Gå til innhold

3 åring som ikke sover en hel natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har enn sønn på snart 3 år (10.02) som ennå ikke sover en hel natt. Perioder våkner han 2 til 3 ganger om natten og vil ha melkeflaska!Når han sover borte,da sover han hele natten.Hender han gjør det hjemme og, men ikke ofte. Han er en aktiv gutt og går 2 dager i uken i b.hagen. Begynner å bli slitsomt, da jeg må opp tidlig selv noen dager pga jobb. Har du/dere noen gode råd? På forhånd takk!

Gjest fregnefjes
Skrevet

Vi hadde det sånn til sønnen vår var 3.5 år.Da sa jeg stopp.Vi stoppet med flaska.han gråt etter den 3 netter og så etter det sov han hele natta.Var grusomt å høre han gråte men det var verdt det.Han fikk også hull mellom fram tenne pga melk drikkingen om natta.Lykke til

Skrevet

Det er jo ikke så rart han våkner når han vet han kan få en deilig melkeflaske midt på natta ;-)

Bestem dere for å slutte helt med melka. Ta vann på flaska istedet og sett den slik at han når den om han blir tørst om natta. Han er så stor at dere kan forklare at han ikke får mer melk på natta. Da kan nemlig karius og baktus komme inn i tennene hans og det gjør litt vondt ;-)

Men, for all del, vær konsekvent!! Dere må antagelig regne med en eller to (eller tre?) netter der han er sinna og klager, men ikke gi opp!!! Tilslutt skjønner han tegninga. Lykke til:-)

Gjest Har prøvd to alternativer
Skrevet

Vi hadde det sånn til sønnen vår var 3.5 år.Da sa jeg stopp.Vi stoppet med flaska.han gråt etter den 3 netter og så etter det sov han hele natta.Var grusomt å høre han gråte men det var verdt det.Han fikk også hull mellom fram tenne pga melk drikkingen om natta.Lykke til

Du må ta fra han flaska. Gå inn hvert 10. minutt å tilby vann fra helst plastkopp da denne har en tendens til å bli kastet bort i sinne. To, tre netter og han er avvent. Det er hardt for både mor og barn, men vil du ha nattesøvn må du bare. Dessuten som andre sier her. Dette går ut over tennene.

Jeg gjorde dette med min ene og det funket bra. Med min andre noen år senere lot jeg han ha flaska til han ga den bort til en annen baby selv i en alder av nesten fem år... Selv da var det sutring om natta de to første nettene etter flaska.

Skrevet

Du må ta fra han flaska. Gå inn hvert 10. minutt å tilby vann fra helst plastkopp da denne har en tendens til å bli kastet bort i sinne. To, tre netter og han er avvent. Det er hardt for både mor og barn, men vil du ha nattesøvn må du bare. Dessuten som andre sier her. Dette går ut over tennene.

Jeg gjorde dette med min ene og det funket bra. Med min andre noen år senere lot jeg han ha flaska til han ga den bort til en annen baby selv i en alder av nesten fem år... Selv da var det sutring om natta de to første nettene etter flaska.

Hvorfor i all verden skal man venne dem til å bli tilbudt vann istedet?!! Så store barn trenger ikke å holde på med denne drikkinga om natta, så sant det ikke er sykdom eller annet inne i bildet.

Jeg har aldri skjønt dette tullet med melkeflasker om natta for barn eldre enn 1 år. Foreldrene kan bare skylde seg selv. Det er de som har gjort barna en bjørnetjeneste.

Gjest Har prøvd to alternativer
Skrevet

Hvorfor i all verden skal man venne dem til å bli tilbudt vann istedet?!! Så store barn trenger ikke å holde på med denne drikkinga om natta, så sant det ikke er sykdom eller annet inne i bildet.

Jeg har aldri skjønt dette tullet med melkeflasker om natta for barn eldre enn 1 år. Foreldrene kan bare skylde seg selv. Det er de som har gjort barna en bjørnetjeneste.

De må bli tilbudt vann for de blir så tørste av å skrike.

Skrevet

De må bli tilbudt vann for de blir så tørste av å skrike.

Sorry, jeg synes det der bare er tull jeg altså. Og ja, jeg har barn selv som har skreket om natta i over 1 år.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har alltid vannflaske ved senga, og drikker en del i løpet av natta. Dersom jeg ikke har flaska stående ved senga, så må jeg stå opp og drikke. Og jeg er mer enn 3 år :)

Skrevet

Du vil ikke si at du gir en 3-åring melk på flaske - om natta?! Da kan dere faktisk kun skylde på dere selv og den eneste løsningen er å bli beinharde og kutte ut tvert.

Og forberede seg på noen mindre hyggelig tannlegebesøk kanskje?

Gjest amparro
Skrevet

Helt ening med deg!!

Skrevet

Mine har hver sin lille imsdalflaske med friskt vann stående i sengen hver natt. Funker helt greit. Så slipper jeg å gå inn om de er tørste, blir jo av og til tørst om natten selv og da er det umulig å sovne før jeg får drukket litt vann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...