Gå til innhold

Lørdagsmat - hva skal du ha?

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Trenger tips jeg, kjører meg alltid fast på de samme 3-4 rettene, og det begynner å bli kjedelig...

Hva skal du/dere ha i kveld?

Hvis det er innviklet ber jeg om en kort oppskrift:o) Jeg er ingen kokk!!!

Skrevet

Jeg skal ha en first price pizza som piper i mikroen akkurat nå. Masse godt på og masse krydder :o)

Skrevet

Skal ha nachos, men det inngår kanskje i dine faste retter?

Uansett:

Kjøttdeig, tacokrydder, nachochips og saus fra glass. Kjøttdeig stekes, ha i en tacokrydderpose. Mixes i ildfast form med chips og saus fra glass (og noen jalapenos). Gratineringsost på toppen, 200 grader 10 minutter.

Nam

Skrevet

Vi skal ha taco. Driver og lager det nå. :-)

Skrevet

Ungene har mast - og mor gir etter. I ettermidda/kveld skal vi faktisk ha pannekaker og bacon.

Det har vi aldri hatt en lørdagsettermiddag/-kveld før. Vanligvis er det "tidligmiddag".

(Og det blir vel neppe rødvin til for oss voksne :-).)

Skrevet

Jeg er helt alene i kveld uten verken mann eller barn, så jeg skal spise noe de ikke liker ;) Men jeg vet ikke helt hva, sannsynligvis en kremet suppe, kantarell og steinsopp tenker jeg.

Skrevet

vi skal ha biff stroganoff, svigermors oppskrift. Namm. Noe ekstra må man lage når gubben har bursdag.

Skrevet

Jeg har vært så dum å spandere pizza fra den lokale, han er dyr og lager verdens beste, så ulvene eter som gale. Nesten så jeg må passe på å ikke bli bitt i fingra når jeg deler ut. Får de ikke mat hjemme, eller har de droppa både frokost, lunsj og..

fuji1365380447
Skrevet

Vi skal ha kyllingfilet med soltørket tomat inni, og ovnsbakte rotgrønnsaker (potet, gulerot, persillerot og sellerirot) med en kald saus av kesam og soltørket tomatsaus.

Kjempegodt og enkelt å lage.

Samboeren min skal nok kose seg med vin til, mens jeg skal nøye meg med Farris siden jeg er gravid.

Skrevet

Jeg skal ha sei innpakket i folie med med purre, vårløk, gulrot, sukkerterter og en sitronskive. Saltes og pepres. En klatt smør på toppen og rett inn i ovnen. Gud så godt.

Er glad i poteter, så det blir tilbehør. Kanskje også en tomatsalat...

Skrevet

Så langt har dagens meny bestått av gjensyn med gårsdagens middag og 1/4 glass cola... Usj.

Skrevet

Vi har nettopp spist taco, vi!

Og faktisk spiste eldstemann to skjell med både kjøtt og ost! Det er nemlig ikke vanlig. Vi skal på maskerade i kveld, og der vanker det også mat, derfor spiste vi tidlig i dag...

Skrevet

Jeg skal ha sei innpakket i folie med med purre, vårløk, gulrot, sukkerterter og en sitronskive. Saltes og pepres. En klatt smør på toppen og rett inn i ovnen. Gud så godt.

Hvor lenge står det i ovnen, og på hvor mange grader?

Skrevet

Wraps med noe kyllinggreier, ungene som har bestemt.

Skrevet

Jeg har nettopp spist laks med grønnsaker, stekt i folie i stekeovn. Har omsider klart å bytte ut el del karbonaderr og pizzaer til fordel for laks. Og jeg har funnet ut at jeg elsker laks i folie!

Da måtte selvfølgelig avisene begynne å skrive om at vi bare bør spise noen få laksemåltider i året. ikke vet jeg om det er oppdrettslaks eller vanlig sjølaks som er i disse frossenpakkene heller.

Skrevet

Jeg har nettopp spist laks med grønnsaker, stekt i folie i stekeovn. Har omsider klart å bytte ut el del karbonaderr og pizzaer til fordel for laks. Og jeg har funnet ut at jeg elsker laks i folie!

Da måtte selvfølgelig avisene begynne å skrive om at vi bare bør spise noen få laksemåltider i året. ikke vet jeg om det er oppdrettslaks eller vanlig sjølaks som er i disse frossenpakkene heller.

Skrevet

Den der lager vi også, med egen variant. Gulrøtter og purre er uansett møst. Utrolig godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...