Gå til innhold

my first

Anbefalte innlegg

Dreamweaver
Skrevet

hei

Dette er første gang jeg skriver innlegg på denne siden her. Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive. Er redd for å såre noen eller si noe dumt. Jeg har så lyst til å si noe trøstende til alle, slik at det blir bra igjen :/

Jeg har vært sammen med ei jente i snart et år. Ho har lenge lidd av SF. Jeg prøver alt jeg kan for å hjelpe a. Ho sier ho er bedre noe som gir meg energi til å fortsette.

Men hvordan kan jeg være sikker på at det går den rette veien? det positive er at det virker som om vekta hennes er stabil. De virker som om ho har lagt på seg litt. Rompa begynner å få fin form og ansiktet blir mykerer(ikke så innhulet og skarpt). Men jeg håper dette ikke er ting jeg innbiller meg.

Gjest suselusa
Skrevet

Kjære Dreamweaver,

Du virker som en veldig omsorgsfull person, og jenta di er helt sikkert klar over hvor heldig hun er som har deg...:)

Det du skriver kunne like godt vært skrevet av min samboer, og jeg forstår at du er ganske i tvil om hva du kan gjøre best for kjæresten din. Min erfaring som "spiseforstyrra" er at det aldri er godt å høre "skryt" som; - "Wow, så godt det er å se at du har lagt på deg,vennen!" eller; "Du har fått så fine former - nå er du jammen meg fin!" Slike utsagn er som å bli slått i ansiktet, iallefall er det det for meg... Da føler jeg meg mislykka. Men dette er veldig individuelt vet du...Vet ikke om dette er ting din kjæreste tenker, men hvis hun har hatt en sf, så har hun sannsynligvis vært innom disse tankene hun også.

Mitt råd til deg er at du fortsetter å skryte av henne som du pleier, og gjør det klart at du liker henne for _mange_ andre ting enn utseendet. Hvis du fokuserer på de indre kvalitetene hennes, og behandler henne "normalt" - ikke på den "stakkars deg"-måten (det er det verste!!) så tror jeg hun vil føle seg avslappa...

Jeg vet ikke om noe av dette kan hjelpe deg, men det er iallefal mine erfaringer i et forhold...

Ønsker deg lykke til med kjæresten din! Du virker som en veldig fin person!

Klems,

Laila Sundgot Schneider, Lege
Skrevet

Kjære Dreamweaver! Du bryr deg og "ser" din kjæreste og det er svært viktig for henne og det beste utgangspunkt for at du er til hjelp for henne. Mange som opplever at deres kjæreste lider av en sf blir avvisende og bagateliserer problemet som ofte medfører at paret sklir mer fra hverandre fordi den spiseforstyrrede ikke føler seg forstått, ikke "blir sett". Som partner til en som lider av spiseforstyrrelse må en ofte være tålmodig, ha evne til å forstå og ikke minst kanskje akseptere at en er den i forholdet som får minst oppmerksomhet. Du bør tenke litt over hvor langt du vil gå i hjelperrollen og vurdere om hun er i behov av profesjonell hjelp- slik at du med din flotte innsats ikke blir utbrent. Flott at du bryr deg- det er den beste hjelpen!

Dreamweaver
Skrevet

Takker for svarene

Det er godt å høre positive ord :)

Man får ekstra energi og det kan man trenge. Mange med SF tenker ikke ¨på hvor hardt det går inn på venner, familie og kjærester. Alle de nærmeste, de som bryr seg, blir rammet. ofte synes den med SF at det er dumt og at alle andre bare skal snu seg bort. Men det er ikke så lett. Jeg vet at alle der ute som er venn/kjæreste eller i familie med en med SF har det veldig tøft. Det er vondt å se på en du bryr deg om ødelegger seg slik.

Heldigvis går det bedre med dama mi. Håper ho kommer ut av Sf'en. men ho er ofte redd. mange ganger tror ho at ho trenger Sf'en. Det må jeg innrømme at jeg aldri kommer til å forstå? hvorfor trenger man noe som er så destruktiv? Ja, for SF er forferdelig destruktiv. hvis alle visste alle konsekvensene av SF tror jeg de ville blitt meget skremt. Hele kropps-systemet rett og slett brytes sammen.

Men jeg er redd for at jeg ikke forstår SF i hele tatt. jeg tror kanskje jeg er litt for realistisk. jeg kommer fra en familie som er helt topp. Jeg skylder mor of far min alt. De har vært de beste. generelt har jeg hatt det veldig godt i livet mitt. Og jeg er redd for at det setter meg i en posisjon hvor jeg ikke klarer å forstå jenta mi :( Hva om jeg tar feil av alt?

Jeg har faktisk mange ganger ønsket at jeg hadde hatt SF istedet for jenta mi slik at ho fikk det bra. Men jeg får gjør mitt aller beste for å gjøre henne frisk.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har grått meg selv i søv fordi jeg har følt jeg ikke har gjort nok, eller fordi jeg synes at det ikke går fremover. Jeg prøver jo å slipe en diamant med plastkniv. Men med tålmodighet så går det bra :)

Jeg elsker jenta mi så utrolig høyt at jeg kan gjøre alt for a :)

Og til alle dere der ute med SF, jeg tenker på dere og lider for dere. Det må egentlig være et helvete som ingen kan fatte.

Skrevet

Takker for svarene

Det er godt å høre positive ord :)

Man får ekstra energi og det kan man trenge. Mange med SF tenker ikke ¨på hvor hardt det går inn på venner, familie og kjærester. Alle de nærmeste, de som bryr seg, blir rammet. ofte synes den med SF at det er dumt og at alle andre bare skal snu seg bort. Men det er ikke så lett. Jeg vet at alle der ute som er venn/kjæreste eller i familie med en med SF har det veldig tøft. Det er vondt å se på en du bryr deg om ødelegger seg slik.

Heldigvis går det bedre med dama mi. Håper ho kommer ut av Sf'en. men ho er ofte redd. mange ganger tror ho at ho trenger Sf'en. Det må jeg innrømme at jeg aldri kommer til å forstå? hvorfor trenger man noe som er så destruktiv? Ja, for SF er forferdelig destruktiv. hvis alle visste alle konsekvensene av SF tror jeg de ville blitt meget skremt. Hele kropps-systemet rett og slett brytes sammen.

Men jeg er redd for at jeg ikke forstår SF i hele tatt. jeg tror kanskje jeg er litt for realistisk. jeg kommer fra en familie som er helt topp. Jeg skylder mor of far min alt. De har vært de beste. generelt har jeg hatt det veldig godt i livet mitt. Og jeg er redd for at det setter meg i en posisjon hvor jeg ikke klarer å forstå jenta mi :( Hva om jeg tar feil av alt?

Jeg har faktisk mange ganger ønsket at jeg hadde hatt SF istedet for jenta mi slik at ho fikk det bra. Men jeg får gjør mitt aller beste for å gjøre henne frisk.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har grått meg selv i søv fordi jeg har følt jeg ikke har gjort nok, eller fordi jeg synes at det ikke går fremover. Jeg prøver jo å slipe en diamant med plastkniv. Men med tålmodighet så går det bra :)

Jeg elsker jenta mi så utrolig høyt at jeg kan gjøre alt for a :)

Og til alle dere der ute med SF, jeg tenker på dere og lider for dere. Det må egentlig være et helvete som ingen kan fatte.

hei elsklingen min...

jeg beklager virkelig alle tårene du har grått for meg, både når det gjelder sf og overgrep og i det hele tatt... jeg håper du vet at jeg elsker deg kjempehøyt og ville gjort hva som helst for at du skulle hatt det bra og jeg prøver, men det er ikke like lett hele tiden...

kjære søte herlige altfor snille gutten min.. kan du tiilgi meg, alle mine feil og mangler og prøve å ha litt til tålmodoghet..?

kyss og klem og koser fra jenta di

Dreamweaver
Skrevet

hei elsklingen min...

jeg beklager virkelig alle tårene du har grått for meg, både når det gjelder sf og overgrep og i det hele tatt... jeg håper du vet at jeg elsker deg kjempehøyt og ville gjort hva som helst for at du skulle hatt det bra og jeg prøver, men det er ikke like lett hele tiden...

kjære søte herlige altfor snille gutten min.. kan du tiilgi meg, alle mine feil og mangler og prøve å ha litt til tålmodoghet..?

kyss og klem og koser fra jenta di

kjære jenta mi :)

Jeg tilgir deg:) Og jeg skal gi deg uendelig med tålmodighet. Som sagt: du slipper ikke unna meg så lett :)

Bare det at du er innstillt på å bli bra selv er en seier for meg.

De tårene jeg har grått er fordi jeg elsker deg. Det er vondt å se den du elsker høyest lide. Men det beste plasteret er at du selv vil bli bra. Jeg vet at det mange ganger kan være tøft. Skulle ønske det var noe jeg kunne si eller gjøre for at du skal få det helt perfekt.

Og du har ingen feil eller mangler. Du har kanskje kommet litt skjeivt ut(jeg klandrer ikke deg), men det virker som du har kommet på rett kjøl igjen. Hvis du fortsetter sånn så har du ingen grunn til å beklage deg. Da er jeg sikker på at ting vil ordne seg.

Jeg begynner nesten å gråte nå :/

Når jeg tenker på hvor god og herlig du er. Jeg får en varm og deilig følelse inni meg når jeg tenker på deg. Hvorfor må vi være så langt unna hverandre nå?

Du er unik. En helt spesiell herlig person. Og det kan ingen ta fra deg. husk det.

Jeg elsker deg. koz fra meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...