Gå til innhold

4 åring fikk musesyke????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da ikke skadelig å la unger spille _litt_ dataspill?? Dataspill (ikke alle riktignok...) kan være veldig lærerike. Man kan lære tall, bokstaver, logikk osv. Pluss at det er en fordel at unger har sett og tatt i en pc før de skal begynne å bruke den aktivt til skoleformål.

Men å la en 4-åring spille så mye at hun får musesyke er kanskje et par-fem-ti hakk over hvor mye unger bør bruke data ;-)

Men jeg for min del er mest øvejidde over alt folk føler for å stå fram og fortelle i media! Hadde min 4-åring fått musesyka pga overdrevet databruk hadde jeg rødmet bare ved tanken, og ikke drømt om å la andre få snusen i det!

Vet du - slik tenkte jeg og. Jeg hadde vært driiiitflau, hadde jeg vært moren hennes!

Ungene våre har tre spill: 2 josefinespill og ett Lek og Lær. Hun på 4,5 er faktisk den ivirgste (hun begynte litt før jul). Hun har vel et par ganger sittet i over en time, men hun slutter når jeg sier slutt. Han eldste protesterer høylytt når jeg sier slutt...

Vanligvis holder de ikke på mer enn en halvtimes tid 1-3 ganger i uka. Synes det er helt OK. Det å kunne bruke musa og forstå hvordan ulike ting på dataen virker, er kjempeflott, synes jeg! Og både boksta- og regneoppgaver på denne måten er da bare moro!

Skrevet

Det er da ikke skadelig å la unger spille _litt_ dataspill?? Dataspill (ikke alle riktignok...) kan være veldig lærerike. Man kan lære tall, bokstaver, logikk osv. Pluss at det er en fordel at unger har sett og tatt i en pc før de skal begynne å bruke den aktivt til skoleformål.

Men å la en 4-åring spille så mye at hun får musesyke er kanskje et par-fem-ti hakk over hvor mye unger bør bruke data ;-)

Men jeg for min del er mest øvejidde over alt folk føler for å stå fram og fortelle i media! Hadde min 4-åring fått musesyka pga overdrevet databruk hadde jeg rødmet bare ved tanken, og ikke drømt om å la andre få snusen i det!

Ditto. Jeg hadde blitt livredd for at folk skulle få vite at jeg var så slapp i grensesetting. ;o)

Skrevet

Jeg lurte på hvorfor det tok så lang tid før dette kom på DOL, det har jo stått i avisa hele dagen... ;-)

Hadde det vært min 4-åring som hadde fått musesyke så hadde jeg syns det var så pinlig at jeg hadde nå i allefall ikke gått til avisa med det! Barn skal da ikke sitte ved PC i den alderen, og slett ikke så lenge at de bli syke av det.

Syns jeg.

MVH

Skrevet

Du har hørt om å svelge kameler? Tror kanskje du må gjøre det om noen år altså. ;)

Skrevet

Du har hørt om å svelge kameler? Tror kanskje du må gjøre det om noen år altså. ;)

Har svelget noen kameler etterhvert ja... *Spytter kamelhår*

Gjest diskoteka
Skrevet

Jeg lurte på hvorfor det tok så lang tid før dette kom på DOL, det har jo stått i avisa hele dagen... ;-)

Hadde det vært min 4-åring som hadde fått musesyke så hadde jeg syns det var så pinlig at jeg hadde nå i allefall ikke gått til avisa med det! Barn skal da ikke sitte ved PC i den alderen, og slett ikke så lenge at de bli syke av det.

Syns jeg.

MVH

Endelig noen som var enig med meg;)

Skrevet

Har du egentlig barn, og hvor gamle er i tilfelle barnet/barna?

Alt med måte / gylden middelveg gjelder også ved databruk hos barn.

Jeg ser faktisk endel fordeler med databruk, min eldste er 6 år, og spiller/skriver osv innimellom men er ikke veldig interessert, så jeg slipper problemet med mas og krangling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...