Gå til innhold

Favorittartister

Anbefalte innlegg

Skrevet

HER var vi plutselig på linje! ;-)

MEN - og dette er _uhyre_ viktig: Bon Scott var kongen. Ok? Brian Johnsson - god erstatning, og en knalkul vræler i seg selv. Men han har ikke helt den sjelen som Scott hadde.

Forstått!?

Og Angus Young ER en god gitarist - uansett hva noen måtte mene!!!!!!

:-)

"..............................................."

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

35

• Prozak

34

• ShitDiddelyDo

28

• laguna1365380434

21

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg liker også det aller meste av Cave! Men den siste skuffa, den solgte jeg faktisk til jobben..Men jeg kan godt høre på både Boatmans call og nocturama, om jeg har dagen.

Den siste har jeg faktisk ikke hørt.

laguna1365380434
Skrevet

MEN - og dette er _uhyre_ viktig: Bon Scott var kongen. Ok? Brian Johnsson - god erstatning, og en knalkul vræler i seg selv. Men han har ikke helt den sjelen som Scott hadde.

Forstått!?

Og Angus Young ER en god gitarist - uansett hva noen måtte mene!!!!!!

:-)

"..............................................."

I know! :-) Ingen tvil i mitt hjerte!

ShitDiddelyDo
Skrevet

"The Boatman's Call"

Er det ikke en som heter Ship Song, også? Utrolig bra :-)

Men - når vi først er inne på spesielle artister: Tom Waits. Der har vi en kul figur, som har beveget seg snirklete innenfor en del interessante sjangre.

"........................................."

Jo, men ship song er vel på The Good Son, hvis jeg ikke tar helt feil.

Tom Waits har jeg hørt veldig lite av.

laguna1365380434
Skrevet

Den siste har jeg faktisk ikke hørt.

Den er ingen høydare, men har et par fine, veldig rolige kutt..Nydelig om man har en litt introvert og melankolsk dag gående for seg! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Heh-heh - da hadde de vel blitt skutt på stedet, hele gjengen. Lurer på om ikke dette var i Texas, nemlig :-)

Men joda - det var som sagt for å demonstrere sangteknikken. Måten han pustet på, bl.a, var med på å lage ekstra "ord" når det ble spilt baklengs.

Men det råeste var: Som svar på disse anklagene om baklengsbudskap (som forøvrig var teknisk umulig å gjøre), så satte de seg ned og hørte gjennom akkurat den sangen (Better by You). Når de kom tilbake i retten presenterte de flere "baklengsbudskap" som de selv hadde funnet. Det var av typen "Mamma, jeg spurte om jeg kunne få en karamell til...jeg spurte om han kunne gå å hente den..."

"............................................."

Hehe, only in America.

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Øyh! Ikke nevn AC/DC sammen med WASP og Accept. Det er blasfemi!

"............................................"

Hehe, tja. Spør du meg er Ac/Dc fortsatt et forrykende liveband, og jeg håper de kommer til Norge igjen snart, men musikalsk har de ikke hatt mye å by på etter at Bon Scott døde.

Men jeg er forsåvidt enig. Selv om Wasp har en og annen artig låt, blir de en smule patetiske i sine forsøk på å sjokkere. Ser man bort fra de pubertale tekstene er det dog til tider ganske grei hardrock.

Det verste er at de ikke har gitt seg ennå. Mens de sjokkerte på begynnelsen av 80-tallet, er de vel nå mer å regne som en parodi på... vel, Gud veit. Sjokkerer gjør de i hvert fall ikke.

Skrevet

Jo, men ship song er vel på The Good Son, hvis jeg ikke tar helt feil.

Tom Waits har jeg hørt veldig lite av.

"Tom Waits har jeg hørt veldig lite av."

Men i alle dager, man. Så må jo være med i Tom Waits-løpet :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Tom Waits har jeg hørt veldig lite av."

Men i alle dager, man. Så må jo være med i Tom Waits-løpet :-)

Han står nå på lista mi over artister som skal sjekkes ut!

Skrevet

Min Priest-favoritt er Better by You, Better than Me. Nå husker jeg pokker ikke hva plata het - jeg har den på vinyl, pakket bort på et loft et eller annet sted mellom Nordkapp og Kapp Mandu.

Det var forøvrig bl.a den sangen de ble saksøkt for, av foreldre som hadde tenåringer som hadde begått selvmord, og som hevdet at det var baklengs-budskap på platene deres. Jeg husker at Rob Halford sang refrenget til akkurat den sangen i rettsalen, for å demonstrere sangteknikken som ga den støyen som av og til ble til "ord" når man spilte platen baklengs :-)

".............................................."

...en av de saksøkte artistene på den tiden uttalte vel også følgende: Hadde dette med baklengsbudskap vært noe vi tenkte på, og noe som funket - ville vi lagt inn følgende budskap: Kjøp flere av våre plater, kjøp flere av våre plater....

Skrevet

Hehehe..Sparker du meg ut av det gode selskap altså? Fordi jeg vil ha musikk med litt skikkelig stil eller fres?

"Hva erdet" spør du. Svaret er Genesis..Og Manfred Mann..Og Jethro Tull..Faen, ingenting er jævligere en Jethrotull..ARGH..Evig lange gørrkjedelige låter jeg må høre til i opptil et kvarter for at jeg skal måtte skjønne at musikeren kan lage MANGE "intersante" lyder liksom. Æsj, slå av fort!

Det eneste jeg muligens liker enda mindre (untatt åpenbarheter som p3 pop og danseband og sånn) må være Reagge..Da SLÅR jeg! ;-) Ikke er jeg svak for ska heller, jeg tåler ikke engang Madness, som de fleste av uforståelige årsaker ser gjennom fingrene med! :-I

*vanskelig*

;-)

Hmf - nå er vel ikke Tull kjent for sine lange låter de da - såvidt jeg vet har de vel bare laget en låt som passerer ti-minuttersgrensa.

Gruppa er vel mer kjent for sin blanding av livsbetraktninger og samfunnsrefsing i korte låter som er fra 2 til 5 minutter lange.

Samt den gjennomgående bruken av fløyte i låtene *s*

Skrevet

Jeg synes derimot Somewhere in Time er Maidens første dårlige plate. Et skikkelig makkverk av et album, med Alexander The Great som eneste unntak.

Seventh Son er nok Maidens mørkeste album, og det liker jeg.

Men det er et par middels gode låter der, og da spesielt (selvfølgelig låta som ble en hit) Can I Play With Madness. Den kunne albumet vært foruten.

Ja, og Only the Good Die Young.

Men så gikk det strake veien til helvete med dem, og de to albumene som fikk meg til å gi dem helt opp, No Prayer for the Dying og Fear of the Dark (selv om tittelkuttet gjør seg live), startet en era med det ene svake albumet etter det andre.

Selv synes jeg Alexander - og de fleste av de andre lange, episke låtene til maiden er puke.

Med unntak av ...mariner selvsagt.

Men at platene etter seventh son er virkelig bedritne er jeg fullstendig enig i *s*

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har glemt alle damene ;o)

Joni Mitchell, Carly Simon, Janis Ian, Billie Holliday, Maria Moldaour, Joan Baez osv

Det er ikke mange kvinnfolk jeg kommer på blant store musikere.

Knapt noen.

Kommer faktisk ikke på en eneste en som gjør seg som noe annet enn sammen med en eller annen stor artist, i små mengder.

Til nød Cranberries i starten, og jeg vet det fantes en del visesangere og den slags tidligere, men de ligger langt tilbake for sine mannlige kolleger.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selv synes jeg Alexander - og de fleste av de andre lange, episke låtene til maiden er puke.

Men at platene etter seventh son er virkelig bedritne er jeg fullstendig enig i *s*

Men de eneste lange, episke låtene maiden har, i hvert fall fram til Seventh Son (kjenner ikke like godt til alt etter), er jo nettopp Alexander the Great og Rime of the Ancient Mariner (som for øvrig jeg også foretrekker framfor Alexander). :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

For øvrig:

Hvis du liker Paul Di'Anno burde du kanskje vurdere den her:

http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2M&title=509831

Skikkelig nostalgi, og flere liveopptredener med Paul. Jeg hadde aldri sett det før jeg kjøpte den her i sommer!

Skrevet

Det er ikke mange kvinnfolk jeg kommer på blant store musikere.

Knapt noen.

Kommer faktisk ikke på en eneste en som gjør seg som noe annet enn sammen med en eller annen stor artist, i små mengder.

Til nød Cranberries i starten, og jeg vet det fantes en del visesangere og den slags tidligere, men de ligger langt tilbake for sine mannlige kolleger.

Hva med Janis Joplin da?

Eller Billie Holiday?

Enya?

Suzanne Vega?

Vil da se at det er eksempler på gode artister *s*

Av norske tilskudd kan vel Anneli Drecker og Bertine Zetlitz føyes til og ;-)

Skrevet

For øvrig:

Hvis du liker Paul Di'Anno burde du kanskje vurdere den her:

http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2M&title=509831

Skikkelig nostalgi, og flere liveopptredener med Paul. Jeg hadde aldri sett det før jeg kjøpte den her i sommer!

Den får ligge på lista over ting jeg kanskje kjøper.

For tiden er jeg mest opptatt av å få sett gjennom fire bokser med dette:

http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2&title=105823

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva med Janis Joplin da?

Eller Billie Holiday?

Enya?

Suzanne Vega?

Vil da se at det er eksempler på gode artister *s*

Av norske tilskudd kan vel Anneli Drecker og Bertine Zetlitz føyes til og ;-)

Nei, jeg vil si at flere av dem du der nevner er gode artister, men ingen av dem er i nærheten av å kunne sammenlignes med gutta.

Skrevet

Accept - med Udo Dirkschneider på vokal? Heh-heh - det var så latterlig ultra-harry at det var en ren nytelse. Etter at han sluttet og gikk solo var det bare den dårlige musikken igjen i Accept :-)

".............................................."

Duh! Jeg var 15 da jeg kjøpte plata assa.... Tror jeg kjøpte den stort sett for å imponere en eller annen fyr for det var egentlig ikke den musikken jeg hadde mest sansen for. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...