe og trenger full sykemelding en tid nå. Burde ikke være noe problem.

Du kan jo bli med henne dersom hun har litt vansker for å si fra selv? Man har rett til å ha med seg noen vet du.

Gjest Timari
Skrevet

Da sier hun det som det er til legen dersom han begynner å snakke om aktiv sykemelding. At hun har såpass med smerter at hun ikke makter jobbe og trenger full sykemelding en tid nå. Burde ikke være noe problem.

Du kan jo bli med henne dersom hun har litt vansker for å si fra selv? Man har rett til å ha med seg noen vet du.

nei jeg har fullt program på mandagen selv jeg

Men jeg mener at dette her må hun da klare selv. Hadde det vært en legesamtale som dreide seg om alvorlige ting som kreft eller noe sånt så kunne jeg blitt med. Men ikke for at hun skal be om en sykemelding. Såpass får hun klare selv:)

Mista nikket
Skrevet

nei man har gitt ut en god del andre opplysninger om meg selv her, så jeg har ikke lyst til at folk skal trekke frem alt i tide og utide:). Derfor prøver jeg å være anoym når det gjelder slik ting som dette.

jeg mener at folk får da sykemelding for mindre ting en at livmora ramler ut kjeden når man går. Om dette ikke kvalifiserer til en sykemelding så fatter jeg ikke hva fastlegen tenker på...

Eller hvorfor moren min er så tilbakeholden med å be om sykemelding, får så lyst til å filleriste henne litt. Det må da gå ann å ta litt vare på seg selv, og ikke slite seg helt ut pga dette!!

Hun synes kanskje det er et ømtålig tema å ta opp med en lege hun aldri har vært hos. Kanskje du kan spørre henne om hunvil du skal være med.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Det er sånne mennesker vi gir sykemelding med glede :-)

Gjest Timari
Skrevet

Hun synes kanskje det er et ømtålig tema å ta opp med en lege hun aldri har vært hos. Kanskje du kan spørre henne om hunvil du skal være med.

Ja det er mulig at det kan være det også. Hun har jo vært igjennom flere slike operasjoner så jeg skulle ikke tro at hun syntes at det var flaut å snakke med en lege om dette men kanskje du har rett. Kanskje det er det det ligger?

Gjest Timari
Skrevet

Det er sånne mennesker vi gir sykemelding med glede :-)

du har ikke lyst til å printe ut en sykemelding her og nå:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...