Gå til innhold

Noen som kan gi råd?

Anbefalte innlegg

Gjest i startfasen?

Vi tenker og har tenkt på adopsjon i lang tid.

I dag fikk vi tilsendt fra de ulike adopsjonsbyråene.

Hvis jeg gir noen opplysninger om meg og vår familie, kanskje noen der vet hvilke land som er mer aktuelle enn andre, og eventuelle fallgruver vi ikke må gå i.(Spesielt det siste)

Vi har vært gift i 15 år, er begge 35 år. Har en gutt på 10 år. Jeg er pedagogisk utdannet med spesialundervisning, og min mann har en doktorgrad. Vi har to søsken til i familien som har og skal adoptere fra henholdsvis Etiopia og Kina.

Vår vandel er plettfri, vi har et kristent livssyn, og er moderat med i menighetsliv. Har ellers et normalt nettverk.

Vår familie er naturlig nok fortrolig med tanken på adopsjon.

Det som skremmer meg litt, er dette med helseattest. Jeg kan rent fysisk få flere barn, men siden jeg fikk bekkenleddsyndrom etter fødselen er ikke det aktuelt. Jeg er ikke i jobb, er for tiden på yrkesrettet attføring, men det kan se ut som at det kanskje går mot en uføretrygd. Jeg har ingen alvorlige lidelser, men har slitt en del med angst og depresjon. Alt dette er under kontroll. Hvor mye må man gå inn på alt dette? Min psykiater ser ingen verdens grunn til at jeg ike skulle adoptere, har foreslått det for meg mange ganger når jeg sier jeg ønsker meg flere barn. Og skriver gjerne en attest for meg i så måte. Jeg er frisk til å ta meg av mitt eget barn og enda et til nå. Har ingen progredierende lidelser, og blir vel egentlig friskere for hvert år som går. Vil bare ikke ta sjansen på et nytt svangerskap med påfølgende invaliditet siden det også er blitt frarådet meg av behandlere.

Ellers er min mann i full jobb, vi har hus med tre soverom, båt, og normal økonomi, ikke spesielt nedgjeldet.

Please, noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213064-noen-som-kan-gi-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kina er vårt land