Gå til innhold

Terkel i knipe filmen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var i grunn ikke banninga jeg reagerte mest på, men volden.

Helt enig - og det grusomme mobbingen av feite-Doris som tar livet av seg

Fortsetter under...

Skrevet

Nja..Vet ikke jeg, ser ikke helt hva som er så gale med den filmen, jeg synes den har humor og snert..Det tror jeg elleveåringene "tar" også..

Jeg hadde vært mye mere forbeholden på sånn "Ufarlig" vold, der ingen blør når de blir skutt på og sånn, det tror jeg kanskje ikke er så bra, og jeg er dårlig til å vurdere hva unger i forskjellige aldre vil oppfatte som skummelt, så der kjører jeg safe..

Terkel derimot er en film jeg ikke ville betenke meg på å leie om jeg skulle være barnevakt for 10-12 åringer.

(Håper ikke tanta mi blir forbanna på meg da, for at jeg gjorde akkurat det..:-o)

Du hadde fått høre det av meg i alle fall.

Skrevet

Plutten sprang selv på rommet hun, enda hun er ikke lettskremt. Det ble for mye blod for henne -banning er ikke problemet hos oss .)

Mistemann satt i senga mi med døra oppe og han reagerte ikke. Derimot er han ikke noe glad i de siste Harry Potterfilmene, de synes han er skikkelig skumle.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Terkel i Knipe er ikke en barnefilm.

Hvis det står 11 års aldersgrense på den filmen, vil jeg påstå at noen ikke har gjort jobben sin.

Den burde ha aldersgrense 15 år.

Skrevet

Hvis det står 11 års aldersgrense på den filmen, vil jeg påstå at noen ikke har gjort jobben sin.

D er ihvertfall første gangen jeg har hørt sånn ordbruk å så mye spetakkel i en film tiltenkt barn.

Gjest 199.90,-
Skrevet

jo, det er en barnefilm. En dansk en sådan, vel og merke..

Iflg. Hennie (i intervjuet etter filmen), så er dansk humor _ganske_ så annerledes enn norsk når det gjelder barn. De var veldig spente på hvordan filmen ville bli mottatt i Norge.

Jeg vet ikke, jeg syns filmen var morsom, men selvsagt syns jeg alt var ekstremt overdrevet.

Min sønn+kompiser syns den er "helt rå". Jeg tror den setter fingeren på mye av dagens (språklige) barnekultur. Volden skjønner iallefall min sønn+kompisene at er bare overdrevent (og tar det som humor). De tar avstand fra vold i virkeligheten.

Jeg husker hvordan det var da vi var små, banna og stod i vi også, men visste å passe på å holde det "innad i gjengen". Hjemme var det andre boller..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...