Gå til innhold

er det noen kristne her?

Anbefalte innlegg

Gjest Zuleika
Skrevet

Shit, dette innlegger kom på feil plass først......... Men her skal det altså være :

Jaja, liten penis kan vel være et problem for mange....... Tror du det er slik at det er de med liten penis som rakker mest ned på kristendommen? (Tester ut min manglende ressonneringsevne.....)

Nja jeg vet ikke om det er direkte sammenheng der, men det å dyrke kroppen istedenfor sjelen er en del av moderne tidsalder.

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

29

• keinstein

13

• nikolinen

11

• benniie

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uhm...nei, der er du rimelig på jordet. Det er en sammenlikning som ikke holder mål på noe område. Det er ytterst få "ekstreme" ikke-tro samfunn i verden.

Men ellers - det finnes selvfølgelig pinsevenner som ikke er hjernevaskede og helt sosialt hjernedøde. Jeg har bl.a en i familien (som riktignok er "født" inn i det, og ikke "frelst"). Men flertallet av de jeg har møtt opp gjennom årene - og det er en god del - har desverre vært mer eller mindre hjernevaskede og stokk dumme. Jeg mener - den og den musikken er "djevelmusikk" etc. - er det mulig å ha hodet lengre opp et visst sted?

"............................................."

Synd at du har vanskelige erfaringer fra ditt liv. Men du som slenger ut påstander om "uintelligente", "hjernedøde", og "manglende ressoneringsevne", må vel være oppegående nok til å skjønne og "ressonnere" deg frem til at du ikke skal la alle lide for slekten (og menigheten) din sine feil?

Gjest Zuleika
Skrevet

Det er vel heller de med liten pikk som blir "frelste". Så slipper de å bli forkastet av damene p.g.a det - og når de kommer til bryllupsnatten så er det jo for sent.

Har ikke du mere erfaring enn som så at du tror fremdeles at en mann med liten pikk ikke kan "gjøre nytte for seg" hos damene????????????????

Skrevet

Nja jeg vet ikke om det er direkte sammenheng der, men det å dyrke kroppen istedenfor sjelen er en del av moderne tidsalder.

"men det å dyrke kroppen istedenfor sjelen er en del av moderne tidsalder"

Men det er da ikke nødvendigvis noen motsetninger mellom de to? Jeg foretrekker en balanse mellom de.

".........................................."

Skrevet

Hvordan kan du si at store deler av verdens befolkning blir fratatt dømmekraft og ressonneringsevne ved å være kristne? Herlighet........... blir helt matt jeg.

HVIS du avviser moderne vitenskap, f eks slutter å tro på dinosaurer og lar skapelsesberetningen i en gammel bok overta, eller begynner å tro at jorda er flat (som noen faktisk gjør), så har du mistet noe oppi hodet.

Skrevet

Du vil selvfølgelig ikke forstå det - hadde du forstått det, så hadde du ikke vært troende på samme måte. Å tro blidt er å mangle eller ignorer en god del ressonementer - det ligger i troens natur. Enkelt og greit. Og trives man med det, så er det jo greit.

"..........................................."

Det samme gjelder jo for det motsatte. Nei nå må jeg lese litt i Bibelen. Og be for deg Prozak. Det liker du vel? hehe

God bless U. Gud er glad i deg også, UANSETT!

Skrevet

Synd at du har vanskelige erfaringer fra ditt liv. Men du som slenger ut påstander om "uintelligente", "hjernedøde", og "manglende ressoneringsevne", må vel være oppegående nok til å skjønne og "ressonnere" deg frem til at du ikke skal la alle lide for slekten (og menigheten) din sine feil?

"Synd at du har vanskelige erfaringer fra ditt liv."

Fra mitt liv? Jeg har vel ikke kommentert annet enn pinsevenner jeg har møtt i denne sammenhengen?

"Men du som slenger ut påstander om "uintelligente", "hjernedøde", og "manglende ressoneringsevne""

Du brekrefter jo nettopp det jeg sier om enkelte av dere. Jeg har ikke kalt noen uintelligente eller hjernedøde, annet enn uintelligente og/eller hjernedøde sosialt sett. Du ser forskjellen?

"må vel være oppegående nok til å skjønne og "ressonnere" deg frem til at du ikke skal la alle lide for slekten (og menigheten) din sine feil?"

Hvilken slekt? Hvilken menighet? Kan du vennligst holde deg til saken? Hva er det du svarer på? Og hvem er det som må lide?

Skrevet

Pisevenner - nynazistmiljøer. Samme ulla? :-)

Jeg har ikke inntrykk av at det nødvendigvis er de svakeste og minst ressurssterke som blir "frelst" - men de blir jo gjerne både tragiske og uintelligente som følge av det :-)

Det blir tragisk ja.

Ei venninne begynte å lese bibelen og vanke sammen med skrullinger i stedet for å gå til psykologen og ta medisinen sin. Det var ikke så lurt.

Skrevet

Det er vel heller de med liten pikk som blir "frelste". Så slipper de å bli forkastet av damene p.g.a det - og når de kommer til bryllupsnatten så er det jo for sent.

Du er fæl :-)

Skrevet

Det samme gjelder jo for det motsatte. Nei nå må jeg lese litt i Bibelen. Og be for deg Prozak. Det liker du vel? hehe

God bless U. Gud er glad i deg også, UANSETT!

"Det samme gjelder jo for det motsatte."

Ehh...nei...det er helt irrelevant for det motsatte. Du bekrefter nå de fleste intellektuelle fordommer mot pinsevenner og den typen menigheter, ved å ikke klare å holde en logisk sammenheng i det du sier og det du svarer på.

"Nei nå må jeg lese litt i Bibelen. Og be for deg Prozak. Det liker du vel? hehe"

Be my guest - I couldn't care less :-)

".........................................."

Skrevet

HVIS du avviser moderne vitenskap, f eks slutter å tro på dinosaurer og lar skapelsesberetningen i en gammel bok overta, eller begynner å tro at jorda er flat (som noen faktisk gjør), så har du mistet noe oppi hodet.

OK, ja det var uvitenhet det med deg. Nå har jeg fått svar på det. LES både naturvitenskap og Bibelhistorie før du uttaler deg. Hørt om intelligent design? Hva synes du om det? OG vet du at naturvitenkapens løsning på jordas dannelse også er en TEORI? Hørt at det også er vitenskapsmenn som også er uenige med bl.a. Darwins evolusjonsteori?

Skrevet

OK, ja det var uvitenhet det med deg. Nå har jeg fått svar på det. LES både naturvitenskap og Bibelhistorie før du uttaler deg. Hørt om intelligent design? Hva synes du om det? OG vet du at naturvitenkapens løsning på jordas dannelse også er en TEORI? Hørt at det også er vitenskapsmenn som også er uenige med bl.a. Darwins evolusjonsteori?

*LOL!*

Applaus for din overbevisende argumentasjon og uovertruffne måte å ordlegge deg på :-)

Skrevet

Har ikke du mere erfaring enn som så at du tror fremdeles at en mann med liten pikk ikke kan "gjøre nytte for seg" hos damene????????????????

Herregud (no pun intended) - ikke si at du ikke _skjønte_ humoren i det jeg sa, og den _åpenbare_ "køddingen" med en meget kjent klisjé??

".............................................."

Skrevet

"Synd at du har vanskelige erfaringer fra ditt liv."

Fra mitt liv? Jeg har vel ikke kommentert annet enn pinsevenner jeg har møtt i denne sammenhengen?

"Men du som slenger ut påstander om "uintelligente", "hjernedøde", og "manglende ressoneringsevne""

Du brekrefter jo nettopp det jeg sier om enkelte av dere. Jeg har ikke kalt noen uintelligente eller hjernedøde, annet enn uintelligente og/eller hjernedøde sosialt sett. Du ser forskjellen?

"må vel være oppegående nok til å skjønne og "ressonnere" deg frem til at du ikke skal la alle lide for slekten (og menigheten) din sine feil?"

Hvilken slekt? Hvilken menighet? Kan du vennligst holde deg til saken? Hva er det du svarer på? Og hvem er det som må lide?

Litt selvmotsigende. En i slekten (familien) sa du var pinsevenn. Var litt for rask til å se at det ikke var resten av slekta. Men synes det er utrolig UINTELLIGENT å si at pinsevenner er hemmet sosialt sett. For det var det du sa nå ikke sant. Men nå er ikke jeg så aktiv på DOL heller da........ som etter alt å dømme er en stor del av ditt "sosiale liv".

Dæggern nå begynner jeg å trekke meg opp. Natta

Skrevet

Tror du at Noa hadde et par av hvert dyr i Arken?

Tror du at Jona virkelig var i hvalfiskens buk?

Tror du at haren virkelig er en drøvtygger?

Hvis du tror på noe av dette så har jeg mistanke om at du mangler dømmekraft og resonneringsevne.

Skrevet

HÆ? Må nesten sjekke om jeg fikk embedseksamenen min på billigsalg............

Her blir jeg (altså pinsevenn-kristen) beskyldt for å være det ene og det andre.......... attpå til uintelligent. Hehe, nei skulle likt å se hvem som kom best ut av det både på den ene og andre fromten (også dømmekreft og ressonneringsevne....)

Dette begynner å bli interessant.

Skrevet

*LOL!*

Applaus for din overbevisende argumentasjon og uovertruffne måte å ordlegge deg på :-)

Vakke svar til deg, men til Keinstein. Men du er tydeligvis VELDIG intelligent som kan slenge ut i hytt og pine? Og så føyse det hele av med at du ler av hvor tåpelig jeg svarer. Skikkelig intelligent.

Er så lei av at alle dere "liksom-selvutnevnte-intellektuelle" skal rope ut for all verden hvor dumme de stakkars hjernevaqskede kristne er.

Skrevet

...men de blir jo gjerne både tragiske og uintelligente som følge av det :-)

Slik menneskeforakt bør ikke avsluttes med smilefjes. For en ubalanse du er i noen ganger.

"Slik menneskeforakt bør ikke avsluttes med smilefjes. For en ubalanse du er i noen ganger."

"Ubalanse"? *LOL*

Nå tror jeg det beste du kan gjøre er å rulle inn teppet og ta kvelden - maken til høytidelighet. Og nei - det var ikke vondt ment, men et svar på at du åpenbart sitter og venter på at jeg skal si noe som du kan tolke 1.000 ganger værre enn det er ment.

"Menneskeforakt"? Kan du definere det, er du snill? Forakt for usympatiske og idiotiske handlinger? Det er noe ganske annet enn menneskeforakt. Og at nyfrelste har en tendens til å være sosialt uintelligente og hjernedøde i fremtoningen er må bare engang slik det er. De aller mest plagsommme, fordømmende og generellt idiotiske menneskene jeg har kjent i løpet av livet har hatt en tendens til å være nyfrelste pinsevenner. Det er lite sannsynlig at min erfaring akkurat på det området er unik.

Skrevet

Dette begynner å bli interessant.

Blir så irritert at jeg skriver så mye feil at det nærmest blir komisk.

Skrevet

Litt selvmotsigende. En i slekten (familien) sa du var pinsevenn. Var litt for rask til å se at det ikke var resten av slekta. Men synes det er utrolig UINTELLIGENT å si at pinsevenner er hemmet sosialt sett. For det var det du sa nå ikke sant. Men nå er ikke jeg så aktiv på DOL heller da........ som etter alt å dømme er en stor del av ditt "sosiale liv".

Dæggern nå begynner jeg å trekke meg opp. Natta

Familien og slekten er ikke det samme. Og jeg snakker om enkelte pinsevenner - ikke om folk jeg ikke har møtt.

Dine andre forsøk på utdriting driter ikke ut andre enn deg selv.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...