Gjest prust Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Det er da ikke skadelig å la unger spille _litt_ dataspill?? Dataspill (ikke alle riktignok...) kan være veldig lærerike. Man kan lære tall, bokstaver, logikk osv. Pluss at det er en fordel at unger har sett og tatt i en pc før de skal begynne å bruke den aktivt til skoleformål. Men å la en 4-åring spille så mye at hun får musesyke er kanskje et par-fem-ti hakk over hvor mye unger bør bruke data ;-) Men jeg for min del er mest øvejidde over alt folk føler for å stå fram og fortelle i media! Hadde min 4-åring fått musesyka pga overdrevet databruk hadde jeg rødmet bare ved tanken, og ikke drømt om å la andre få snusen i det! Vet du - slik tenkte jeg og. Jeg hadde vært driiiitflau, hadde jeg vært moren hennes! Ungene våre har tre spill: 2 josefinespill og ett Lek og Lær. Hun på 4,5 er faktisk den ivirgste (hun begynte litt før jul). Hun har vel et par ganger sittet i over en time, men hun slutter når jeg sier slutt. Han eldste protesterer høylytt når jeg sier slutt... Vanligvis holder de ikke på mer enn en halvtimes tid 1-3 ganger i uka. Synes det er helt OK. Det å kunne bruke musa og forstå hvordan ulike ting på dataen virker, er kjempeflott, synes jeg! Og både boksta- og regneoppgaver på denne måten er da bare moro! 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Det er da ikke skadelig å la unger spille _litt_ dataspill?? Dataspill (ikke alle riktignok...) kan være veldig lærerike. Man kan lære tall, bokstaver, logikk osv. Pluss at det er en fordel at unger har sett og tatt i en pc før de skal begynne å bruke den aktivt til skoleformål. Men å la en 4-åring spille så mye at hun får musesyke er kanskje et par-fem-ti hakk over hvor mye unger bør bruke data ;-) Men jeg for min del er mest øvejidde over alt folk føler for å stå fram og fortelle i media! Hadde min 4-åring fått musesyka pga overdrevet databruk hadde jeg rødmet bare ved tanken, og ikke drømt om å la andre få snusen i det! Ditto. Jeg hadde blitt livredd for at folk skulle få vite at jeg var så slapp i grensesetting. ;o) 0 Siter
AAA Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg lurte på hvorfor det tok så lang tid før dette kom på DOL, det har jo stått i avisa hele dagen... ;-) Hadde det vært min 4-åring som hadde fått musesyke så hadde jeg syns det var så pinlig at jeg hadde nå i allefall ikke gått til avisa med det! Barn skal da ikke sitte ved PC i den alderen, og slett ikke så lenge at de bli syke av det. Syns jeg. MVH 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Du har hørt om å svelge kameler? Tror kanskje du må gjøre det om noen år altså. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Du har hørt om å svelge kameler? Tror kanskje du må gjøre det om noen år altså. Har svelget noen kameler etterhvert ja... *Spytter kamelhår* 0 Siter
Gjest diskoteka Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg lurte på hvorfor det tok så lang tid før dette kom på DOL, det har jo stått i avisa hele dagen... ;-) Hadde det vært min 4-åring som hadde fått musesyke så hadde jeg syns det var så pinlig at jeg hadde nå i allefall ikke gått til avisa med det! Barn skal da ikke sitte ved PC i den alderen, og slett ikke så lenge at de bli syke av det. Syns jeg. MVH Endelig noen som var enig med meg;) 0 Siter
linko Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Har du egentlig barn, og hvor gamle er i tilfelle barnet/barna? Alt med måte / gylden middelveg gjelder også ved databruk hos barn. Jeg ser faktisk endel fordeler med databruk, min eldste er 6 år, og spiller/skriver osv innimellom men er ikke veldig interessert, så jeg slipper problemet med mas og krangling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.