Gjest plantens eier Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 I dag ved 12 tiden lå jeg på sofaen. Plutselig legger jeg merke til at de øverste bladene på planten min - den er 1 m - rører på seg. Jeg tenker først at det må være pga radiatoren, som står ved siden av, men tenker så at det jo aldri har skjedd før. Etter ca 40 sekunder gir det seg. Tenkte da at det kunne være et lite jordskjelv, for jeg hadde ikke hørt lyder som tydet på at det skulle bli bevegelser i blokka. Nå leser jeg at det var et jordskjelv i Aten på de tider. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1192996.ece Kan planten min ha fungert som "jordskjelvmåler"? 0 Siter
Gjest sokkerspinn Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Det merkes på flere ting enn et par blader på en plante ja. Jeg har kjent et lite jordskjelv å det var en ekkel følelse. Hvis du har planten i vinduet så kan det jo ha vært en liten trekk. Eller at bladene begynner å løsne litt fordi du enten har vannet for mye eller ikke vannet på en tid. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Nå fikk jeg helt noia. Jeg bodde i Athen i 1980 og da hadde vi jordskjelv på 6,9 og det er det noe av det jævligste jeg ha vært med på. Men jeg har vært med på jordskjelv i Oslo også og da var det slik som du forteller. Jeg fikk fullstendig panikk men da stoppet det jo fort og før noe gærnt skjedde. 0 Siter
Gjest Curiousity Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Nå fikk jeg helt noia. Jeg bodde i Athen i 1980 og da hadde vi jordskjelv på 6,9 og det er det noe av det jævligste jeg ha vært med på. Men jeg har vært med på jordskjelv i Oslo også og da var det slik som du forteller. Jeg fikk fullstendig panikk men da stoppet det jo fort og før noe gærnt skjedde. Hvor lenge bodde du i Athen? Jeg var der ved forrige store jordskjelv i -99. Da omkom ca 150 personer. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Hvor lenge bodde du i Athen? Jeg var der ved forrige store jordskjelv i -99. Da omkom ca 150 personer. Jeg bodde der et år og flyttet hjem etter jordskjelvet og har ikke vært der siden bortsett fra 1 dag ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.