Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som ble skuffet? Helt klart at det er en koselig familiefilm, men hadde trodd den skulle være bedre med tanke på at den har fått 11 årsgrense og derfor skulle det vært mer effekter osv..

Fortsetter under...

Skrevet

...antar at skuffelsen skyldes at du ikke kjenner boka filmen er basert på...?

Skrevet

...antar at skuffelsen skyldes at du ikke kjenner boka filmen er basert på...?

Jo, men ble alikevel skuffet..

Skrevet

Jo, men ble alikevel skuffet..

Har ikke fått sett filmen ennå selv - men i og med at jeg liker boka svært godt, var jeg mest redd for at filmen skulle bli en actionorgie - og at bokens stemningsfulle, rolige ferd gjennom handlingen skulle bli ødelagt.

Såvidt jeg skjønner er dette aspektet av boken relativt godt ivaretatt - i og med at så mange er skuffet over hvor lite action det er i filmen.

Skrevet

Har ikke fått sett filmen ennå selv - men i og med at jeg liker boka svært godt, var jeg mest redd for at filmen skulle bli en actionorgie - og at bokens stemningsfulle, rolige ferd gjennom handlingen skulle bli ødelagt.

Såvidt jeg skjønner er dette aspektet av boken relativt godt ivaretatt - i og med at så mange er skuffet over hvor lite action det er i filmen.

Jeg likte spesielt godt de første scenene i Narnia. Stemningen, Lucys forundrede ansikt.

Actionscenene er totalt fri for blod, og var ifølge niåringen min ikke de mest skremmende. Han syntes det skumleste var da Aslan ofret seg.

Skrevet

Jeg likte spesielt godt de første scenene i Narnia. Stemningen, Lucys forundrede ansikt.

Actionscenene er totalt fri for blod, og var ifølge niåringen min ikke de mest skremmende. Han syntes det skumleste var da Aslan ofret seg.

Gleder meg til å se den filmen selv - har i lengre tid kost meg med å se BBC-serien som ble laget for noen år siden; og er spent på om filmen klarer å være like stemningsfull *s*

Annonse

Skrevet

Gleder meg til å se den filmen selv - har i lengre tid kost meg med å se BBC-serien som ble laget for noen år siden; og er spent på om filmen klarer å være like stemningsfull *s*

Den er fantastisk. Og den MÅ sees på kino. DVD blir garantert ikke det samme.

Skrevet

Jeg har lest Narnia bøkene mange ganger, og de er absolutt favorittbøkene mine fra jeg var liten. Jeg gikk til filmen med bankende hjerte. Og jeg ble ikke skuffet. Det var en fantastisk flott film! Noen svakheter, ja, f.eks. slagscenene på slutten som var vel dryge, og veldig Lotr aktige (Lord of the rings). Jeg synes varheten er godt ivaretatt, og mange gode karakterer. Spillet til lille Lucy er noe av det beste jeg har sett, noensinne. Når det gjelder skummelhet, så er jo dette litt individuelt. Jeg synes slagscenene er helt ok, og de fleste blir jo vekket til live igjen av Aslan til slutt. Det som desidert er det skumleste er offerscenen til Aslan. Den synes jeg var i overdose. Men tror kanskje det kan være værre for voksne med god innlevelsesevne som forstår dybden i offeret, enn for barn. Men på en annen side, jeg har lest bøkene så mange ganger, og vet jo at han kommer tilbake. Men det er sterk kost, og for mine barn er det nok ï overkant. Men de er under 11 år.

Filmen anbefales!

Skrevet

Jeg har lest Narnia bøkene mange ganger, og de er absolutt favorittbøkene mine fra jeg var liten. Jeg gikk til filmen med bankende hjerte. Og jeg ble ikke skuffet. Det var en fantastisk flott film! Noen svakheter, ja, f.eks. slagscenene på slutten som var vel dryge, og veldig Lotr aktige (Lord of the rings). Jeg synes varheten er godt ivaretatt, og mange gode karakterer. Spillet til lille Lucy er noe av det beste jeg har sett, noensinne. Når det gjelder skummelhet, så er jo dette litt individuelt. Jeg synes slagscenene er helt ok, og de fleste blir jo vekket til live igjen av Aslan til slutt. Det som desidert er det skumleste er offerscenen til Aslan. Den synes jeg var i overdose. Men tror kanskje det kan være værre for voksne med god innlevelsesevne som forstår dybden i offeret, enn for barn. Men på en annen side, jeg har lest bøkene så mange ganger, og vet jo at han kommer tilbake. Men det er sterk kost, og for mine barn er det nok ï overkant. Men de er under 11 år.

Filmen anbefales!

...men likevel, villee, så skjønner jeg litt hva du mener. Når det gjelder visuelle effekter så har film utviklet seg vanvittig mye de siste årene, og de bruker jo alt de har til rådighet. Nå har filmskaperne skjønt dette med musikk, og velger episk musikk til episk film (i stedet for elendig -80 talls pop som til Ladyhawke, ødelegger hele filmen), og helheten overlater lite til fantasien. Dette til forskjell fra når man leser boken, og leseren kan male bildene selv inne i hodet. Og Lewis har jo et ganske sparsommelig språk i bøkene, som også er mye mer tilpasset et barnepublikum enn f.eks. Ringenes Herre og Harry Potter. Tolkien og Rowling har et mye mer malende språk enn Lewis. Synes jeg da...

Slik at det å se den type film nå¨, er å bli overfylt av audiovisuelle effekter. Fantastisk, men voldsomt, ja! Men det går ikke på vold og skummelhet, men mer på at filmteknologi har kommer så langt, og at dette er veldig den måten man lager film på fortiden.......

Skrevet

Den er fantastisk. Og den MÅ sees på kino. DVD blir garantert ikke det samme.

Hm - spørs om jeg får anledning til å se den på kino.

Men har den på DVD her - selv om kvaliteten på denne er relativt dårlig...opptak fra kinosal et sted i Sverige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...