Gå til innhold

Favorittartister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket forhold har du til Joy Division?

De har i så fall en boks som heter Heart and Soul, og inneholder alt de har gitt ut.

Jeg ville kanskje anbefalt deg å høre på dem dersom du ikke har noe forhold til bandet, men her snakker vi i hvert fall solide saker.

Ellers: The Clash. Spesielt albumet The Clash og London Calling, men deres tre første album er alle solide saker.

For tiden hører jeg en del på Johnny Cash, Live at San Quintin, og det er sannsynligvis det råeste livealbumet jeg noensinne har hørt av noen, så det kan definitivt anbefales!

Hehe, nå ramser jeg naturligvis opp det jeg hører på for tiden, og akkurat nå er jeg inne i en aldri så liten punkperiode.

Har både London Calling og San Quentin og synes særlig førstnevnte er et meget bra album! Men Joy Division har jeg ikke hørt. Noteres.

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

35

• Prozak

34

• ShitDiddelyDo

28

• laguna1365380434

21

laguna1365380434
Skrevet

"Sånn semi syra liksom intersant gammelmanns pop! Se bare hva Phil Collins gjorde siden! :-P"

Jeg gjetter på at du ikke vet noe om Genesis før trommisen begynte å synge? Det er det som er det virkelige Genesis.

"..............................................."

Joda, jeg vet..Jeg bare liker ikke det heller..(Men..Jeg vet at det er to helt forskjellige ting altså..Det pleier bare å være en sabla effektiv måte å dra opp Genesis fans på, åsnakke om Phil Collins..;-))

Mrs. Wallace
Skrevet

Tja...det varierer litt, men dette er artister som ofte får kjørt seg i CD-spilleren her i huset:

Sonic Youth, Nick Drake, Neil Young, Gavin Friday, Pearl Jam, Notorious B.I.G, Frank Sinatra (storbandtiden), Johnny Cash, Jokke, Miles Davis, Billie Holiday, John Coltrane, AC/DC, Marvin Gaye, Raga Rockers, Cornelis Wreswijk.

laguna1365380434
Skrevet

"Gammelmanns flinkis pop! ;-P"

Jeg tror et bedre begrep vil være "Intelligent Manns Musikk" (stjålet fra Tom Mathiesen, om jazz, i den-filmen-jeg-ikke-husker-hva-heter....showbiz?)

"................................................."

Jammen når skulle musikken være inteligent? Vil jeg være inteligent leser jeg bøker! Det der er en jævla misforståelse! Rock er ikke hode-musikk! Rock trenger sjel eller rock trenger baller. Eller begge deler!

;-P

Skrevet

Hehehe..Sparker du meg ut av det gode selskap altså? Fordi jeg vil ha musikk med litt skikkelig stil eller fres?

"Hva erdet" spør du. Svaret er Genesis..Og Manfred Mann..Og Jethro Tull..Faen, ingenting er jævligere en Jethrotull..ARGH..Evig lange gørrkjedelige låter jeg må høre til i opptil et kvarter for at jeg skal måtte skjønne at musikeren kan lage MANGE "intersante" lyder liksom. Æsj, slå av fort!

Det eneste jeg muligens liker enda mindre (untatt åpenbarheter som p3 pop og danseband og sånn) må være Reagge..Da SLÅR jeg! ;-) Ikke er jeg svak for ska heller, jeg tåler ikke engang Madness, som de fleste av uforståelige årsaker ser gjennom fingrene med! :-I

*vanskelig*

;-)

Jeg sparker deg ut fordi du tar feil heh-heh :-)

Reggae er knall - så lenge vi holder oss til Marley og et par andre. Evt. noe Ska - det kan også være litt rått. Men egentlig så bør man røyke tjall når man skal høre på det, og sånt driver jeg ikke med lengre.

Men jeg tror jeg skjønner. Du liker musikken enkelt og rett frem? Selv liker jeg alt fra tre-greps rock'n'roll til såkalt "samtidsmusikk" (nyere og eldre). Det er flere måter å lytte til musikk på, og jo flere av disse man oppdager og behersker, jo mer nytelse finner man - fordi det blir mer musikk man kan høre på.

Genesis er f.eks musikk man skal høre på mens man er maks en to-tre stykker, med en single malt whisky og ordentlig mørkt øl. Så kan man sitte å diskutere de "dypere" elementene av musikkprogresjonen, nyansene og tekstene :-)

"..........................................."

Skrevet

Joda, jeg vet..Jeg bare liker ikke det heller..(Men..Jeg vet at det er to helt forskjellige ting altså..Det pleier bare å være en sabla effektiv måte å dra opp Genesis fans på, åsnakke om Phil Collins..;-))

"Det pleier bare å være en sabla effektiv måte å dra opp Genesis fans på, åsnakke om Phil Collins..;-))"

Tja. Han var jo en fantastisk god trommis :-)

"........................................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Jeg tror kanskje jeg synes Let Love In er hans beste album"

Joda - absolutt bra, det også. Han har egentlig såpass mye forskjellig, som likevel er likt på en måte, at jeg kan ikke plukke ut noe som alltid er bedre enn resten.

"....................................."

Men jeg kan plukke ut noe på Murder Ballads. Nemlig Song og Joy.

Den er direkte skummel! :)

laguna1365380434
Skrevet

Men hvem bryr seg egentlig om hva folk som skriver a)oppbveksten b)selvsaft og c)interesant med en s mener?

:-p

OK da..Stygt! Blir engasjert her vettu..Når flere man ellers tenker over som relativt rett-tenkende lister styggedom som Genesis på favorittband lista, da er det ikke rart det går på rettskrivningen løs! ;-P

Skrevet

Jeg er nok skikkelig forderva..Genesis suger balle..Sorry! ;-P

Sånn semi syra liksom intersant gammelmanns pop! Se bare hva Phil Collins gjorde siden! :-P

Forderva og fortapt! Den ballesuginga du snakker om må nok foregå på et sted det er veldig varmt.

Skrevet

Jammen når skulle musikken være inteligent? Vil jeg være inteligent leser jeg bøker! Det der er en jævla misforståelse! Rock er ikke hode-musikk! Rock trenger sjel eller rock trenger baller. Eller begge deler!

;-P

"Jammen når skulle musikken være inteligent"

Når du vil den skal være det. Det er ingen misforståelse :-)

Musikk er ikke begrenset til en type steming eller bruk. "Intelligent" musikk og "dum" musikk har hver sine bruksområder. Selv våger jeg å påstå at det ikke finnes det mennesket med mer allsidig musikksmak enn meg :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

"omtrent som Judas Priests Turbo plate"

Nesten enig. Men ikke helt - Turbo var en nedtur av de store. Seventh Son var ikke _så_ dårlig.

".............................................."

Turbo var det første albumet jeg kjøpte av Priest.

Husker jeg fallt for tittelkuttet.

Men Ram it Down er dårligere.

Skrevet

Men jeg kan plukke ut noe på Murder Ballads. Nemlig Song og Joy.

Den er direkte skummel! :)

Ja :-) Tekstmessig liker jeg best Stagger Lee, og musikalsk foretrekker jeg Henry Lee. Polly Jean Harvey er forøvrig helt ekstremt rå.

"............................................."

Skrevet

Turbo var det første albumet jeg kjøpte av Priest.

Husker jeg fallt for tittelkuttet.

Men Ram it Down er dårligere.

Min Priest-favoritt er Better by You, Better than Me. Nå husker jeg pokker ikke hva plata het - jeg har den på vinyl, pakket bort på et loft et eller annet sted mellom Nordkapp og Kapp Mandu.

Det var forøvrig bl.a den sangen de ble saksøkt for, av foreldre som hadde tenåringer som hadde begått selvmord, og som hevdet at det var baklengs-budskap på platene deres. Jeg husker at Rob Halford sang refrenget til akkurat den sangen i rettsalen, for å demonstrere sangteknikken som ga den støyen som av og til ble til "ord" når man spilte platen baklengs :-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg sparker deg ut fordi du tar feil heh-heh :-)

Reggae er knall - så lenge vi holder oss til Marley og et par andre. Evt. noe Ska - det kan også være litt rått. Men egentlig så bør man røyke tjall når man skal høre på det, og sånt driver jeg ikke med lengre.

Men jeg tror jeg skjønner. Du liker musikken enkelt og rett frem? Selv liker jeg alt fra tre-greps rock'n'roll til såkalt "samtidsmusikk" (nyere og eldre). Det er flere måter å lytte til musikk på, og jo flere av disse man oppdager og behersker, jo mer nytelse finner man - fordi det blir mer musikk man kan høre på.

Genesis er f.eks musikk man skal høre på mens man er maks en to-tre stykker, med en single malt whisky og ordentlig mørkt øl. Så kan man sitte å diskutere de "dypere" elementene av musikkprogresjonen, nyansene og tekstene :-)

"..........................................."

Jeg liker ikke musikk jeg opfatter som pretensiøs og gjennomsiktig..Jeg mener seriøst at Genesis er rævpretensiøst..Liksom dypt..Men smaken er som baken, vi trenger ikke ¨å bli uvenner..;-)

Jeg liker tregreps rock,men jeg er slett ikke fremmed for å høre musikk jeg må lytte til, jeg vil påstå at jeg har en ganske brei platesamling..Men jeg AVSKYR nevnte musikkformer..Men mange av vennene mine hører litt på noe av det nevnte, og jeg liker dem jo for det..;-) De kan bare gidde å spille noe annet når jeg er der,jeg får helt angst av det..(Særlig Jethro Tull..Hvorfor driver folk og har Jethro Tull?! Jeg kjenner ikke så mange som seriøst har Genesis altså..;-))

Vel. Jeg kan ikke annet en å avrunde diplomatisk med de kjente ord om smaken og baken..Vi får blaste hvert vårt! ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Forderva og fortapt! Den ballesuginga du snakker om må nok foregå på et sted det er veldig varmt.

*lol* :-)

Skrevet

Jeg glemte visst Thin Lizzy og The Clash også. *gremmes igjen*

Thin Lizzy var dop for meg i yngre dager. Tror ikke det er mange av låtene deres jeg ikke har spilt i en eller annen sammenheng :-)

"......................................."

laguna1365380434
Skrevet

"Jammen når skulle musikken være inteligent"

Når du vil den skal være det. Det er ingen misforståelse :-)

Musikk er ikke begrenset til en type steming eller bruk. "Intelligent" musikk og "dum" musikk har hver sine bruksområder. Selv våger jeg å påstå at det ikke finnes det mennesket med mer allsidig musikksmak enn meg :-)

Det vil jeg sjelden den skal være..;-) Men nå liker jeg ikke jazz heller,selvom jeg ikke avskyr det slik som overnevnte..

Jeg synes musikk enten skal sparke eller den skal være interessant på et eller annet kunst/sans something nivå..Musikk som pur flinkisrunking beveger meg ikke!

Men det er for all del bra å ha brei musikk smak da, det er kul..Jeg er ikke så smal som jeg nok høres ut her sjøl, men avskyr jeg så gjør jeg det nok ganske kompromissløst. Og det er MYE jeg misliker der ute..

*sær & vrien*

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Min Priest-favoritt er Better by You, Better than Me. Nå husker jeg pokker ikke hva plata het - jeg har den på vinyl, pakket bort på et loft et eller annet sted mellom Nordkapp og Kapp Mandu.

Det var forøvrig bl.a den sangen de ble saksøkt for, av foreldre som hadde tenåringer som hadde begått selvmord, og som hevdet at det var baklengs-budskap på platene deres. Jeg husker at Rob Halford sang refrenget til akkurat den sangen i rettsalen, for å demonstrere sangteknikken som ga den støyen som av og til ble til "ord" når man spilte platen baklengs :-)

Hehe, det var en del galskap på den tiden. Husker Ozzy ble saksøkt for Suicide Solution.

Rart aldri Metallica ble saksøkt for Fade to Black, når foreldra til noen som tok livet sitt lette gjennom sønnens platesamling etter svar.

Herregud.

Skrevet

Jeg liker ikke musikk jeg opfatter som pretensiøs og gjennomsiktig..Jeg mener seriøst at Genesis er rævpretensiøst..Liksom dypt..Men smaken er som baken, vi trenger ikke ¨å bli uvenner..;-)

Jeg liker tregreps rock,men jeg er slett ikke fremmed for å høre musikk jeg må lytte til, jeg vil påstå at jeg har en ganske brei platesamling..Men jeg AVSKYR nevnte musikkformer..Men mange av vennene mine hører litt på noe av det nevnte, og jeg liker dem jo for det..;-) De kan bare gidde å spille noe annet når jeg er der,jeg får helt angst av det..(Særlig Jethro Tull..Hvorfor driver folk og har Jethro Tull?! Jeg kjenner ikke så mange som seriøst har Genesis altså..;-))

Vel. Jeg kan ikke annet en å avrunde diplomatisk med de kjente ord om smaken og baken..Vi får blaste hvert vårt! ;-)

"Jeg liker ikke musikk jeg opfatter som pretensiøs og gjennomsiktig.."

Ok - jeg kan forstå hvordan du kommer frem til "pretensiøs" - en del av denne musikken er nok det, på en måte. Men "gjennomsiktig" - den må du forklare dypere, for der ser jeg ingen relevans.

"Jeg mener seriøst at Genesis er rævpretensiøst..Liksom dypt"

Tja..jo, det er nok litt "dypt". Men da snakker vi hovedsaklig om tekster. Det er vanskelig å bruke ordet "dyp" på selve musikken, uten at det er nødt til å blir feil. "Dypt" er både for upresist og for begrensende i den sammenhengen.

"..Men smaken er som baken, vi trenger ikke ¨å bli uvenner..;-)"

Uvenner? Hvem er uvenner? :-) Du får jo egentlig et klaps på baken, og et mannsgris-glis, i stedet for et tupp :-)

"Særlig Jethro Tull..Hvorfor driver folk og har Jethro Tull?!"

Jethro er kult. Men mest fordi det er litt spesiellt i sin sjanger. Jeg har aldri fått så veldig sansen for dem, så jeg er ingen svoren faen.

"............................................"

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg synes Let Love In er hans beste album, men Murder Ballads er helt klart et solid album det også.

Jeg elsker hans dystre side, og den kommer jo for alvor fram i disse drapsfortellingene. :)

Nick Cave ble dessverre litt kjedelig da han la heroinen på hylla og samtidig ser ut til å være noe mer lykkelig enn tidligere, selv om hans siste utgivelser er behagelig lytning de også.

Hey..Hva med Henrys Dream? Jeg synes det er det beste jeg..Deretter de to dere nevner.

Liker du det?

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...