Gå til innhold

er noen av disse treningsapparatene gode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå aner ikke jeg noe om kvaliteten på noen av de produktene du har lagt ut i linken din, men sånn generellt synes jeg spinning er veldig god trening. Jeg ville nok kjøpt spinningsykkel!

Gjest xxl har salg
Skrevet

Nå aner ikke jeg noe om kvaliteten på noen av de produktene du har lagt ut i linken din, men sånn generellt synes jeg spinning er veldig god trening. Jeg ville nok kjøpt spinningsykkel!

Vi har en vanlig trimsykkel, og mannen min ønsker et apparat som ikke er for dyrt og som trener litt forskjellig.

Skrevet

Vi har en vanlig trimsykkel, og mannen min ønsker et apparat som ikke er for dyrt og som trener litt forskjellig.

Vi har denne (Gazelle Freestyle) fra TV-shop. Den er kjempemoro å trene på og man ser kjapt resultater:

http://www.tvshop.com/index.phtml?set_country=NO

Som du ser er den også på tilbud nå. Kanskje noe for mannen din?

Gjest xxl har salg
Skrevet

Vi har denne (Gazelle Freestyle) fra TV-shop. Den er kjempemoro å trene på og man ser kjapt resultater:

Trener den kun magen? Hvor lenge holder du på og hvor ofte? Takk for tips! Jeg skal vise linken til mannen min.

Mary Poppins
Skrevet

Synes du den er effektiv selv om du ikke kan regulere styrke? Er den enkel å klappe sammen?

Jeg trener på treningsstudio, men denne våren blir ganske hektisk så jeg vurderer å kjøpe et treningsapparat til å ha hjemme. Gazelle Freestyler er en sånn type treningsmaskin jeg kunne tenkte meg for da beveger man hele kroppen, men er litt skeptisk til det at man ikke kan regulere styrken.

Skrevet

Alle apparatene i den linken er gode, men hvorvidt de er gode for _deg_/_ham_ kommer jo helt an på hva dere er ute etter og/eller har behov for.

"............................................"

Gjest xxl har salg
Skrevet

Alle apparatene i den linken er gode, men hvorvidt de er gode for _deg_/_ham_ kommer jo helt an på hva dere er ute etter og/eller har behov for.

Vi har en trimsykkel, og han ønsker et apparat som trener armer og bein.

Skrevet

Vi har en trimsykkel, og han ønsker et apparat som trener armer og bein.

Den første benken (pressbenk) er rimelig og grei. Imidlertid er slike benker aldri særlig gode til å trene bena, selv om de har utstyr for lårstrekk og lårcurl. For å trene bena ville jeg satset på sykling/spinning, med mindre jeg hadde mulighet til å ha et knebøy apparat.

Skrevet

Synes du den er effektiv selv om du ikke kan regulere styrke? Er den enkel å klappe sammen?

Jeg trener på treningsstudio, men denne våren blir ganske hektisk så jeg vurderer å kjøpe et treningsapparat til å ha hjemme. Gazelle Freestyler er en sånn type treningsmaskin jeg kunne tenkte meg for da beveger man hele kroppen, men er litt skeptisk til det at man ikke kan regulere styrken.

Jeg ville nok personlig heller kjøpt meg en crosstrainer/ellipsemaskinn enn den TV-shop-saken. http://www.trimogtrivsel.no/nettbutikk/catalog/index.php?cPath=1_56 Har seriøst vurdert å kjøpe nettopp en sånn, men har nå valgt å begynne å trene på treningssenter isteden. :-)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg ville nok personlig heller kjøpt meg en crosstrainer/ellipsemaskinn enn den TV-shop-saken. http://www.trimogtrivsel.no/nettbutikk/catalog/index.php?cPath=1_56 Har seriøst vurdert å kjøpe nettopp en sånn, men har nå valgt å begynne å trene på treningssenter isteden. :-)

Foreldrene mine har en sånn, men den er for stor til å ha i min leilighet, derfor synes jeg det var så kjekt med den fra tv-shop som man kan klappe igjen og f.eks ha under sengen. Jeg kommer fortsatt til å trene på treningsstudio, men tiden framover blir veldig hektisk så jeg får sannsynligvis ikke brukt treningstudio like mye som før. Derfor tenkte jeg å kjøpe en treningsmaskin som jeg kan bruke hjemme de dagene jeg ikke rekker å dra til treningstudio :)

Skrevet

Foreldrene mine har en sånn, men den er for stor til å ha i min leilighet, derfor synes jeg det var så kjekt med den fra tv-shop som man kan klappe igjen og f.eks ha under sengen. Jeg kommer fortsatt til å trene på treningsstudio, men tiden framover blir veldig hektisk så jeg får sannsynligvis ikke brukt treningstudio like mye som før. Derfor tenkte jeg å kjøpe en treningsmaskin som jeg kan bruke hjemme de dagene jeg ikke rekker å dra til treningstudio :)

OK! :-)

Jeg har hatt en trimsykkel, som jeg solgte, for den brukte jeg så altfor sjelden. Og har en fitnessball og treningsstrikker, et er egentlig fin hjemmetrening, men må innrømme at jeg ikke bruker det så altfor mye heller. Og så har jeg et par Pilates-DVD-er (hvorav Winsor Pilates, som selges på TV-shop er best). Så joda, jeg har mine muligheter for hjemmetrening, men klarer visst ikke å bruke det i stor nok grad. Så nå satser jeg på treningssenter og vanngym, tror det er tingen for meg, å få treningen ut av huset. Hjemme havner jeg altfor lett i stolen foran pc-en... hehe

Men håper du får mer utbytte av en sånn hjemme-trene-sak :-)

Skrevet

Jeg kjenner det iallefall kjempegodt i armer og bein når jeg har brukt den. Intensiteten bestemmer jeg jo på en måte selv alt etter hva jeg orker der og da. Dessuten kan man stå på ulike måter (foroverbøyd/bakoverbøyd/rett opp med strake bein etc.) for å trene ulike muskler i beina.

Skrevet

om den var enkel å klappe sammen.. Vel, den er grei å klape sammen, men jeg synes den er tung å løfte selv. Det aller beste er hvis du har en sofa/seng etc like ved der du trener. Da er den greit å dra innunder der (krever litt høyde under sofaen/senga).

hmm, kanskje ikke et optimalt apparat hvis du skal flytte rundt på det, nei :-(

Skrevet

Trener den kun magen? Hvor lenge holder du på og hvor ofte? Takk for tips! Jeg skal vise linken til mannen min.

Den trener ikke spesielt magen, nei. Jeg vil heller si at den er effektiv for å øke kondisjonen og forbrenningen. Den styrker også armer og bein.

Hvis mannen din helst vil ha flatere mage, så er det lite trolig at mageøvelser alene hjelper ham med det. Kondisjonstrening som forbrenner kalorier fører til at magen blir flatere. I tillegg kan man f.eks. ta sit-ups.

Jeg må innrømme at jeg ikke bruker denne maskinen min så veldig ofte for tiden, men i perioder er jeg flink :-)

Når jeg bruker den, holder jeg på i f.eks. 30 minutter og da kjennes det kjempegodt, spesielt i leggene, dagen etterpå.

Gjest xxl har salg
Skrevet

Den trener ikke spesielt magen, nei. Jeg vil heller si at den er effektiv for å øke kondisjonen og forbrenningen. Den styrker også armer og bein.

Hvis mannen din helst vil ha flatere mage, så er det lite trolig at mageøvelser alene hjelper ham med det. Kondisjonstrening som forbrenner kalorier fører til at magen blir flatere. I tillegg kan man f.eks. ta sit-ups.

Jeg må innrømme at jeg ikke bruker denne maskinen min så veldig ofte for tiden, men i perioder er jeg flink :-)

Når jeg bruker den, holder jeg på i f.eks. 30 minutter og da kjennes det kjempegodt, spesielt i leggene, dagen etterpå.

Jeg så få feil bilde først.

Mary Poppins
Skrevet

om den var enkel å klappe sammen.. Vel, den er grei å klape sammen, men jeg synes den er tung å løfte selv. Det aller beste er hvis du har en sofa/seng etc like ved der du trener. Da er den greit å dra innunder der (krever litt høyde under sofaen/senga).

hmm, kanskje ikke et optimalt apparat hvis du skal flytte rundt på det, nei :-(

Takk for svar togli :)

Jeg tror jeg skal se det ann litt, se hvor ofte jeg rekker å dra på treningstudio, det optimale hadde vært om jeg klarte å opprettholde trening 4-5 dager i uken på treningsstudio slik jeg har gjort før. Hvis ikke så er er det mulig jeg går til innkjøp av et treningsapparat alla Gazellen.

lalala1365380457
Skrevet

http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____34770.aspx

jeg har en billig tv-shop versjon av denne (kjøpte brukt for 500kr, den heter så mye som...hum..orbitrec kanskje?)

synes den er genial. før hadde jeg ergometersykkel, men gikk lei etter 10 min, hvor jeg så vidt var blitt varm i trøya. Etter 10min på dette apparatet holdt jeg på å kollapse i starten, og synes det var utrolig gøy, ble skikkelig svett og føler jeg har fått en god treningsøkt når jeg har trent på denne!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...