Gå til innhold

Dagens dilemma

Anbefalte innlegg

Gjest donna_bella
Skrevet

Jeg har vært sengeliggende hele helga - delvis iallefall. Jeg er potte tett i nesa, snørra renner og har vært i generelt dårlig form. Hatt litt feber på kveldene, men ikke så mye.

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal ringe og si i fra at jeg er dårlig, og ikke kommer på jobb i morgen, eller om jeg skal vente til i morgen for å se an formen. Kan jo godt hende jeg føler meg bedre i morgen.

Saken er den at jeg jobber i barnehage, og har tidligvakt i morgen. Vi er 4 avdelinger, så det vil uansett være 3 andre tidligvakter, men vi er på to sider, slik at vi gjerne samarbeider to og to avdelinger.

På den avdelingen vi samarbeider med, er det for tiden en som er ute i langtidsfravær + en som har ferie, så i morgen vil det være to vikarer på den avdelingen. På min avdeling får vi en ny assisten, som kommer på mellomvakt.

Hvis jeg ringer i kveld og sier jeg er syk, må jeg (siden jeg er avdelingsleder) ordne og finne ut av vakter, slik at det blir noen kjente der på morgenen,noe jeg ikke vet om jeg orker å styre med akkurat nå. Men hvis jeg ikke ringer, vil den andre som har tidligvakt (jeg vet ikke om det er en av vikarene eller hun faste) være alene med begge avdelingene. Noe jeg vet vil gå greit hvis det er en fast, men det vil kanskje ikke gå like greit med en av vikarene som ikke kjenner barna på min avdeling så godt.

Egentlig vurderer jeg å bare dra på jobb uansett i morgen, men det er jo heller ikke så gunstig hvis jeg ikke er bedre, for da blir jeg deffinitivt ikke noe bedre av å ha en haug med barn rundt meg.

Nei huff, jeg får tenke litt på det på sofaen...

Fortsetter under...

hjertebarnet
Skrevet

Jeg ville definitivt ha ringt i dag og sagt fra, og ordnet med vikar først hvis du kan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...