Gå til innhold

Skal du være oppe i natt, bli med her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det der er en lydopptaker, for å ta opp lyden du hører på pc'en - og eventuelt gjøre noe med den ..

Heisann, ja jeg skjønte det på en måte etterhvert at jeg drev å tok opp noe. Etterpå prøvde jeg og spille av, men ikke noe spesielt skjedde. Jeg prøvde og speede opp hele greia, da det var en mulighet i den boksen, og så prøvde jeg en annen mulighet som var der, som var å spille av baklengs. Men nei, jeg ble ikke noe klokere, og regner med at det var noe mer som skulle gjøres, som ikke jeg har skjønt. Trenger noe mer ikke sant en den boksen som jeg fikk opp?

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tiliti

41

• keinstein

11

• Dorthe

4

• den opprinnelige m&m

3

Skrevet

Det der er en lydopptaker, for å ta opp lyden du hører på pc'en - og eventuelt gjøre noe med den ..

Hehe, jeg gikk nå inn på hintene på level 10 og ser i det minste at flere er like dumme som meg. Han her sier det ganske festlig.

i downloaded the sound and i sped it up and i listened to it backwards and i listened to it forwards and i listened to it inside out and i listened to it standing on my head and it still sounds like someone blowing on the top of a beer bottle HELP PLEASE!!!!

Skrevet

Heisann, ja jeg skjønte det på en måte etterhvert at jeg drev å tok opp noe. Etterpå prøvde jeg og spille av, men ikke noe spesielt skjedde. Jeg prøvde og speede opp hele greia, da det var en mulighet i den boksen, og så prøvde jeg en annen mulighet som var der, som var å spille av baklengs. Men nei, jeg ble ikke noe klokere, og regner med at det var noe mer som skulle gjøres, som ikke jeg har skjønt. Trenger noe mer ikke sant en den boksen som jeg fikk opp?

hvis du speeder opp nok og spiller av baklengs - og har rett lyd du tar opp, så skal det komme frem to ord du kan høre.

Skrevet

hvis du speeder opp nok og spiller av baklengs - og har rett lyd du tar opp, så skal det komme frem to ord du kan høre.

Hei, du nå tror jeg at jeg vet hva jeg må gjøre, men det som stopper meg er mangel på datakunnskaper.

Jeg tror at jeg på et eller annet vis må få tatt opp og spilt av denne filen.

bgsound src="../stuff/mus3.mp3

Når jeg bruker den kjør saken så finner de ikke denne filen. Det betyr sikkert at jeg må lagre den på min maskin først ikke sant. Jeg har prøvd det, å lagre den, og forslag til lagringsnavn er jo det som står i adresselinjen. Men hvor skal jeg lagre den for at det skal bli riktig tro? Finner ikke noen steder som for meg er logisk å lagre denne filen.

HELP kjære du.

Skrevet

Hei, du nå tror jeg at jeg vet hva jeg må gjøre, men det som stopper meg er mangel på datakunnskaper.

Når jeg bruker den kjør saken så finner de ikke denne filen. Det betyr sikkert at jeg må lagre den på min maskin først ikke sant. Jeg har prøvd det, å lagre den, og forslag til lagringsnavn er jo det som står i adresselinjen. Men hvor skal jeg lagre den for at det skal bli riktig tro? Finner ikke noen steder som for meg er logisk å lagre denne filen.

HELP kjære du.

Erstatt .. med et domenenavn kanskje.

http://www.dinside.no er det nok ikke, men kanskje et du har sett før?

Skrevet

HELP kjære du.

../ altså ligger den nok der selve dette spillet ligger:

http://deathball.net/notpron/

Så legger du til

stuff/mus3.mp3

Og får http://deathball.net/stuff/mus3.mp3

Så er det egentlig bare å åpne den i hvilket avspilningsprogram du nå enn bruker til vanlig, og ta opp med det andre programmet du fikk opp.

Skrevet

../ altså ligger den nok der selve dette spillet ligger:

http://deathball.net/notpron/

Så legger du til

stuff/mus3.mp3

Og får http://deathball.net/stuff/mus3.mp3

Så er det egentlig bare å åpne den i hvilket avspilningsprogram du nå enn bruker til vanlig, og ta opp med det andre programmet du fikk opp.

Dette går ikke ser det ut som, 10'ern var ikke kul...hehe.

Jeg har prøvd og ta KJØR på den adressen som du kom med, satte inn notpron, så gikk det. Da får jeg opp en stort sett hvit side med en liten sånn spillesak på midten. Ikke lik den boksen jeg får opp når jeg bruker den andre filen snd32 eller hva det var. Når jeg starter KJØR igjen med den opprinnelige fila der, og prøver og hente opp den adressen med musikken til slutt, så får jeg beskjed om at det er ikke en gyldig digitalfil. Jeg prøvde og kjøre den fila du skrev i mediaplayer, men der kan man jo ikke spille baklengs. Man skulle spille den av baklengs ikke sant.

Skjønner ikke bæra jeg nå.

Skrevet

Erstatt .. med et domenenavn kanskje.

http://www.dinside.no er det nok ikke, men kanskje et du har sett før?

Hei du, er du klar over hva du har lurt meg ut på...hi hi

Si meg en ting har du passert 10'ern eller? Har du noe HELP FOR DUMMIES?

Skrevet

Dette går ikke ser det ut som, 10'ern var ikke kul...hehe.

Jeg har prøvd og ta KJØR på den adressen som du kom med, satte inn notpron, så gikk det. Da får jeg opp en stort sett hvit side med en liten sånn spillesak på midten. Ikke lik den boksen jeg får opp når jeg bruker den andre filen snd32 eller hva det var. Når jeg starter KJØR igjen med den opprinnelige fila der, og prøver og hente opp den adressen med musikken til slutt, så får jeg beskjed om at det er ikke en gyldig digitalfil. Jeg prøvde og kjøre den fila du skrev i mediaplayer, men der kan man jo ikke spille baklengs. Man skulle spille den av baklengs ikke sant.

Skjønner ikke bæra jeg nå.

Jeg sa kul, ikke enkel.

Jeg mente selvfølgelig http://deathball.net/notpron/stuff/mus3.mp3 men ikke på KJØR da men i nettleseren din.

Så setter du den adressen med den exe-filen inn i KJØR, og trykker på den røde opptaksknappen MENS du spiller av den mp3-filen du fant på adressen over.

SÅ kan du begynne å speede opp og spille baklengs.

Skrevet

Jeg sa kul, ikke enkel.

Jeg mente selvfølgelig http://deathball.net/notpron/stuff/mus3.mp3 men ikke på KJØR da men i nettleseren din.

Så setter du den adressen med den exe-filen inn i KJØR, og trykker på den røde opptaksknappen MENS du spiller av den mp3-filen du fant på adressen over.

SÅ kan du begynne å speede opp og spille baklengs.

Ok da, Kul og kjempevanskelig...hehe.

Det du sier nå, har jeg prøvd (tror jeg) jeg prøvde det ihvertfall nå. Men jeg tror at jeg ikke får matchet dette sammen, slik at det tas opp riktig lyd. Når jeg spiller av, så hører jeg bare masse knitring.

Og når jeg spilte den lyden på den notpron fila, så var den ferdig lenge før innspillingen var ferdig, så det er tydelig at jeg bare tar opp noe knitring fra et eller annet.

Klarer du og skjønne hva jeg gjør galt? Det blir ca. level 200 for deg og skjønne hva jeg driver med.

Skrevet

Hei du, er du klar over hva du har lurt meg ut på...hi hi

Si meg en ting har du passert 10'ern eller? Har du noe HELP FOR DUMMIES?

Jeg lider av vilkårlige tålmodighetstap og dårlig korttidstålmodighet, så jeg mista gløden ved 4. nivå.

Skrevet

Ok da, Kul og kjempevanskelig...hehe.

Det du sier nå, har jeg prøvd (tror jeg) jeg prøvde det ihvertfall nå. Men jeg tror at jeg ikke får matchet dette sammen, slik at det tas opp riktig lyd. Når jeg spiller av, så hører jeg bare masse knitring.

Og når jeg spilte den lyden på den notpron fila, så var den ferdig lenge før innspillingen var ferdig, så det er tydelig at jeg bare tar opp noe knitring fra et eller annet.

Klarer du og skjønne hva jeg gjør galt? Det blir ca. level 200 for deg og skjønne hva jeg driver med.

Ja det er ikke lett å skjønne hva du driver med. Lukk nå den exe-filen og åpne den på nytt, renske opp litt der.

Men du trykker altså på opptaksknappen (den røde) like før du spiller av den mp3-filen. Og når mp3-filen er ferdig trykker du stopp.

Så skal det være den sykeste lyden som omtrent en døende tiger i slow motion.

Skrevet

Ja det er ikke lett å skjønne hva du driver med. Lukk nå den exe-filen og åpne den på nytt, renske opp litt der.

Men du trykker altså på opptaksknappen (den røde) like før du spiller av den mp3-filen. Og når mp3-filen er ferdig trykker du stopp.

Så skal det være den sykeste lyden som omtrent en døende tiger i slow motion.

Sorry, men dette ser ikke bra ut du.

Nå har jeg gjort akkurat det du sier. Trykket på den røde knappen, startet den mp3 greia ved å trykke på en liten knapp på den tynne saken, og da hørte jeg den døende tigeren, når den var død, så trykket jeg på stoppknappen i opptaksboksen. Da hadde jeg et opptak på ca. 18 sekunder. Så spiller jeg av opptaket med økt hastighet og baklengs, da høres det ut som jeg er midt mellom to radiokanaler, langt uti space i de fjerne galakser. Hører ikke noe som tyder på at noen snakker der.

Hvordan vet opptakeren at den skal ta opp den døende tigeren og ikke noe annet?

Skrevet

Sorry, men dette ser ikke bra ut du.

Nå har jeg gjort akkurat det du sier. Trykket på den røde knappen, startet den mp3 greia ved å trykke på en liten knapp på den tynne saken, og da hørte jeg den døende tigeren, når den var død, så trykket jeg på stoppknappen i opptaksboksen. Da hadde jeg et opptak på ca. 18 sekunder. Så spiller jeg av opptaket med økt hastighet og baklengs, da høres det ut som jeg er midt mellom to radiokanaler, langt uti space i de fjerne galakser. Hører ikke noe som tyder på at noen snakker der.

Hvordan vet opptakeren at den skal ta opp den døende tigeren og ikke noe annet?

hihi, den tar opp det som tusler gjennom lydkortet ditt.

Slik høres mitt opptak ut før jeg gjør noe med det (speeder opp, reverserer) http://home.powertech.no/tiliti/test.wav

Skrevet

hihi, den tar opp det som tusler gjennom lydkortet ditt.

Slik høres mitt opptak ut før jeg gjør noe med det (speeder opp, reverserer) http://home.powertech.no/tiliti/test.wav

Javel, så det er det jeg driver å tar opp. Nå sitter jeg på jobben etter å ha jobbet overtid, og tenkte å prøve å ta opp fra den adressen fra maskina her. Jeg fikk samme galakse lyden jeg. Så ser jeg at du har lagt ut fila som du har, og så tar jeg opp den, og tester den. Jeg kan kanskje med veldig god vilje høre at det er noe mer enn knitring på den, men da har jeg lyden på full styrke her på jobben.

Da er det store spørsmålet. Har jeg gjort galt dette med speeding og reversering? Jeg har brukt den boksen som jeg får opp når jeg skal ta opp jeg, og velger høyere hastighet og baklengs under effekter der.

Nå drar jeg hjem i dusjen og skrur på maskina hjemme litt senere i kveld.

Skrevet

Javel, så det er det jeg driver å tar opp. Nå sitter jeg på jobben etter å ha jobbet overtid, og tenkte å prøve å ta opp fra den adressen fra maskina her. Jeg fikk samme galakse lyden jeg. Så ser jeg at du har lagt ut fila som du har, og så tar jeg opp den, og tester den. Jeg kan kanskje med veldig god vilje høre at det er noe mer enn knitring på den, men da har jeg lyden på full styrke her på jobben.

Da er det store spørsmålet. Har jeg gjort galt dette med speeding og reversering? Jeg har brukt den boksen som jeg får opp når jeg skal ta opp jeg, og velger høyere hastighet og baklengs under effekter der.

Nå drar jeg hjem i dusjen og skrur på maskina hjemme litt senere i kveld.

knitring er ikke ordet altså, det høres litt sånn motorsykkel ut.

Skrevet

knitring er ikke ordet altså, det høres litt sånn motorsykkel ut.

Nå er jeg på nett igjen, og lurer nå på om du har en god forklaring på hvorfor jeg tar opp motorsykkelen fra lydkortet istedenfor den rette døende tigerlyden.

Der ligger hunden begravet

Skrevet

Nå er jeg på nett igjen, og lurer nå på om du har en god forklaring på hvorfor jeg tar opp motorsykkelen fra lydkortet istedenfor den rette døende tigerlyden.

Der ligger hunden begravet

du tar opp en annen lyd med lydkortet ditt enn den som er på filen jeg tok opp?

Skrevet

Ja, alt jeg klarer å ta opp, har prøvd ørten ganger nå, så tar jeg kun opp samme knitre,sprakelyd.

Har du ikke peiling på hvorfor du heller, da må jeg be it-sjefen på jobb prøve og finne ut av det i morgen, før jeg turner gal...hehe.

Skrevet

Mer info til tiliti the masterbrain.

Jeg har nå gjort et forsøk med å ta opp musikk fra noe jeg fant på nettet. Imagine med Dolly Parton. Da jeg spilte det av, så var det masse slik knitring og spraking som vanlig, men etter noen sekunders spilling kunne jeg så vidt høre Dolly synge i det fjerne. Så jeg tar det opp på en måte da tydeligvis, det er bare det at det blir overdøvet av masse støy på linja.

Skjønner du noe mer nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...