Gå til innhold

Favorittartister

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Ja :-) Tekstmessig liker jeg best Stagger Lee, og musikalsk foretrekker jeg Henry Lee. Polly Jean Harvey er forøvrig helt ekstremt rå.

"............................................."

Har du sjekket ut broren? Mick?

Storanbefales! Både det nye albumet, One mans treasure og albumet der han covrer Serge! Konge! Løp og kjøp!

:-)

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

35

• Prozak

34

• ShitDiddelyDo

28

• laguna1365380434

21

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hey..Hva med Henrys Dream? Jeg synes det er det beste jeg..Deretter de to dere nevner.

Liker du det?

Jeg hører jevnlig på Let Love In, Henrys Dream og The Good Son.

Men jeg vet ikke hvorfor det ofte er disse albumene jeg hører på. Det er tilfeldig.

Innser nå at jeg ikke engang har rippa Murder Ballads, så det må jeg gjøre i morgen. Nå fikk jeg lyst til å høre på den. :)

Skrevet

Det vil jeg sjelden den skal være..;-) Men nå liker jeg ikke jazz heller,selvom jeg ikke avskyr det slik som overnevnte..

Jeg synes musikk enten skal sparke eller den skal være interessant på et eller annet kunst/sans something nivå..Musikk som pur flinkisrunking beveger meg ikke!

Men det er for all del bra å ha brei musikk smak da, det er kul..Jeg er ikke så smal som jeg nok høres ut her sjøl, men avskyr jeg så gjør jeg det nok ganske kompromissløst. Og det er MYE jeg misliker der ute..

*sær & vrien*

"Men nå liker jeg ikke jazz heller,selvom jeg ikke avskyr det slik som overnevnte.."

Jazz har blitt mer og mer akademisk i nyere tid, og "intelligensen" er i ferd med å fordufte helt fra den scenen.

"Jeg synes musikk enten skal sparke eller den skal være interessant på et eller annet kunst/sans something nivå..Musikk som pur flinkisrunking beveger meg ikke!"

"Runking" blir helt feil. Det finnes ikke "runking" i Genesis, helt ærlig. "Flinkis", kanskje, hvis jeg har forstått bruken av ordet riktig. Men "runking"? No no no, little girl :-)

"men avskyr jeg så gjør jeg det nok ganske kompromissløst. Og det er MYE jeg misliker der ute.."

Sånn var jeg også før. Men jeg oppdaget gradvis hvor lite poeng det egentlig er i det, og at man ikke får noe annet enn irritasjon ut av det. Det er masse jeg ikke liker, men det er forsvinnende lite jeg virkelig avskyr. Men så pleide jeg å være en som gikk mellom Elm Street, Stravinsky og Dubliner når jeg var på byen - så jeg er kanskje litt ekstrem :-)

"........................................."

Skrevet

Har du sjekket ut broren? Mick?

Storanbefales! Både det nye albumet, One mans treasure og albumet der han covrer Serge! Konge! Løp og kjøp!

Nei, ærlig talt. Det er kvasi-pretensiøs, jeg-er-kul lavmåls-indie musikk :-)

"..............................................."

laguna1365380434
Skrevet

"Jeg liker ikke musikk jeg opfatter som pretensiøs og gjennomsiktig.."

Ok - jeg kan forstå hvordan du kommer frem til "pretensiøs" - en del av denne musikken er nok det, på en måte. Men "gjennomsiktig" - den må du forklare dypere, for der ser jeg ingen relevans.

"Jeg mener seriøst at Genesis er rævpretensiøst..Liksom dypt"

Tja..jo, det er nok litt "dypt". Men da snakker vi hovedsaklig om tekster. Det er vanskelig å bruke ordet "dyp" på selve musikken, uten at det er nødt til å blir feil. "Dypt" er både for upresist og for begrensende i den sammenhengen.

"..Men smaken er som baken, vi trenger ikke ¨å bli uvenner..;-)"

Uvenner? Hvem er uvenner? :-) Du får jo egentlig et klaps på baken, og et mannsgris-glis, i stedet for et tupp :-)

"Særlig Jethro Tull..Hvorfor driver folk og har Jethro Tull?!"

Jethro er kult. Men mest fordi det er litt spesiellt i sin sjanger. Jeg har aldri fått så veldig sansen for dem, så jeg er ingen svoren faen.

"............................................"

Nei,jeg kan vel egentlig ikke forklare hva jeg mener med gjennomsiktig..:-o Jeg mener vel kjip, flinkis og pretensiøst og gikk tom for superlativer og brukte ett jeg ikke kan stå inne for i rent engasjement! ;-)

Fint at det ikke er noen såre følelser her da..Folk kan fort bli litt sarte når det hakkes på favorittband..;-)

*klapper overbærende tilbake også*

;-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hører jevnlig på Let Love In, Henrys Dream og The Good Son.

Men jeg vet ikke hvorfor det ofte er disse albumene jeg hører på. Det er tilfeldig.

Innser nå at jeg ikke engang har rippa Murder Ballads, så det må jeg gjøre i morgen. Nå fikk jeg lyst til å høre på den. :)

Murder ballads bør man ha..:-) Men jeg har ikke fullt så sansen for the good son..Vet ikke hvorfor.

Annonse

Skrevet

Hehe, det var en del galskap på den tiden. Husker Ozzy ble saksøkt for Suicide Solution.

Rart aldri Metallica ble saksøkt for Fade to Black, når foreldra til noen som tok livet sitt lette gjennom sønnens platesamling etter svar.

Herregud.

Og Twisted Sister var også i retten rundt den tiden. Husker ikke hvilken sang det var. Fantastisk, og "only in america" o.s.v. :-)

Jeg digget avlutningsuttalelsen fra judas priest (tror det var han ene gitaristen), hvor han sa at han hadde overhodet ingen sympati overfor disse foreldrene. De hadde latt ungene synke ned i en elendig tilværelse uten å oppdage det, for så å legge skylden på bandene de hørte på når de selv burde ha oppdaget dette før de blåste skallen av seg.

"..........................................."

laguna1365380434
Skrevet

Nei, ærlig talt. Det er kvasi-pretensiøs, jeg-er-kul lavmåls-indie musikk :-)

"..............................................."

Tsk, tsk..Ditt tap! ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Murder ballads bør man ha..:-) Men jeg har ikke fullt så sansen for the good son..Vet ikke hvorfor.

Jeg er litt altetende når det kommer til Nick Cave. Det meste er ganske ulikt, og det hender til og med jeg trives med The Boatman's Call og hans nummeret før religiøse hymner.

Skrevet

Nei,jeg kan vel egentlig ikke forklare hva jeg mener med gjennomsiktig..:-o Jeg mener vel kjip, flinkis og pretensiøst og gikk tom for superlativer og brukte ett jeg ikke kan stå inne for i rent engasjement! ;-)

Fint at det ikke er noen såre følelser her da..Folk kan fort bli litt sarte når det hakkes på favorittband..;-)

*klapper overbærende tilbake også*

;-)

Nei, det blir for dumt å ta slikt personlig :-)

Men - litt moderasjon er jo aldri å forakte :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og Twisted Sister var også i retten rundt den tiden. Husker ikke hvilken sang det var. Fantastisk, og "only in america" o.s.v. :-)

Jeg digget avlutningsuttalelsen fra judas priest (tror det var han ene gitaristen), hvor han sa at han hadde overhodet ingen sympati overfor disse foreldrene. De hadde latt ungene synke ned i en elendig tilværelse uten å oppdage det, for så å legge skylden på bandene de hørte på når de selv burde ha oppdaget dette før de blåste skallen av seg.

Men Halford måtte synge i retten?

Han burde jo i så fall dratt låta baklengst hvis det skulle hatt noe for seg? :)

Skrevet

Jeg er litt altetende når det kommer til Nick Cave. Det meste er ganske ulikt, og det hender til og med jeg trives med The Boatman's Call og hans nummeret før religiøse hymner.

"The Boatman's Call"

Er det ikke en som heter Ship Song, også? Utrolig bra :-)

Men - når vi først er inne på spesielle artister: Tom Waits. Der har vi en kul figur, som har beveget seg snirklete innenfor en del interessante sjangre.

"........................................."

laguna1365380434
Skrevet

Jeg liker også det aller meste av Cave! Men den siste skuffa, den solgte jeg faktisk til jobben..Men jeg kan godt høre på både Boatmans call og nocturama, om jeg har dagen.

Annonse

Skrevet

Men Halford måtte synge i retten?

Han burde jo i så fall dratt låta baklengst hvis det skulle hatt noe for seg? :)

Heh-heh - da hadde de vel blitt skutt på stedet, hele gjengen. Lurer på om ikke dette var i Texas, nemlig :-)

Men joda - det var som sagt for å demonstrere sangteknikken. Måten han pustet på, bl.a, var med på å lage ekstra "ord" når det ble spilt baklengs.

Men det råeste var: Som svar på disse anklagene om baklengsbudskap (som forøvrig var teknisk umulig å gjøre), så satte de seg ned og hørte gjennom akkurat den sangen (Better by You). Når de kom tilbake i retten presenterte de flere "baklengsbudskap" som de selv hadde funnet. Det var av typen "Mamma, jeg spurte om jeg kunne få en karamell til...jeg spurte om han kunne gå å hente den..."

"............................................."

Skrevet

Hadde faktisk en Accept-lp en gang... Skulle vært artig å hørt den igjen nå. :o)

Accept - med Udo Dirkschneider på vokal? Heh-heh - det var så latterlig ultra-harry at det var en ren nytelse. Etter at han sluttet og gikk solo var det bare den dårlige musikken igjen i Accept :-)

".............................................."

Skrevet

Balls to the Wall var jo en klassiker. :)

Men Accept faller nok innunder en del band som egentlig ikke hadde så mye å si, og derfor forsøker å sjokkere så mye som mulig.

Uansett: Grei hardrock, i stil med Wasp, AC/DC og andre band hvor man vet hva man får når man kjøper noe av dem.

Øyh! Ikke nevn AC/DC sammen med WASP og Accept. Det er blasfemi!

laguna1365380434
Skrevet

Øyh! Ikke nevn AC/DC sammen med WASP og Accept. Det er blasfemi!

Enig! AC/DC stiller i et HELT annet league! :-)

Skrevet

Nei, jeg ser vel ikke for meg å oppleve lignende igjen. Særlig The Wall ga meg frysninger og en musikalsk oppvåkning.

Men fremdeles tåler jeg godt, en gang iblant, å sette på førstesida, høyt, og bare legge meg bakover:-)

Jeg fikk et musikals deja vu på den siste konserten deres, på Valle Hovin. Jeg tror jeg griset til buksene mine da - det kan ha vært varmen og at jeg ble svett, men :-)

Skrevet

Enig! AC/DC stiller i et HELT annet league! :-)

AC/DC er "der oppe" *peker*. Det er et av de få bandene som fortsatte å være bra etter at den første vokalisten døde, og de fikk en ny en.

laguna1365380434
Skrevet

AC/DC er "der oppe" *peker*. Det er et av de få bandene som fortsatte å være bra etter at den første vokalisten døde, og de fikk en ny en.

HER var vi plutselig på linje! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...