Gjest akademiker trenger ekstrajobb Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 jeg studerer på et profesjonstudie og trenger å jobbe ved siden av. Har jobbet noen år i hjemmetjenesten som ekstrahjelp. Jeg lurer på om det finnes noe nettbasert utdannelse på hjelpepleieryrket eller helsefagarbeider som det heter. Så kan jeg jobbe som hjelpepleier i studietiden og forhåpentligvis tjene mer enn som ufaglært Vet dere hva som skal til for å bli hjelpepleier? 0 Siter
Gjest vgs Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Hør med en videregående skole eller NKI/NKS. Hvor bor du? Det kan ta 1 1/2 eller 3 år. 0 Siter
Gjest akademiker trenger ekstrajobb Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Hør med en videregående skole eller NKI/NKS. Hvor bor du? Det kan ta 1 1/2 eller 3 år. jeg bor i Oslo Har hørt om noe opplegg hvor man kunne bli hjelpepleier på ett år men vet ikke hva det var i regi av 0 Siter
Line Skrevet 7. januar 2006 Skrevet 7. januar 2006 Her i Trondheim kjører kommunen eksamensforberedende kurs for inntil 30 personer samtidig, dersom man har en fast ansettelse i kommunen. Man må søke for å evt. få plass på dette. Aftenskolen.no har hjelpepleierutdanning også, men det er temmelig dyrt, tror jeg. Du bor i Oslo? Hva med Diakonhjemmet? 0 Siter
...den evige natteravn... Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 jeg bor i Oslo Har hørt om noe opplegg hvor man kunne bli hjelpepleier på ett år men vet ikke hva det var i regi av Der er/var den enkelte skole som hadde voksenopplæring. Kravene var at du hadde jobbet (tror der var 5 år) innen yrket og at du hadde oppnådd en viss alder. Det var skole hver dag samt to praksisperioder, hver på 6 uker i løpet av skoleåret. Mener at denne ordningen ikke eksisterer lenger, men at den er erstattes av en noe lengre skolegang (2 år?). Ettårig hjelpepleieutdannelse hadde ikke allmenfag, tror forskjellen ligger der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.