Gå til innhold

gå rundt i butikker...

Anbefalte innlegg

Gjest mia & mariia
Skrevet

...er det mange som gjør det? får hele tiden råd om at den beste/letteste måten å skaffe jobb på er å gå rundt i butikker og spørre om de trenger hjelp... er det virkelig mange som gjør dette? er litt sjenert av meg, er litt redd for reaksjonene til dem bak kasse, nmen kanskje dette er løsningen på min "merkelige" jobbtilstand??

vil helst hajobb i matvarebutikk,klesbutikk,cdbutikk,fotobutikk....men om det er fotohbutikk og/eller cdbutikk, trenger jeg da noe ekstra opplæring eller erfaring? eller er det de samme kravene som i f.eks dagligvarebutikker, at "hvem som helst" kan jobbe der??

Skrevet

Det er slik de fleste får jobb, gjennom initiativ og bekjentskaper. Du trenger et visittkort da.

Lips1365380508
Skrevet

Jeg gjorde det for noen år siden, og fikk napp. Gå rundt på dagtid og spør etter butikksjefen. Det er best de ser deg live og har et "ansikt" å sette på søknaden. Mange legger ved bildet på søknaden også, men jeg gjorde ikke det.

Når det gjelder erfaring i fotobutikker og cdbutikker, så varierer det fra forretning til forretning. Det spørs også på oppgavene du skal gjøre hos de. Skriv i søknaden at du er interessert i musikk og foto osv, og at du er åpen for nye ting osv...

Skrevet

Du kan ihvertfall spare deg turen innom Platekompaniet - der ansetter de ikke folk på den måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...