Gå til innhold

Hvilke plateartister misliker du mest?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var ikke snakk om å "stjele". Inger Hagerup levde den gangen, og syns det var en fin idè å sette melodi til hennes dikt. Inger Hagerup fikk sikkert godt betalt, og det ble ei veldig fin plate.

Jeg syns FK er en fin, og ikke minst sympatisk artist.

Jeg syns f eks at "En tur rundt i byen" med FK er mye bedre enn alle innspillinger av "Streets of London" som jeg har hørt.

Jeg er selvfølgelig helt uenig. Bare det å høre den mannens patetiske stemme gjør vondt i kroppen. Det er ikke bare det at stemmen hans ikke gjør seg i offentligheten, men måten han bruker den, samt de patetiske klisjeene han lirer ut av seg, gjør at jeg må skru av radioen for ikke å bli fysisk syk.

Sympatisk? Snakker vi om samme Finn Kalvik? Idioten som ikke klarer å vise trynet sitt på tv i 10 sekunder uten å prestere å lire ut av seg at han er pensum på skolen?

Herregud. Et kvalmere utyske enn Finn Kalvik har jeg ikke sett siden sist jeg gikk inn på dassen på treninga

og faenskapet før med hadde droppet å dra i snora.

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• Prozak

9

• laguna1365380434

9

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor synes du egentlig Finn Kalvik er så grusom? Han minner meg om gode, gamle dager og Club7 men er det bare nostalgi at jeg liker ham.

"Hvorfor synes du egentlig Finn Kalvik er så grusom?"

Tekstene, diksjonen, fraseringen, måten han uttaler ordene på i forhold til melodien. Det er så gjennomført patetisk at jeg tror nesten ikke det er sant når jeg hører ham. Og når han i tillegg setter opp en mine som viser at han virkelig _mener_ det, der en artist med troverdighet kun ville gjort det han gjør som en spøk eller en parodi, så er katastrofen fullkommen.

"............................................"

Skrevet

Jeg synes tekstene til Finn Kalvik er så gjennomsyra av klisjeer og patetisk dramatikk at jeg får helt fnatt.

I tillegg ødelegger han haugevis av låter med patetiske oversetninger.

"Jeg synes tekstene til Finn Kalvik er så gjennomsyra av klisjeer og patetisk dramatikk at jeg får helt fnatt."

Rett på spikeren.

"I tillegg ødelegger han haugevis av låter med patetiske oversetninger."

Nemlig - det er helt fantastisk hvordan han klarer å gjøre låter som i utg.punktet har ganske banale tekster ENDA mer banale, og totalt patetiske. Ta f.eks Ride Ride Ranke (Cats in the Cradle) og perverteringen av Streets of London. *Grøss!*

"..........................................."

Skrevet

Er tekstene patetiske også når flere av FKs beste låter de hvor han har satt melodi til tekster av Inger Hagerup, en av forrige århundres beste norske lyrikere?

Det at en tekst ble skrevet av Inger Hagerup er på ingen måte noen garanti for at den er bra. Akkurat som om han skulle plukke tekster fra Welhaven.

I tillegg er det et spørsmål om å bruke hodet, og skjønne litt om hvilke settinger og sammenhenger tekster kan settes inn i. Dette har ikke FK et snev av begrep om - noe so er ganske så utrolig, med tanke på hvor lenge han har forpestet den norske visesang-verdenen.

Skrevet

Jeg er selvfølgelig helt uenig. Bare det å høre den mannens patetiske stemme gjør vondt i kroppen. Det er ikke bare det at stemmen hans ikke gjør seg i offentligheten, men måten han bruker den, samt de patetiske klisjeene han lirer ut av seg, gjør at jeg må skru av radioen for ikke å bli fysisk syk.

Sympatisk? Snakker vi om samme Finn Kalvik? Idioten som ikke klarer å vise trynet sitt på tv i 10 sekunder uten å prestere å lire ut av seg at han er pensum på skolen?

Herregud. Et kvalmere utyske enn Finn Kalvik har jeg ikke sett siden sist jeg gikk inn på dassen på treninga

og faenskapet før med hadde droppet å dra i snora.

Vi snakker også om mannen som frivillig deltar på en humoristisk tv-opptreden om seg selv, og deretter går ut i aviser og tv-er og syter om at han blir mobbet, at han har det så fælt etc.

"............................................."

Annonse

Gjest M.Angelica
Skrevet

Maria Mena! Må slå av radioen når de sender noe av henne.

Skrevet

Tekstene, diksjonen, fraseringen, måten han uttaler ordene på i forhold til melodien. Det er så gjennomført patetisk at jeg tror nesten ikke det er sant når jeg hører ham. Og når han i tillegg setter opp en mine som viser at han virkelig _mener_ det, der en artist med troverdighet kun ville gjort det han gjør som en spøk eller en parodi, så er katastrofen fullkommen.

Jeg så han opptre på Olaf Ryes i våres og han var jo så bra- Skikkelig stemmning ;o)

Skrevet

Jeg så han opptre på Olaf Ryes i våres og han var jo så bra- Skikkelig stemmning ;o)

Jeg får si som banana airlines: Nordmenn er gale! :-)

Skrevet

Er det ikke FK som konstant syter over den skillsmissen han var gjennom for 20 år siden?

Gjest BeaTea
Skrevet

Det at en tekst ble skrevet av Inger Hagerup er på ingen måte noen garanti for at den er bra. Akkurat som om han skulle plukke tekster fra Welhaven.

I tillegg er det et spørsmål om å bruke hodet, og skjønne litt om hvilke settinger og sammenhenger tekster kan settes inn i. Dette har ikke FK et snev av begrep om - noe so er ganske så utrolig, med tanke på hvor lenge han har forpestet den norske visesang-verdenen.

Vi får vel bare være glad at "den norske visesangverdenen" ikke ene og alene består av surpaddene, og de paranoide, slik aom Lillebjørn Nilsen og Ole Paus, men at det også finnes en postiv og blid fyr som Finn K.

Gjest BeaTea
Skrevet

Finn Kalvig.

- Selv om det at en av abba-gutta liker ham, i følge minst én person her inne "beviser" at FK er en skikkelig bra artist...:-)

".............................................."

Der ga du meg ytterligere et poeng, nemlig det at ABBA-Benny har produsert plater for han. Syns det borger for at vi som ikke er eksperter, men bare liker FKs musikk, ikke er helt på jordet.

Skrevet

Vi får vel bare være glad at "den norske visesangverdenen" ikke ene og alene består av surpaddene, og de paranoide, slik aom Lillebjørn Nilsen og Ole Paus, men at det også finnes en postiv og blid fyr som Finn K.

Joda :-)

Men de to andre du nevner der har i det minste noen innfall av humor og intelligens innimellom. Og så skriver de tekstene sine selv, i stedet for å gjøre dårlige oversettinger av eksisterende, engelske tekster.

"............................................."

Annonse

Skrevet

Der ga du meg ytterligere et poeng, nemlig det at ABBA-Benny har produsert plater for han. Syns det borger for at vi som ikke er eksperter, men bare liker FKs musikk, ikke er helt på jordet.

"Der ga du meg ytterligere et poeng, nemlig det at ABBA-Benny har produsert plater for han. Syns det borger for at vi som ikke er eksperter, men bare liker FKs musikk, ikke er helt på jordet."

Jeg ventet på det. Der bruker du akkurat det samme poenget som ble brukt tidligere her, og det er nøyaktig like irellevant.

En meget kompetent musiker og komponist jeg kjenner liker f.eks et band jeg synes er intetsigende og pretensiøst røl. Er det at denne personen liker dette noe som helst argument for en objektiv kvalitet? Selvfølgelig ikke.

".........................................."

Skrevet

Jeg holder meg laaaaaaaangt unna James Blunt, Venke Knutson,Maria Arredondo, Idoltjejene

Norsk contry; Liv Marit Vedvik, hun trauste nabokjærringa (Anne Nørdsti) og kusekaillen som de reklamerer for på TV nå for tida....så tragisk!

Og de derre strippejentene fra "Hard Dance Mania" eller noe...er det mulig?!

Jeg har heller ikke for mye til overs for Robbie Williams, Karin Drejer (hun som gauler til Røyksopp).

HATER liksomrock for sinte unge menn som ikke vet bedre, alla Limp Bizkit, Nickelback, Korn, System of a Down, Linkin Park og hva det nå heter all den mørja. Æsj!

Ellers: Kurt Nilsen og Kjartan Salvesen(tåler ikke de fyrene...*grøss*)

Skrevet

Er det ikke FK som konstant syter over den skillsmissen han var gjennom for 20 år siden?

Han syter konstant over det meste, har jeg inntrykk av. Og han er pokker meg så stokk dum at det er umulig å få sympati for fyren. Som sagt før: Han er noe av det mest tragiske som noen gang har blitt spyttet ut av Groruddalen - og det sier ikke lite.

fei1365380229
Skrevet

Jeg kan rett og slett ikke fordra Dire Straits får helt grøssninger av de grusomme gitarsoloene.

Mariah Carey og Jennifer Lopez er også skikkelig ræva, orker ikke sånne amerikanske syngedamer.

De norske artistene som Tor Endresen og Rune (?) er heller ikke mine favoritter, blir skikkelig kvalm når jeg ser de utstikkende øynene til førstnevnte. Åge Aleksandersen har jeg heller ikke sansen for, men det sier seg jo selv at jeg ikke liker disse de har jo en musikksmak som er horribel.

Sånn amerikansk hip-hop musikk står heller ikke høyt i kurs hos meg.

Skrevet

Jeg kan rett og slett ikke fordra Dire Straits får helt grøssninger av de grusomme gitarsoloene.

Mariah Carey og Jennifer Lopez er også skikkelig ræva, orker ikke sånne amerikanske syngedamer.

De norske artistene som Tor Endresen og Rune (?) er heller ikke mine favoritter, blir skikkelig kvalm når jeg ser de utstikkende øynene til førstnevnte. Åge Aleksandersen har jeg heller ikke sansen for, men det sier seg jo selv at jeg ikke liker disse de har jo en musikksmak som er horribel.

Sånn amerikansk hip-hop musikk står heller ikke høyt i kurs hos meg.

Spørsmålet var ikke hvem du likte minst.

Skrevet

Spørsmålet var ikke hvem du likte minst.

Oooops

Jo, det var det

Skrevet

I tillegg til de åpenbare, som danseband og diverse køntriartister, og la meg bare i samme ånderdrag få legge til at det finnes bra køntriartister, til dømes Johnny Cash, så må jo bare alt som smaker av hip-hop og trance og sånt nevnes. Denslags musikk gjør meg skikkelig amper. Men verst av alle er Bob Dylan. Å høre sistnevnte ender faktisk gjerne med knokekamp med hvem som helst som er så uheldig å befinne seg i nærheten. Ikke de som er mindre enn meg, selvfølgelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...