Gå til innhold

Hvilke plateartister misliker du mest?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

IDOL-Jorunn

synes ikke noen av sangene hennes er bra

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• Prozak

9

• laguna1365380434

9

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Timari
Skrevet

IDOL-Jorunn

synes ikke noen av sangene hennes er bra

og IDOL-Sandra

laguna1365380434
Skrevet

Problemet er at dagens crap er helt lik. Klart det en sjelden gang dukker opp et unntak, men det er sjelden.

Jeg synes all musikk høres lik ut, mens alle musikere ser like ut. Det er helt utrolig.

Hvor faen har det blitt av dagens Bowie, Dylan, Mick Jagger (han hadde sannsynligvis ikke vært pen nok til å få platekontrakt i dag), Iggy, Ian Curtis, Lou Reed, osv.?

Folk som lagde original musikk.

Det finnes ikke mer. Hvis de finnes blir de stoppa lenge før de kommer til studio, for ingen vil ha dem.

Det som selger i dag er banal crap som fjortisene kjøper den ene dagen og har glemt den neste, og platecovrene er sannsynligvis mer forseggjort enn musikken, slik at fjortisene kan få pene bilder å bli våte til.

Sånn sett sier egentlig Idol alt.

"Du kan synge, men du har ikke utseendet til å bli en popstjerne, ei heller har du A4-stemmen vi leter etter".

Sånn er det.

Og hvor f... er tekstene som betyr noe? De har i hvert fall blitt borte i all galskapen.

Jeg er helt, helt enig med deg..Det er satans mye glatt, overprodusert søpplemusikk uten snev av orginalitet og sjel.. Jeg har en gammelmodig platesamling altså..Veldig få nye ting som finner veien. Jeg kjøpte den nye plata til Mick Harvey, den er forøvrig dritgod..Men ellers kan ikke jeg komme på noen flere plater fra 2005 som jeg har vært nødt til å eie.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Huff, det verste er at jeg tar meg i å bli irritert når jeg tenker over hvor patetisk det hele er.

Min teori er at det var MTV som engang ødela alt som heter kreativitet.

Det er det mulig du har helt rett i også! At det har forsvunnet kreativitet er det hvertfall ingen tvil om!

Mrs. Wallace
Skrevet

Det tror jeg at jeg avslørte ganske tydelig i en tråd her forrige dagen: sippetryne og sutrekopp James Blunt.

Annonse

Mrs. Wallace
Skrevet

Oj..Mange! Men jeg må bare slå av radioer over alt jeg ferdes om jeg kommer ut for Wenche Myhre, DDE, Toni Braxton, Rein Aleksander, Inger Lise Andersen, Elisabeth Andreason..

Den der fæle kidden som synger "Whats in it for me?" er også grusom..Også lurer jeg på om den værste av ALLE ikke er han derre lille rødhåra nissen med "Tjeriou" og andre smakløsheter..Der burde det være skuddpremie! Grøss og gru!

Og mye mye mere. Jeg er ikke særlig grei. 80 prosent av radiomusikken er søppel, selvom noe er enda verre enn andre ting! Nå skrapet jeg VIRKELIG bunnen her. Jeg kunne sikkert skreve liste til i morgen over andre heslige arister.

Åhhh, Wenche Myhre - jeg får lyst til å slå! Snakker om å ha tatt for mye Møllers tran.

*grøsser*

laguna1365380434
Skrevet

Åhhh, Wenche Myhre - jeg får lyst til å slå! Snakker om å ha tatt for mye Møllers tran.

*grøsser*

Ja huff.. Hun er noe av det absolutt fæleste vi har gående fritt! Fy & skam!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er helt, helt enig med deg..Det er satans mye glatt, overprodusert søpplemusikk uten snev av orginalitet og sjel.. Jeg har en gammelmodig platesamling altså..Veldig få nye ting som finner veien. Jeg kjøpte den nye plata til Mick Harvey, den er forøvrig dritgod..Men ellers kan ikke jeg komme på noen flere plater fra 2005 som jeg har vært nødt til å eie.

Jeg holder meg stort sett til støvete musikk jeg også. Fra den gang både tekst og musikk hadde noe å si! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

De jeg misliker mest, er i all hovedsak de som jeg har problemer med å nevne her fordi de IKKE fortjener benevnelsen "artister". Gode eksempler er Rune Rudberg, Sandra Lyng Haugen og Cowboy-Laila.

Jeg har en teori om hvorfor Cowboy-Laila ble som hun ble.

Jeg mener... kaller du ungen din Cowboy blir hun en blodharry countrysanger. Det sier seg selv.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg holder meg stort sett til støvete musikk jeg også. Fra den gang både tekst og musikk hadde noe å si! :)

Nemlig! Sier jeg, som har akkurat har innrømmet hvor satanisk dårlig musikksmak jeg KAN ha, i tråd lenger oppe her! Men jeg er stort sett 100% enig. Men det hender jo at noe appelerer selvom jeg skjønner at dette ikke nødvendigvis er bra for det! :-)

Skrevet

Oh God, det er mange! Jørn Hoel, Bettan, Jan Werner, alle dsse talentløse idolbertene, Sigvart Dagsland, Sondre Lerche, Sissy Wish, dama til Kåre Conradi, Carola - tett fulgt av Maria Arredondo, Venke Knutson og alle de andre frøken bibelstrippene, Kaia Huuse, alle disse som står og tindrer i kirka hver jul for å håve inn penger, alt av danseband, Mariah Carey, Britney, Jessica Simpson, Helmut Lotti, Jewel, J-Lo, Henning Kvitnes, Øystein Sunde, Gåte, Big Bang, DDE, Åge Aleksandersen, Tor Endresen.......Stopp meg, noen!!!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nemlig! Sier jeg, som har akkurat har innrømmet hvor satanisk dårlig musikksmak jeg KAN ha, i tråd lenger oppe her! Men jeg er stort sett 100% enig. Men det hender jo at noe appelerer selvom jeg skjønner at dette ikke nødvendigvis er bra for det! :-)

Det er klart det kan skje.

Jeg tok meg engang i å nynne på en låt jeg syntes var ganske fin, uten å vite hvem den kvinnelige artisten var.

Jeg burde kanskje ikke skrive det her, men det var en ballade av... huff, dette er nesten pinlig å finne det ut... Britney Spears.

Og jeg som ikke engang synes hun hadde gjort seg til utenommusikalske gjøremål...:)

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Det er klart det kan skje.

Jeg tok meg engang i å nynne på en låt jeg syntes var ganske fin, uten å vite hvem den kvinnelige artisten var.

Jeg burde kanskje ikke skrive det her, men det var en ballade av... huff, dette er nesten pinlig å finne det ut... Britney Spears.

Og jeg som ikke engang synes hun hadde gjort seg til utenommusikalske gjøremål...:)

*LOL* Sterkt! Det må jeg si! Hehehe..

Jeg hørte eksen min stå i dusjen og synge "Oops i did again" engang også..Han likte den ikke altså, det tror jeg ham på (For sånne sanger kan jo feste seg uavhengig av vilje og smak) men dæggern, han ble flau!

ShitDiddelyDo
Skrevet

*LOL* Sterkt! Det må jeg si! Hehehe..

Jeg hørte eksen min stå i dusjen og synge "Oops i did again" engang også..Han likte den ikke altså, det tror jeg ham på (For sånne sanger kan jo feste seg uavhengig av vilje og smak) men dæggern, han ble flau!

Det er dumpegrunn! :)

laguna1365380434
Skrevet

Det er dumpegrunn! :)

Jupp! Ikke bare er den ræva, men det er i tillegg bra homsete å synge Britney Spears i dusjen! ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jupp! Ikke bare er den ræva, men det er i tillegg bra homsete å synge Britney Spears i dusjen! ;-)

Jeg gjetter på at det var begeret som fikk det til å renne over, og at du like etter ble singel. :)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg sang Backstreet Boys med en eller annen suppesang i dusjen, hun jeg bodde meg elsket slik musikk og det stod konstant i spilleren.

Det som ikke var så moro var at via ventilen på badet, hørte husverten min lille konsert helt ut på tunet.

Turde jo knapt og gå ut av leuiligheten i flere uker etterpå!

Gjest BeaTea
Skrevet

Jeg synes tekstene til Finn Kalvik er så gjennomsyra av klisjeer og patetisk dramatikk at jeg får helt fnatt.

I tillegg ødelegger han haugevis av låter med patetiske oversetninger.

Er tekstene patetiske også når flere av FKs beste låter de hvor han har satt melodi til tekster av Inger Hagerup, en av forrige århundres beste norske lyrikere?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er tekstene patetiske også når flere av FKs beste låter de hvor han har satt melodi til tekster av Inger Hagerup, en av forrige århundres beste norske lyrikere?

Ja.

Det er jo det mest patetiske med hele mannen. Det at han stjæler så vannvittig mye fra andre.

Sannsynligvis er det fordi han kjenner sin egen inkompetanse bedre enn noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...