Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utbrent, har fått diagnosen deprimert av legen. Årsaken er en helt håpløs arbeidssituasjon over lang tid. Arbeidsmiljøet er forferdelig, og jeg er nå redd at arbeidsgiver forsøker å bruke trygdesystemet for å få meg på jobb igjen, moe jeg ikke makter! Jeg har være sykmeldt i 8 uker nå, legen støtter meg, har sagt at jeg skal slippe å gå tilbake i denne jobben da det gjør meg syk, og at jeg må finne meg noe annet å gjøre. Kan arbeidsgiver tvinge meg på jobb mot legens vilje og min terapeuts anbefaling? Jeg klarer ikke engang å ta telefonen når arbeidsgiver ringer.... (vi er IA-bedrift)

Gjest spørreren?
Skrevet

Hvorfor søker du deg ikke en annen jobb?

Skrevet

Hvorfor søker du deg ikke en annen jobb?

jobber med saken, men det hadde vært en fordel å bli i stand til å jobbe først. Ingen god start i ny jobb å være utbrent! Synes jeg fortjener det før jeg blir fratatt sykepengene, særlig fordi dette skyldes forhold på arbeidsplassen.....

Gjest Zuleika
Skrevet

Legen må skrive en attest for deg at du ikke kan jobbe. Da kan ingen tvinge deg på jobb uansett om dere er IA-bedrift eller ikke. Siden legen er enig med deg så bør dette gå greit for seg. Det skal jamen ikke være slik at syke mennesker blir tvunget på jobb. Du må ta det med ro en stund nå, det tar tid å samle krefter igjen når en er utbrent.

Hvis lege/behandler skriver attest at du bør søke jobb så skal attføringsmuligheter undersøkes. Jeg vet ikke hva eller hvor du jobber, og kjenner ikke så godt til de reglene. Det er en ide å snakke med saksbehandler på trygdekontoret og be om møte der hvor du, aetat og legen møter for å drøfte muligheter. De er der, men i din situasjon er de ikke lette å få øye på.

Gjest spørreren?
Skrevet

jobber med saken, men det hadde vært en fordel å bli i stand til å jobbe først. Ingen god start i ny jobb å være utbrent! Synes jeg fortjener det før jeg blir fratatt sykepengene, særlig fordi dette skyldes forhold på arbeidsplassen.....

.., men når du har hatt en subjektivt trasig arbeidssituasjon over tid, hvorfor har du ikk byttet før?

Sykemelding har lite med "å fortjene" å gjøre.

Skrevet

.., men når du har hatt en subjektivt trasig arbeidssituasjon over tid, hvorfor har du ikk byttet før?

Sykemelding har lite med "å fortjene" å gjøre.

ikke så lett å se hva som er best for en når man er midt oppe i det. Det er mye lettere å være etterpåklok. Klart jeg skulle byttet før, skulle ikke begynt i det hele tatt! Trodde jeg kunne hjelpe til å gjøre en vanskelig situasjon bedre for mange ansatte, istedet havnet jeg altså her!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...