Gå til innhold

Hvilke lukter kan gi dere gode følelser om noe?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

ofte kan jeg tenke tilbake på en spesiell lukt når jeg tenker tilbake på noe fint. Akkurat nå tenker jeg på leiren jeg pleier å jobbe på hver sommer, den spesielle lukten der, og hvor mye jeg gleder meg til å kjenne den lukten igjen

ellers så kan duften av karri gjøre meg glad. Da husker jeg fra jeg var liten og naboene over oss laget (sterk) mat. Det var noe hjemmekoselig med den lukta

Så kan jeg huske lukten av hytta og skog, den gangen jeg gikk på speideren som liten jente og vi hadde speiderjente. Lengter alltid etter lukten av skog

Hvordan er det med dere og lukter?

Hvilke lukter minnere dere om ting?

Skrevet

Lukten av Dove såpe bringer meg umiddelbart tilbake til badet på Hotel Borg i Reykjavik der jeg var med min mor i 1984. :o)

Og lukten av Fructis shampoo fører meg til et begredelig bad for pårørende på den gamle barneavdelingen på gamle Rikshospitalet så antagelig må jeg ha brukt den shampooen en av gangene vi var der med poden.

Nivea-lukt hører hjemme hos den ene familien jeg var dagmamma for i 1988/89...

Jo, lukter fremkaller masse minner for meg. :o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg liker lukten av trykksverte. Minner meg om da jeg var liten og besøkte farmor på jobben på et trykkeri.

Skrevet

Lukta av nyklippet gress får meg til å tenke tilbake på barndommens somre når vi drev med slåttonna. God følelse :-)

Gjest ferieminner
Skrevet

Lukten av motor og lastebil. Minner meg om to ting:

- Barndommens fridager fra barnehage og skole, hvor jeg var med faren min på jobb i lastebilen hans.

- Ferieturer med lastebilen hvor vi bodde tørt, varmt og godt inne på lasteplanet med kapell over, mens andre regnet bort i telt...

laguna1365380434
Skrevet

Jeg liker hvertfall to utelukter godt..Sjø,og den mere diffuse lukten av at det våres..Vet ikke helt hva den består i men det kan komme små hint av den også midtvinters, da blir jeg oppstemt:-)

Ellers liker jeg lukten av røkelsen mutter brenner på julaften, jeg liker bål-lukt, jeg liker trebåt lukt og nesten alle sommerlukter..nylagt asfalt er veldig bra!..Vel..Det ble diffust,men det var noe av det jeg kom på i farten!

:-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Mandarin - lukt av jul

Nyslått gress - da er det sommer! :D

Kaffe - tenker på mamma

Skrevet

Lukta av sjø - mmmm ... det er bare herlig! jeg stortrives med å høre bølgeskvulp og kjenne lukta av saltvann!

Lukta av bål og lukta av grill også - det gir meg litt lykkefølelse. Og lukta av clementiner og grantre - selve lukta av jul - o lykke!

Skrevet

Lukten av syrin minner meg om mormoren min som døde da jeg var 10..

Gjest Masahiro
Skrevet

Lukten av bringebærsyltetøy får meg til å tenke på min kjære mormor. Jeg spiste alltid brødskive med bringebærsyltetøy når jeg som liten var hos henne.

Ellers vokste jeg opp midt i skogen og tilbragte mine barneår med frilek i skog og mark. Lengter også etter lukten av våt skog... like etter regnvær e det best..

Ellers elsker jeg duften av liljekonvall......også forbundet med barndomens blomsterflor...

Skrevet

Lukten av bringebærsyltetøy får meg til å tenke på min kjære mormor. Jeg spiste alltid brødskive med bringebærsyltetøy når jeg som liten var hos henne.

Ellers vokste jeg opp midt i skogen og tilbragte mine barneår med frilek i skog og mark. Lengter også etter lukten av våt skog... like etter regnvær e det best..

Ellers elsker jeg duften av liljekonvall......også forbundet med barndomens blomsterflor...

Når jeg smaker sirup så tenker jeg på min kjære mormor

også hvis jeg lukter inne i et klesskap som har en spesiell lukt (en slags lukt av gamle klær etc, så tenker jeg også på mormor

rart hvordan sånne lukter kan bringe tilbake minner

En trykkfeil i innlegget mitt . Skulle skrive at vi speiderne hadde speiderhytte, så ble det til at vi hadde speiderjente. Vi var ikke noen okkult sekt altså:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...