Gå til innhold

innviklet system!!

Anbefalte innlegg

Gjest engelen

Hvorfor er systemet så innviklet når man først trenger og ber om ordentlig hjelp?? Blir så frustrert..

Må ned å snakke med legen nok en gang... Men jeg klarer jo ikke si så mye, vil ikke i frykt for hva som kan skje!!! Senkningen min var også på 37, uten at jeg har det minste begrep om hvorfor:/

Hvorfor er det så lang ventetid?? Faren min vet om en flink psykiater, men der er det sikkert også like lang ventetid. Hvor lenge skal man liksom gå på hårene for å holde ut??

Huff, blir bare så lei meg, har så vondt inni meg. Tenker hvorfor meg?? Vet snart ikke hvem jeg selv egentlig er...

Lurer på en ting; hva gjør en psykiater???

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21315-innviklet-system/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest suselusa

KJære engelen...

Jeg forstår at du ikke har det noe greit nå... Desverre har jeg ikke noe svar på spørsmålet ditt om hvorfor det er så lang venteliste, men (uten å la dette bli en politisk debatt) så blir det desverre ikke gitt nok ressurser til psykiatrien, og dét går utover f.eks deg....beklageligvis...

Du nevner at faren din har en kontakt - hva med å si ja-takk til denne behandleren? Kan det hjelpe deg tror du? Og er det verdt et forsøk?

Du spør hva en psykiater gjør... Jeg har gått til både psykolog og psykiater, men kan ikke se noen ekstreme forskjeller. Begge er veldig opptatt av følelsene omkring matproblemet, men psykiateren har en legeutdannelse som f.eks. gir henne anledning til å skrive ut resepter o.l. Jeg tror det er det at hun/han har en mer lege-relatert utdannelse som utgjør forskjellen... Men jeg skal ikke påstå noe...:)

Ønsker deg lykke til på veien, engelen!

*Klemmer!*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21315-innviklet-system/#findComment-91736
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære engelen! En psykiater har først en legeutdannelse og blir psykiater etter å ha jobbet minst 5år innen forskjellige områder innen psykiatrien , mens en psykolog studerer psykologi (læren om sinnslivet,bevissthetslivet) i studietiden. Er litt usikker hvor mange år, men jeg mener de også har en 5-7 års studietid. Behandlingsapparatet i dag består av både psykologer og psykiatere som er med på å utfylle hverandre for å kunne gi pasientene den beste hjelp.Både kliniske psykologer og psykiatere har en psykoterapiutdannelse slik at de kan drive såkalt psykoterapeutisk behandling. Dessverre er det slik at behovet for fagpersoner er større enn det landet vårt kan tilby,- og med store geografiske forskjeller. Dersom den psykiateren som din far vet om er en god venn av han ville jeg kanskje vært noe avventende med å starte opp behandling hos vedkommende, men dette kan du evt. ta opp med psykiateren- som du vet har taushetsplikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21315-innviklet-system/#findComment-91842
Del på andre sider

Gjest engelen

Kjære engelen! En psykiater har først en legeutdannelse og blir psykiater etter å ha jobbet minst 5år innen forskjellige områder innen psykiatrien , mens en psykolog studerer psykologi (læren om sinnslivet,bevissthetslivet) i studietiden. Er litt usikker hvor mange år, men jeg mener de også har en 5-7 års studietid. Behandlingsapparatet i dag består av både psykologer og psykiatere som er med på å utfylle hverandre for å kunne gi pasientene den beste hjelp.Både kliniske psykologer og psykiatere har en psykoterapiutdannelse slik at de kan drive såkalt psykoterapeutisk behandling. Dessverre er det slik at behovet for fagpersoner er større enn det landet vårt kan tilby,- og med store geografiske forskjeller. Dersom den psykiateren som din far vet om er en god venn av han ville jeg kanskje vært noe avventende med å starte opp behandling hos vedkommende, men dette kan du evt. ta opp med psykiateren- som du vet har taushetsplikt.

Han psykiateren så faren min visste om, hadde andre forslag, så nå jobber legen med å få meg inn der...

Hun legen mente også at mine "problemer" kunne ha sammenheng med alderen, men hvordan kan hun si det, når hun vet så lite?? Jeg tørr heller ikke si så mye, i frykt for å bli innlagt.. Foreldrene mine forstår ikke at jeg blir sint når noen kaller det ett livsfase problem, når jeg har hatt det vanskelig helt siden jeg var liten...

Blir bare så skuffa!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21315-innviklet-system/#findComment-91873
Del på andre sider

Gjest kakkla

Han psykiateren så faren min visste om, hadde andre forslag, så nå jobber legen med å få meg inn der...

Hun legen mente også at mine "problemer" kunne ha sammenheng med alderen, men hvordan kan hun si det, når hun vet så lite?? Jeg tørr heller ikke si så mye, i frykt for å bli innlagt.. Foreldrene mine forstår ikke at jeg blir sint når noen kaller det ett livsfase problem, når jeg har hatt det vanskelig helt siden jeg var liten...

Blir bare så skuffa!

hva er senkning for noe da+??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21315-innviklet-system/#findComment-92519
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...