Gå til innhold

hvor fort kan man utdanne seg til hjelpepleier?

Anbefalte innlegg

Gjest akademiker trenger ekstrajobb
Skrevet

jeg studerer på et profesjonstudie og trenger å jobbe ved siden av. Har jobbet noen år i hjemmetjenesten som ekstrahjelp. Jeg lurer på om det finnes noe nettbasert utdannelse på hjelpepleieryrket eller helsefagarbeider som det heter. Så kan jeg jobbe som hjelpepleier i studietiden og forhåpentligvis tjene mer enn som ufaglært

Vet dere hva som skal til for å bli hjelpepleier?

Skrevet

Hør med en videregående skole eller NKI/NKS. Hvor bor du?

Det kan ta 1 1/2 eller 3 år.

Gjest akademiker trenger ekstrajobb
Skrevet

Hør med en videregående skole eller NKI/NKS. Hvor bor du?

Det kan ta 1 1/2 eller 3 år.

jeg bor i Oslo

Har hørt om noe opplegg hvor man kunne bli hjelpepleier på ett år men vet ikke hva det var i regi av

Skrevet

Her i Trondheim kjører kommunen eksamensforberedende kurs for inntil 30 personer samtidig, dersom man har en fast ansettelse i kommunen. Man må søke for å evt. få plass på dette.

Aftenskolen.no har hjelpepleierutdanning også, men det er temmelig dyrt, tror jeg.

Du bor i Oslo? Hva med Diakonhjemmet?

...den evige natteravn...
Skrevet

jeg bor i Oslo

Har hørt om noe opplegg hvor man kunne bli hjelpepleier på ett år men vet ikke hva det var i regi av

Der er/var den enkelte skole som hadde voksenopplæring. Kravene var at du hadde jobbet (tror der var 5 år) innen yrket og at du hadde oppnådd en viss alder.

Det var skole hver dag samt to praksisperioder, hver på 6 uker i løpet av skoleåret.

Mener at denne ordningen ikke eksisterer lenger, men at den er erstattes av en noe lengre skolegang (2 år?).

Ettårig hjelpepleieutdannelse hadde ikke allmenfag, tror forskjellen ligger der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...