Gå til innhold

redusert stilling / helligdager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan svare på dette:

Jeg har en 100% stilling (staten) men jobber for tiden 80% pga ønske om 20% permisjon pga små barn i heimen.

Min mor påstår at når jeg har 20% reduksjon, og da har fri mandager, og dette er en helligdag der alle får fri har jeg en fridag tilgode.

Kan dette stemme?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei

Men hvis du er i et ansettelsesforhold (vikariat) hvor du skriver timer og lønnes ut fra det. Har du da krav på lønn på beveglige helligdager...?

Det er jo ikke meg som velger og ikke jobbe...

Skrevet

Nei

Trodde det jeg også, men i og med gamle mor med mange års erfaring som fagforeningsleder påsto dette øynet jeg et lite håp....

Takk skal du ha!

Skrevet

Men hvis du er i et ansettelsesforhold (vikariat) hvor du skriver timer og lønnes ut fra det. Har du da krav på lønn på beveglige helligdager...?

Er litt usikker på reglene i den forbindelse. Jeg jobbet i vikarbyrå for mange år siden, og da var det slik at man måtte ha jobbet et visst antall timer/en viss periode for vikarbyrået, før de begynte å lønne for (bevegelige) helligdager (altså når man ikke jobber slike dager).

Skrevet

Er litt usikker på reglene i den forbindelse. Jeg jobbet i vikarbyrå for mange år siden, og da var det slik at man måtte ha jobbet et visst antall timer/en viss periode for vikarbyrået, før de begynte å lønne for (bevegelige) helligdager (altså når man ikke jobber slike dager).

Okay. Jeg jobbet slik i hele fjor, og skrev ikke timer for de beveglige helligdagene. En nyansatt vikar mener dette er helt feil, og om det så er - så skal jeg sørge for å få det hele etterbetalt...!

Og det hadde gjort godt i en slunken etterjulslommebok..:-S

Annonse

Skrevet

Okay. Jeg jobbet slik i hele fjor, og skrev ikke timer for de beveglige helligdagene. En nyansatt vikar mener dette er helt feil, og om det så er - så skal jeg sørge for å få det hele etterbetalt...!

Og det hadde gjort godt i en slunken etterjulslommebok..:-S

Sjekk litt rundt på nettet, arbeidsmiljøloven, eller om det er en gjeldende tariffavtale som gjelder i ditt tilfelle. Eller interne regler i bedriften du jobber for.

Skrevet

Sjekk litt rundt på nettet, arbeidsmiljøloven, eller om det er en gjeldende tariffavtale som gjelder i ditt tilfelle. Eller interne regler i bedriften du jobber for.

Jobber i kommunen, men der surrer og roter de verre enn i noen annen bedrift jeg noen sinne har vært i. Maken til inkompetente mennesker har jeg faktisk aldri vært ut for på et lønningskontor....det er nesten skremmende hvor mye feil de gjør.

Gjest Persille
Skrevet

Ja, etter en viss tid er det sånn.

Mener å huske at man måtte ha jobbet fire uker i strekk på samme sted eller noe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...