Gå til innhold

er det noen kristne her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vakke svar til deg, men til Keinstein. Men du er tydeligvis VELDIG intelligent som kan slenge ut i hytt og pine? Og så føyse det hele av med at du ler av hvor tåpelig jeg svarer. Skikkelig intelligent.

Er så lei av at alle dere "liksom-selvutnevnte-intellektuelle" skal rope ut for all verden hvor dumme de stakkars hjernevaqskede kristne er.

Jeg har ikke ropt ut om alle kristne. Jeg snakker om tendenser ut i fra konkrete bekjentskaper. Og for hvert innlegg du skriver så glir du også inn i den gjengen.

".............................................."

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

29

• keinstein

13

• nikolinen

11

• benniie

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette begynner å bli interessant.

Ikke så altfor vaskelig å "trekke opp" den spirrevippen der, nei :-)

"..............................................."

Skrevet

Ikke så altfor vaskelig å "trekke opp" den spirrevippen der, nei :-)

"..............................................."

Du er fæl :-)

Skrevet

Du er fæl :-)

Well, thank you mister :-)

"......................................"

Gjest kalendria
Skrevet

Uhm...nei, der er du rimelig på jordet. Det er en sammenlikning som ikke holder mål på noe område. Det er ytterst få "ekstreme" ikke-tro samfunn i verden.

Men ellers - det finnes selvfølgelig pinsevenner som ikke er hjernevaskede og helt sosialt hjernedøde. Jeg har bl.a en i familien (som riktignok er "født" inn i det, og ikke "frelst"). Men flertallet av de jeg har møtt opp gjennom årene - og det er en god del - har desverre vært mer eller mindre hjernevaskede og stokk dumme. Jeg mener - den og den musikken er "djevelmusikk" etc. - er det mulig å ha hodet lengre opp et visst sted?

"............................................."

En undersøkelse som ble gjort for noen år siden, viste at ungdom som drikker alkohol var sosialt mer veltilpasset enn ungdom som ikke drikker. Overhyppighet av ensomhet, psykiske problemer osv hos ikke-drikkende ungdom.

Unntaket var kristen ungdom. Der var det ingen sammenheng mellom alkoholbruk og sosial tilpasning, og man fant altså ikke den samme overhyppigheten av sosiale problemer blant denne gruppen.

Strider nok mot dine påstander om at kristne (eller var det bare pinsevennene) er sosialt uintelligente, hjernevaskede osv osv osv...

En ting er i alle fall helt sikkert: Takhøyden er generelt ikke høyere blant ikke-kristne enn blant kristne!

Vandrer i begge leire, jeg, skjønner du...

Skrevet

Litt selvmotsigende. En i slekten (familien) sa du var pinsevenn. Var litt for rask til å se at det ikke var resten av slekta. Men synes det er utrolig UINTELLIGENT å si at pinsevenner er hemmet sosialt sett. For det var det du sa nå ikke sant. Men nå er ikke jeg så aktiv på DOL heller da........ som etter alt å dømme er en stor del av ditt "sosiale liv".

Dæggern nå begynner jeg å trekke meg opp. Natta

Et enkelt spørsmål: hvis noen med universitetsutdannelse tror på alvor i dag at jorda er flat som en mynt, har de problemer da?

Skrevet

En undersøkelse som ble gjort for noen år siden, viste at ungdom som drikker alkohol var sosialt mer veltilpasset enn ungdom som ikke drikker. Overhyppighet av ensomhet, psykiske problemer osv hos ikke-drikkende ungdom.

Unntaket var kristen ungdom. Der var det ingen sammenheng mellom alkoholbruk og sosial tilpasning, og man fant altså ikke den samme overhyppigheten av sosiale problemer blant denne gruppen.

Strider nok mot dine påstander om at kristne (eller var det bare pinsevennene) er sosialt uintelligente, hjernevaskede osv osv osv...

En ting er i alle fall helt sikkert: Takhøyden er generelt ikke høyere blant ikke-kristne enn blant kristne!

Vandrer i begge leire, jeg, skjønner du...

"Unntaket var kristen ungdom. Der var det ingen sammenheng mellom alkoholbruk og sosial tilpasning, og man fant altså ikke den samme overhyppigheten av sosiale problemer blant denne gruppen."

Selvføgelig ikke - de er jo rimelig sammensveisede i sine miljøer.

"Strider nok mot dine påstander om at kristne (eller var det bare pinsevennene) er sosialt uintelligente, hjernevaskede osv osv osv..."

Jeg påsto hverken at alle kristne generellt, eller all pinsevenner, var sosialt uintelligente og/eller hjernevaskede. Jeg konkluderer at det er en eksisterende tendens, basert på de mange jeg har møtt og kjent opp gjennom årene.

Og hør nå her: Hvis du faktisk går rundt og inbiller deg at djevelen er i pink floyd og rolling stones plater, da faller det på sin egen urimelighet å si at man ikke er hjernevasket.

"..........................................."

Skrevet

Et enkelt spørsmål: hvis noen med universitetsutdannelse tror på alvor i dag at jorda er flat som en mynt, har de problemer da?

Kanskje. Jeg har kjent folk som i fullt alvor har trodd på den kjente hoaxen at neil armstrong aldri var på månen :-)

Gjest Zuleika
Skrevet

"Slik menneskeforakt bør ikke avsluttes med smilefjes. For en ubalanse du er i noen ganger."

"Ubalanse"? *LOL*

Nå tror jeg det beste du kan gjøre er å rulle inn teppet og ta kvelden - maken til høytidelighet. Og nei - det var ikke vondt ment, men et svar på at du åpenbart sitter og venter på at jeg skal si noe som du kan tolke 1.000 ganger værre enn det er ment.

"Menneskeforakt"? Kan du definere det, er du snill? Forakt for usympatiske og idiotiske handlinger? Det er noe ganske annet enn menneskeforakt. Og at nyfrelste har en tendens til å være sosialt uintelligente og hjernedøde i fremtoningen er må bare engang slik det er. De aller mest plagsommme, fordømmende og generellt idiotiske menneskene jeg har kjent i løpet av livet har hatt en tendens til å være nyfrelste pinsevenner. Det er lite sannsynlig at min erfaring akkurat på det området er unik.

Jeg har før lest svar fra deg hvor du fremholder at andre tydeligvis ikke er i balanse. Det gjelder ikke deg.........nei og forsåvidt ikke meg heller.......vi er perfekte når vi ser oss selv i speilet, men kanskje vi burde justere høyden på speilet litt innimellom. Den forstår du sikkert ikke.

Gjest Zuleika
Skrevet

"Synd at du har vanskelige erfaringer fra ditt liv."

Fra mitt liv? Jeg har vel ikke kommentert annet enn pinsevenner jeg har møtt i denne sammenhengen?

"Men du som slenger ut påstander om "uintelligente", "hjernedøde", og "manglende ressoneringsevne""

Du brekrefter jo nettopp det jeg sier om enkelte av dere. Jeg har ikke kalt noen uintelligente eller hjernedøde, annet enn uintelligente og/eller hjernedøde sosialt sett. Du ser forskjellen?

"må vel være oppegående nok til å skjønne og "ressonnere" deg frem til at du ikke skal la alle lide for slekten (og menigheten) din sine feil?"

Hvilken slekt? Hvilken menighet? Kan du vennligst holde deg til saken? Hva er det du svarer på? Og hvem er det som må lide?

Det spørs om ikke det er slik at mannfolk her på dol er enten hjernedøde eller uintelligente eller begge deler. Slik som du skriver så tyder noe på det, og så forventer du at noen tolker det som humor??

Gjest Zuleika
Skrevet

OK, ja det var uvitenhet det med deg. Nå har jeg fått svar på det. LES både naturvitenskap og Bibelhistorie før du uttaler deg. Hørt om intelligent design? Hva synes du om det? OG vet du at naturvitenkapens løsning på jordas dannelse også er en TEORI? Hørt at det også er vitenskapsmenn som også er uenige med bl.a. Darwins evolusjonsteori?

Forvent ikke for mye av "dol-mannfolk-intelligens-eliten".

Skrevet

Well, thank you mister :-)

"......................................"

En av mine ekser er sint på meg enda for en religionsdiskusjon flere år tilbake.

Jeg nektet plent å godta at bibeles skapelseberetning kunne tolkes så den lignet moderne dokumentert vitenskap og teorier i paleontologi.

Det tror jeg var spikern i kista for det forholdet. Like greit kanskje. :-)

Skrevet

Jeg har før lest svar fra deg hvor du fremholder at andre tydeligvis ikke er i balanse. Det gjelder ikke deg.........nei og forsåvidt ikke meg heller.......vi er perfekte når vi ser oss selv i speilet, men kanskje vi burde justere høyden på speilet litt innimellom. Den forstår du sikkert ikke.

"Jeg har før lest svar fra deg hvor du fremholder at andre tydeligvis ikke er i balanse."

Meget mulig. Har du noen eksempler?

"Det gjelder ikke deg.........nei og forsåvidt ikke meg heller.......vi er perfekte når vi ser oss selv i speilet, men kanskje vi burde justere høyden på speilet litt innimellom."

Nå må du forsøke å holde deg til saken her, og så litt annet enn trange ekstremisteter. Du kan mene hva du vil om det jeg sier, at jeg er slem og fæl etc., men det er litt fjollete å begynne å snakke om "ubalanse" etc. fordi du ikke tåler språket mitt. Hadde jeg vært i ubalanse, så hadde jeg ikke hatt full kontroll over hva jeg sier og har sagt.

"............................................"

Skrevet

Det spørs om ikke det er slik at mannfolk her på dol er enten hjernedøde eller uintelligente eller begge deler. Slik som du skriver så tyder noe på det, og så forventer du at noen tolker det som humor??

Jeg orker ikke akkedere mer med den selvhøytidelige sytingen din, beklager.

Skrevet

Kanskje. Jeg har kjent folk som i fullt alvor har trodd på den kjente hoaxen at neil armstrong aldri var på månen :-)

Hvordan kom laserreflektoren opp der? Med budbil? Den kan når som helst sees.

Gjest Zuleika
Skrevet

"Jeg har før lest svar fra deg hvor du fremholder at andre tydeligvis ikke er i balanse."

Meget mulig. Har du noen eksempler?

"Det gjelder ikke deg.........nei og forsåvidt ikke meg heller.......vi er perfekte når vi ser oss selv i speilet, men kanskje vi burde justere høyden på speilet litt innimellom."

Nå må du forsøke å holde deg til saken her, og så litt annet enn trange ekstremisteter. Du kan mene hva du vil om det jeg sier, at jeg er slem og fæl etc., men det er litt fjollete å begynne å snakke om "ubalanse" etc. fordi du ikke tåler språket mitt. Hadde jeg vært i ubalanse, så hadde jeg ikke hatt full kontroll over hva jeg sier og har sagt.

.......og jeg er ikke sikker på at du har full kontroll over hva du skriver og enda mindre at du kan dømme andr.

Gjest Zuleika
Skrevet

Jeg orker ikke akkedere mer med den selvhøytidelige sytingen din, beklager.

Beklager Prozak du er til tider aldeles ufordragelig arrogant.

Skrevet

.......og jeg er ikke sikker på at du har full kontroll over hva du skriver og enda mindre at du kan dømme andr.

Nå dømmer jeg ikke andre spesiellt direkte her, da. Jeg snakker om tendenser ut i fra egne erfaringer. Galningen i denne tråden dømte jeg ikke, men h*n bekrefter flere og flere fordommer mot pinsevenner.

Dine fjollerier om ustabilitet ser jeg på som dårlige forsøk på hersketeknikk, og ignorerer de derfor.

".........................................."

Skrevet

Beklager Prozak du er til tider aldeles ufordragelig arrogant.

Blah-blah-blah.

Jeg er arrogant, og du er selvhøytidlig og sytende. Sånn får det være, da.

"......................................."

Gjest girasol
Skrevet

Jeg tror ikke du finner så fryktelig mange kristne her inne :-)

Det er ellers en stor anndel anti-kristne her, som sikkert mer enn gjerne hiver seg på de få som våger å svare noe på spørsmålet ditt.

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...