Ugga Bugga Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Døh! Dette er jo bra kvinnlige artister, da: Alanis Morissette Aretha Franklin Diana Krall Enya Dido Madonna Katie Melua Lauryn Hill Annie Lennox Og Tori Amos og Suzanne Vega. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Døh! Dette er jo bra kvinnlige artister, da: Alanis Morissette Aretha Franklin Diana Krall Enya Dido Madonna Katie Melua Lauryn Hill Annie Lennox Enig i at et par av dem er gode, og Alanis er en av få kvinnelige artister jeg i ny og ne setter på (i tillegg til tidlig Cranberries), men ingen av disse er i nærheten av å være like gode som de beste gutta. Du har også dama i Jefferson Airplane, samt Nico på Velvet Undergrounds første skive. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Døh! Dette er jo bra kvinnlige artister, da: Alanis Morissette Aretha Franklin Diana Krall Enya Dido Madonna Katie Melua Lauryn Hill Annie Lennox Og hva med P.J Harcey, Bjørk, Patty Smith Og Rachel Welch? For eksempel. :-) 0 Siter
Patsi Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Åh, så heldig du er! Jeg har også sunget det før, det er så flott! Ennå morsommere å synge er messen i c-moll. Den er litt lenger. Requien er jo så altfor kort! Nå skal vi synge en messe i E moll av Anton Bruckner. Den er ikke så kjent, men veldig fin. Vi skal synge med symfoniorkesteret. Det blir kjempemoro! Kor er gøy! :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Nå skal vi synge en messe i E moll av Anton Bruckner. Den er ikke så kjent, men veldig fin. Vi skal synge med symfoniorkesteret. Det blir kjempemoro! Kor er gøy! :-) Det er kjempegøy! Jeg har også sunget den Bruckner messen for noen år sida. 0 Siter
favn Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Kind Of Blue har jeg. Og jeg er enig, den er veldig bra! Den har absolutt nerve og sjel:-) Jeg har jo hørt jazz som er bra. Husker ikke hva musikerne heter, men det er ihvertfall ikke tradjazz det handler om. Husker ei plate til som jeg liker, forresten. Heavy Weather med Weather Report. Mye på grunn av Jaco Pastorius på bass. Også lånte jeg ei plate engang, med Palle Mikkelborg og en dansk trommeslager.... Ørsted Pedersen? Godt Nytt År til deg også! :-) Ah, det du du ramser opp, er jo fabelaktige band/folk! Jess. 0 Siter
musikeren Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 Hvilket forhold har du til Joy Division? De har i så fall en boks som heter Heart and Soul, og inneholder alt de har gitt ut. Jeg ville kanskje anbefalt deg å høre på dem dersom du ikke har noe forhold til bandet, men her snakker vi i hvert fall solide saker. Ellers: The Clash. Spesielt albumet The Clash og London Calling, men deres tre første album er alle solide saker. For tiden hører jeg en del på Johnny Cash, Live at San Quintin, og det er sannsynligvis det råeste livealbumet jeg noensinne har hørt av noen, så det kan definitivt anbefales! Hehe, nå ramser jeg naturligvis opp det jeg hører på for tiden, og akkurat nå er jeg inne i en aldri så liten punkperiode. Okay. Nå har jeg hørt Joy Division. Og det må jeg si, dette var fryktelig, fryktelig dårlig. Meningsløst dårlig. Skulle du tulle med meg?:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Okay. Nå har jeg hørt Joy Division. Og det må jeg si, dette var fryktelig, fryktelig dårlig. Meningsløst dårlig. Skulle du tulle med meg?:-) Hehe, nei, jeg er seriøs. Ufattelig bra postpunk. Det skal til og med lages film om vokalisten nå! Men det var derfor jeg ba deg høre litt på det først, for jeg var ikke helt sikker på om det var din greie. Tommy av The Who har du vel? Hvis ikke tror jeg det er right up your alley! 0 Siter
musikeren Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 Hehe, nei, jeg er seriøs. Ufattelig bra postpunk. Det skal til og med lages film om vokalisten nå! Men det var derfor jeg ba deg høre litt på det først, for jeg var ikke helt sikker på om det var din greie. Tommy av The Who har du vel? Hvis ikke tror jeg det er right up your alley! The Who? Hm. Nei. Det er nok ikke helt min greie. Symfonisk rock uten refreng med masse temaer er min greie. Melodisk rock'n roll med masse øs og heavyballader er min greie. Pompøst og nakent er min greie. Sånn er det:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 The Who? Hm. Nei. Det er nok ikke helt min greie. Symfonisk rock uten refreng med masse temaer er min greie. Melodisk rock'n roll med masse øs og heavyballader er min greie. Pompøst og nakent er min greie. Sånn er det:-) Men jeg forstår at The Who ikke er din greie. Med få unntak er det heller ikke min greie. Men Tommy er en rockeopera, og et godt stykke unna det meste annet av The Who. Last det ned og hør på det! 0 Siter
musikeren Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 Men jeg forstår at The Who ikke er din greie. Med få unntak er det heller ikke min greie. Men Tommy er en rockeopera, og et godt stykke unna det meste annet av The Who. Last det ned og hør på det! Nei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.