Gå til innhold

Spillet Poker, hva syns du om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prinsippet er å frata andre penger eller jetonger, manipulere andre og dermed skaffe seg gevinst på bekostning av de andre.

Vi går nå ut fra at f eks fem familefedre (denne gangen) spiller om penger, ingen av dem er rike, normal økonomi.

I løpet av 3 korte kvelder har Per vunnet 50 000 kr, Pål tapt 30 000 kr (hele reserven på felles lønnskonto), Ole tapt 15 000 kr, Knut tapt 5000 kr. Alle har familie, kone og to barn hver.

Per er flink til å lede og spille/bløffe og tok initiativet til spillet.

Hvordan vil du karakterisere Pers moral og livsstil?

Hvordan ville du reagere som kona til en av de?

Hvordan tror du loven stiller seg til dette, og kan de få pengene tilbake fra Per?

Kan du som kone kreve at noe skjer, med loven i hånd?

Vil et vennskap være like godt før og etter en slik turnering? Og når konene fikk greie på det?

Skrevet

Saken er at noen folk er idioter når det gjelder spilling og jeg er ikke en av dem.

Alvorlig, jeg tror ikke det er noe man kan gjøre i slike tilfelle og hadde det vært mannen min, hadde jeg kvalt ham langsomt.

Skrevet

Poker er et helt glimrende spill, som forutsetter analytisk sans og sosial intelligens. Men selvfølgelig - man spiller ikke om store summer av ordentlige penger annet enn i konkurranser - det ender bare med uhygge. Jeg spilte mye 5-card draw poker i ungdommen - da spilte vi med 10-øringer. Etterhvert gikk jeg over til Texas Hold'em, som er det "skikkelige" spillet.

"............................................."

Skrevet

Saken er at noen folk er idioter når det gjelder spilling og jeg er ikke en av dem.

Alvorlig, jeg tror ikke det er noe man kan gjøre i slike tilfelle og hadde det vært mannen min, hadde jeg kvalt ham langsomt.

Hva tror du om Per? Det var en grunn til at han foreslo dette spillet.

Det er litt for enkelt å etterpå si at "den som er med på leken får tåle steken" og ignorere de andres føleser fullstendig. Blir han bedt på neste party?

Jeg har selv spilt både med penger og sjetonger. Men veien er kort fra sjetonger til penger. Det meste jeg har vunnet er 77 kr, og tapte stadig vekk noen få tiere, nesten konstant, da er det ikke moro og jeg kutter.

Skrevet

Poker er et helt glimrende spill, som forutsetter analytisk sans og sosial intelligens. Men selvfølgelig - man spiller ikke om store summer av ordentlige penger annet enn i konkurranser - det ender bare med uhygge. Jeg spilte mye 5-card draw poker i ungdommen - da spilte vi med 10-øringer. Etterhvert gikk jeg over til Texas Hold'em, som er det "skikkelige" spillet.

"............................................."

Hvis det spilles bare med sjetonger, så er det sikkert moro å sitte med alle, men jeg liker ikke den formen for spill.

Dessuten har jeg møtt mange som omtrent er tvunget til å spille for ikke å havne utenfor kamratflokken og i ettertid vært svært frustert over spillets sekundære virkninger og følelser. Det egner seg ikke for alle (svake følsomme pyser, vekk med dem).

Skrevet

Poker er veldig morsomt spill, jeg spiller ofte med mannen og noen kompiser Texas hold em er det som gjeder. Vi er smarte nok til å spille om summer vi tåler å tape.

De gutta du snakker om er en gjeng med idioter alle sammen.

Skrevet

Hvis det spilles bare med sjetonger, så er det sikkert moro å sitte med alle, men jeg liker ikke den formen for spill.

Dessuten har jeg møtt mange som omtrent er tvunget til å spille for ikke å havne utenfor kamratflokken og i ettertid vært svært frustert over spillets sekundære virkninger og følelser. Det egner seg ikke for alle (svake følsomme pyser, vekk med dem).

"Dessuten har jeg møtt mange som omtrent er tvunget til å spille for ikke å havne utenfor kamratflokken"

Da snakker vi ikke om kamerater, vi gjør ikke sånt mot hverandre. Iallefall ikke mine venner, verken mennene eller kvinnene.

Skrevet

Man spiller ikke med seriøse penger med kompiser og venner - det er bare dumt.

"............................................"

Skrevet

Man spiller ikke med seriøse penger med kompiser og venner - det er bare dumt.

"............................................"

Hvorfor er det dumt?

Jeg er ute etter tankene bak. Konsekvensene, hvofor dette spillet er så fasienerende.

Og hvorfor så ytterst få kvinner spiller poker.

Skrevet

Hva tror du om Per? Det var en grunn til at han foreslo dette spillet.

Det er litt for enkelt å etterpå si at "den som er med på leken får tåle steken" og ignorere de andres føleser fullstendig. Blir han bedt på neste party?

Jeg har selv spilt både med penger og sjetonger. Men veien er kort fra sjetonger til penger. Det meste jeg har vunnet er 77 kr, og tapte stadig vekk noen få tiere, nesten konstant, da er det ikke moro og jeg kutter.

Det er da virkelig lov å bløffe når man spiller poker og noen er klart flinkere enn andre til å spille. Jeg synes egentlig han ikke har gjort noe galt.

Men hvis han er så god så hadde jeg nok ikke invitert ham til neste runde.

Skrevet

Det er da virkelig lov å bløffe når man spiller poker og noen er klart flinkere enn andre til å spille. Jeg synes egentlig han ikke har gjort noe galt.

Men hvis han er så god så hadde jeg nok ikke invitert ham til neste runde.

*Men hvis han er så god så hadde jeg nok ikke invitert ham til neste runde.*

Der har vi et poeng jag var ute etter. Er vi egentlig så glade i folk som meler sin egen kake på andres bekostning?

Hva om den som tapte eller vant er rik eller fattig? Har det noe å si?

Skrevet

*Men hvis han er så god så hadde jeg nok ikke invitert ham til neste runde.*

Der har vi et poeng jag var ute etter. Er vi egentlig så glade i folk som meler sin egen kake på andres bekostning?

Hva om den som tapte eller vant er rik eller fattig? Har det noe å si?

Hihi, jeg synes ingen skulle spille for mer enn de har råd til å tape og det gjelder både fattig og rik ;o)

Skrevet

Jeg har spilt poker en gang, men da spilte vi bare om småpenger, heldigvis, for jeg tapte selvsagt.

Synes ikke det er ok å spill poker om store penger, iallfall om man ikke er millionær.

Skrevet

Hihi, jeg synes ingen skulle spille for mer enn de har råd til å tape og det gjelder både fattig og rik ;o)

Bakgrunnen er en eldgammel sak hvor litt mye whisy, en smarting, mye kontanter og noen dumme folk kom sammen og kontantene bytta brått hender i poker. Det endte i hønseslagsmål og at alle måtte betale tilbake alt.

Jeg mener alle spill om penger skal foregå slik at det ikke er mulig å ruinere seg, og ikke i private hjem mellom venner.

Skrevet

Bakgrunnen er en eldgammel sak hvor litt mye whisy, en smarting, mye kontanter og noen dumme folk kom sammen og kontantene bytta brått hender i poker. Det endte i hønseslagsmål og at alle måtte betale tilbake alt.

Jeg mener alle spill om penger skal foregå slik at det ikke er mulig å ruinere seg, og ikke i private hjem mellom venner.

"Jeg mener alle spill om penger skal foregå slik at det ikke er mulig å ruinere seg, og ikke i private hjem mellom venner."

Helt klart - spesiellt det siste.

Imidlertid er det helt umulig å spille ordentlig poker hvis det ikke er en risiko for å tape. Ganske enkelt fordi det ikke går an å spille realistisk, og dermed kommer ikke spille til sin rett, hvis det ikke gjør noe om man taper. F.eks å spille poker med leke-penger (på nettet, f.eks) gir så godt som null trening i å spille med ordentlige penger.

"..........................................."

Skrevet

Min mann spiller kompis med gutta i kveld. Han har vekslet alle kronestykkene fra sparegrisen til familiens yngste.

Når den som taper mest, taper 500 kr synes jeg det poker er helt ok. Å spille for større beløp er helt idiotisk, om man ikke gjør det profesjonelt.

Og mht moralspørsmålene dine så mener jeg at den som er med på leken, får smake steken. Det man gjør frivillig kan man ikke laste andre for. Er man dum, er man dum.

Mener

Skrevet

All spillegalskap/spilleavhengighet er harry. Men også veldig tragisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...