Gå til innhold

Vunnet cruise i Karibien????

Anbefalte innlegg

Gjest kkkkkozy
Skrevet

Jeg ble oppringt av en engelsk dame hvor hun påsto om at jeg hadde vunnet en cruise i Karibien!

Da jeg prøvde å spørre henne om hvilket lotteri og hvilket land ho ringte i fra, svarte ho ikke men ho snakka bare i vei og ba meg om å opplyse konto nr mitt mm.

Dette er svindel!!!!

Skrevet

Selvsagt, og gammelt nytt.

Men det er vel stadig nye som blir forsøkt svindlet... Har opplevd en slik telefon jeg også, men la umiddelbart på. Hadde hørt om tullet, så jeg så tegninga med en gang.

Skrevet

Du tastet vel ikke noe på telefonen underveis vel?

Hvis du gjør det blir du loppet for noen tusenlapper via din telefonregning.

Flere og flere sånne svindelforsøk kommer pga dumme folk som går på dem.

Gjest kkkkkozy
Skrevet

La straks på røret, men tenker på barn og eldre som ikke forstår tegninga i dette...

hare1365380455
Skrevet

Jeg har også fått en slik telefon, og da la jeg på med en gang. Det er svindel og de ringer mange!!

Skrevet

Hvordan kan de loppe deg hvis du taster "noe", med mindre du taster inn kredittkortnr ditt, eller noe lignende?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvordan kan de loppe deg hvis du taster "noe", med mindre du taster inn kredittkortnr ditt, eller noe lignende?

Med vennlig hilsen

Jo det er fullt mulig å ta penger fra telefonregningen å teleselskapene kan ikke gjøre noe med det.

Det har stått flere avisoppslag om dette.

Skrevet

La straks på røret, men tenker på barn og eldre som ikke forstår tegninga i dette...

Ja heldigvis snakker de engelsk og er kanskje litt vanskelig for eldre og småbarn å forstå. at de kommer til å legge på røret.

Skrevet

Hva med å svare at det var fantastisk med en sånn gevinst, men at du gjerne vil overføre gevinsten til henne da du selv er forhindret i å reise?

Skrevet

Teleselskapet kan enkelt stoppe det, men de tjener også penger på det.

Men du bli ikke lurt før du selv ringer opp et utenlandsk nummer du får oppgitt. Tellerskrittene til det utenlnadske nummeret er ca 50-80 kr pr minutt, og det skjer ikke noe mer. Du får ingen gevinster.

En annen ting er alle bortforklaringene folk kommer med og alle som prøver å benekte det faktum at de selv bevisst har ringt opp svindelforetaket.

Skrevet

Jo det er fullt mulig å ta penger fra telefonregningen å teleselskapene kan ikke gjøre noe med det.

Det har stått flere avisoppslag om dette.

Hei,

Nei, det er selvsagt ikke mulig. Det er telefonselskapene som fakturerer, og ikke de som ringer deg.

Ikke tro på alt du leser.

Med vennlig hilsen

kakki1365380609
Skrevet

Vi fikk også en slik telefon og det som forundret oss mest var at det i displayet sto min mann sin mobiltelefon som den som ringte.......og den lå pent på bordet ved siden av. Folk er frekke!!!!

Mista nikket
Skrevet

Jeg fikk en sånn telefon i går. Med en gang jeg hørte den engelsktalende stemmen fortalte at jeg hadde vunnet et cruise la jeg telefonen vekk. Lot den ligge i 3 min. og da var det stillt der.

Skrevet

Svindel, helt sikkert.

Man skal ALDRI oppgi kontonummer til ukjente, verken på telefon eller Msn eller mail eller hvor det nå måtte være...

Skrevet

Hei,

Nei, det er selvsagt ikke mulig. Det er telefonselskapene som fakturerer, og ikke de som ringer deg.

Ikke tro på alt du leser.

Med vennlig hilsen

Så lenge det er tvil så holder jeg meg unna å gjøre som de sier på telefonen.

Flere aviser der det til og med har vært intervju med teleselskap bekrefter at det er mulig.

Skrevet

Stod om denne formen for svindel på tekst tv idag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...