Gå til innhold

msn bruk og barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Laget ny messenger adresse til guttungen og la inn kontaktene på nytt, da kom jeg til å tenke på alle disse barna som har hele navnet sitt i adressen sin.

Er ikke det litt skummelt da?

Mange av disse barna har mobiltelefon så det er jo bare å ta et søk så finner man bostedsadresse på dem.

Dette er jo skummelt hvis barna chatter med noen og så inviterer til msn kontakt...

Skrevet

En bør jo ikke ha navnet sitt på msn hvor man chatter med alle mulige folk da.

Det er klart det er skummelt!

Skrevet

Ja, er litt skummelt, men man må jo adde folk eller si ja for å legge noen til. Fortelle barna om at de skal VITE hvem de legger til, så går det nok greit! :-)

Gjest kkkkkozy
Skrevet

Ja, er litt skummelt, men man må jo adde folk eller si ja for å legge noen til. Fortelle barna om at de skal VITE hvem de legger til, så går det nok greit! :-)

Jeg har latt ungan chatte ubegrenset på,

MSN og men har advart dem om det som ikke er trygt. En bekjent opplevde at kontantkortet ofte ble tømt, ved at noen brukte mob nr til å betale for tjenester som barn bruker. Man skal vel se litt på loggen etter at barna har logget seg ut og snakke ofte med barna om at internett ikke alltid er trygt.

Skrevet

Ja det store spørsmålet da er jo om en skal stole blindt på at barn holder dette da.

Skrevet

Jeg har latt ungan chatte ubegrenset på,

MSN og men har advart dem om det som ikke er trygt. En bekjent opplevde at kontantkortet ofte ble tømt, ved at noen brukte mob nr til å betale for tjenester som barn bruker. Man skal vel se litt på loggen etter at barna har logget seg ut og snakke ofte med barna om at internett ikke alltid er trygt.

Ja jeg også har opprettet logg av samtaler nå for å følge med litt bedre uten at guttungen vet det.

Skrevet

Du kan jo logge alle samtaler, så får du sett hva som skjer.

Gjest Brummt
Skrevet

Ja jeg også har opprettet logg av samtaler nå for å følge med litt bedre uten at guttungen vet det.

Ehh, skal du lese det han snakker med vennene sine om? Du har ikke ei datter på 14, som har ei dagbok du kan lese i også?

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort!

Samtaler sånn er like privat som dagbøker osv. Så der syns jeg det blir å tråkke langt inn i privatsfæren hans.

En må passe på når det er nettet ja, men ikke lese samtaler på dne måten!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg leser ikke loggen til min datter, hun har like stor rett på privatliv hun som meg.

Men hun har et par ganger vist meg hva noen har skrevet. En gang hadde noen hacket seg inn som en venninne og skrevet slibrige ting. Da hjalp jeg henne å forstå at det måtte være en inntrenger.

Skrevet

Ehh, skal du lese det han snakker med vennene sine om? Du har ikke ei datter på 14, som har ei dagbok du kan lese i også?

Nei han er ikke så gammel ennå så jeg føler litt for å følge med, det blir noe ganske annet å lese sitt barns dagbok.

Det kan også ligge flere ting bak for at foreldre ønsker å følge med litt på hva og hvem ungene har kontakt med.

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort!

Samtaler sånn er like privat som dagbøker osv. Så der syns jeg det blir å tråkke langt inn i privatsfæren hans.

En må passe på når det er nettet ja, men ikke lese samtaler på dne måten!

Etter beskjed om gjengmobbing og div annet så føler jeg for å se litt på hva som foregår via guttungens messenger over en liten periode ihvertfall.

En dagbok er mer privat enn messenger.

Hadde han vært ungdom så hadde jeg ikke snoket men han er tross alt ett barn enn så lenge.

Skrevet

Jeg leser ikke loggen til min datter, hun har like stor rett på privatliv hun som meg.

Men hun har et par ganger vist meg hva noen har skrevet. En gang hadde noen hacket seg inn som en venninne og skrevet slibrige ting. Da hjalp jeg henne å forstå at det måtte være en inntrenger.

Akkurat sånne ting har foregått her vi bor også så jeg akter å følge med en stund framover.

Hadde han hatt kjæreste og vært eldre så hadde jeg ikke snoket.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Akkurat sånne ting har foregått her vi bor også så jeg akter å følge med en stund framover.

Hadde han hatt kjæreste og vært eldre så hadde jeg ikke snoket.

Selv om min datter ikke har kjæreste, så syns jeg ikke det er riktig å lese loggen hennes.

Oppdager hun det, så vil det svekke hennes tillit til meg.

Nå vet hun at hun kan vise meg loggen når hun ønsker - og det gjør hun også.

Skrevet

Selv om min datter ikke har kjæreste, så syns jeg ikke det er riktig å lese loggen hennes.

Jeg er helt enig i det du skriver, lurulf.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg er helt enig i det du skriver, lurulf.

:-)

Skrevet

Hvor gammel er din datter da?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hvor gammel er din datter da?

Hun nærmer seg tenårene.

Jeg har også en sønn i småskolen som jeg heller ikke leser msnloggen til.

Skrevet

Hun nærmer seg tenårene.

Jeg har også en sønn i småskolen som jeg heller ikke leser msnloggen til.

Hadde ikke lest loggen til en tenåring jeg heller.

Skrevet

Jeg er enig med Lurulf.

Vi har kuttet ut logg på sønnen vår på 11. Jeg vet (og får se) at han bare chatter med gutter og jenter i klassen.

Det er forresten ikke måte på hvordan disse nickene til jentene ser ut. De er fulle av hjerter og blomster og alt man kan tenke seg av "romantiske" ting. Gutta er barske og heter Dark Power o.l. *s*

Og vi følger med. Endrer mønsteret seg, får vi ta stilling til hva vi gjør da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...