Gå til innhold

Favorittartister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på mange måter 'ferdig' med rock, og i dag synes jeg det meste er platt og uinteressant. Og jeg har hørt (og sett) MYE rock. Av de gode, gamle orker jeg ikke trekke fram andre enn Led Zeppelin. Ikke for at jeg hører på dem nå, men fordi jeg fortsatt liker dem de gangene de tilfeldigvis farer forbi.

Gode låtskrivere overlever alltid, så som Dylan, N Young, Beatles. De blir jeg aldri lei av, tvert om er dette musikk som alltid vokser.

Jeg har i det hele tatt sansen for voksne menn med gitar, og gleder meg til filmen om Johnny Cash. Gode gitarband kan jeg også like, det er etpar nyere som feks Dandy Warhols.

Imnidlertid hører jeg nesten ikke på musikk i dag (jfr tidligere tiders overdose), men skal jeg sette på en cd, blir det i tillegg til gitarmennene stort sett jazz > Bill Evans, Chet Baker, Miles Davis, Charles Mingus, Cannonball Adderley, Charlie Parker, John Coltrane & co... Vel og merke i perioden mellom beebopen og frijazzen.

NRK har for øvrig kjørt en ypperlig jazz-serie nå i vinter: Jazzens historie.

Norge har også solide jazzmusikere og er store på jazzverdenskartet, men av de nye synes jeg Bugge Wesseltofts prosjekter groover.

Grande finale:

Jeg har vært dyptfølt fan av Bob Marley siden jeg var 14. Liker mye reggae, men ikke for ny, der blir det for mye computere.

Men altså... jeg hører nesten ikke på musikk da jeg er musikkskadet.

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

35

• Prozak

34

• ShitDiddelyDo

28

• laguna1365380434

21

Skrevet

Jeg er på mange måter 'ferdig' med rock, og i dag synes jeg det meste er platt og uinteressant. Og jeg har hørt (og sett) MYE rock. Av de gode, gamle orker jeg ikke trekke fram andre enn Led Zeppelin. Ikke for at jeg hører på dem nå, men fordi jeg fortsatt liker dem de gangene de tilfeldigvis farer forbi.

Gode låtskrivere overlever alltid, så som Dylan, N Young, Beatles. De blir jeg aldri lei av, tvert om er dette musikk som alltid vokser.

Jeg har i det hele tatt sansen for voksne menn med gitar, og gleder meg til filmen om Johnny Cash. Gode gitarband kan jeg også like, det er etpar nyere som feks Dandy Warhols.

Imnidlertid hører jeg nesten ikke på musikk i dag (jfr tidligere tiders overdose), men skal jeg sette på en cd, blir det i tillegg til gitarmennene stort sett jazz > Bill Evans, Chet Baker, Miles Davis, Charles Mingus, Cannonball Adderley, Charlie Parker, John Coltrane & co... Vel og merke i perioden mellom beebopen og frijazzen.

NRK har for øvrig kjørt en ypperlig jazz-serie nå i vinter: Jazzens historie.

Norge har også solide jazzmusikere og er store på jazzverdenskartet, men av de nye synes jeg Bugge Wesseltofts prosjekter groover.

Grande finale:

Jeg har vært dyptfølt fan av Bob Marley siden jeg var 14. Liker mye reggae, men ikke for ny, der blir det for mye computere.

Men altså... jeg hører nesten ikke på musikk da jeg er musikkskadet.

Jeg re-kjøpte "Babylon by bus" forleden, men fikk ikke frem de gode, gamle vibrasjonene.

Hva bør jeg anskaffe for å komme i skikkelig Marley-mood?

Skrevet

Hehehe..Sparker du meg ut av det gode selskap altså? Fordi jeg vil ha musikk med litt skikkelig stil eller fres?

"Hva erdet" spør du. Svaret er Genesis..Og Manfred Mann..Og Jethro Tull..Faen, ingenting er jævligere en Jethrotull..ARGH..Evig lange gørrkjedelige låter jeg må høre til i opptil et kvarter for at jeg skal måtte skjønne at musikeren kan lage MANGE "intersante" lyder liksom. Æsj, slå av fort!

Det eneste jeg muligens liker enda mindre (untatt åpenbarheter som p3 pop og danseband og sånn) må være Reagge..Da SLÅR jeg! ;-) Ikke er jeg svak for ska heller, jeg tåler ikke engang Madness, som de fleste av uforståelige årsaker ser gjennom fingrene med! :-I

*vanskelig*

;-)

Ååååhhh, jeg er sååå enig! Jethro Tull er eviglange kjipe låter med en jævla blikkfløyte som han ene driver og hyler på. Forferdelige greier.

Skrevet

Jeg re-kjøpte "Babylon by bus" forleden, men fikk ikke frem de gode, gamle vibrasjonene.

Babylon by Bus er jo en samleplate, så hvis den ikke falt i smak, er du kanskje ikke så veldig reggae?

Personlig liker jeg veldig godt gjennombruddsplaten (ut fra Jamaica og på Island Records) og de andre fram til og med 'Exodus'. Det er 'Catch a Fire'. 'Burnin'', 'Natty Dread', 'Live! at the Rainbow', 'Rastaman Vibration' og altså 'Exodus'. Samt en litt senere 'Survival', den kanskje mest eksplisitt politiske av dem.

Imellom den første rekken og 'Survival', ble det litt for lettbent, synes jeg.

Her er en glimrende samlebox, jeg har den selv i større fysisk versjon, så den er muligens fyldigere på info også, jeg vet ikke:

http://www.amazon.com/gp/product/B00002R0MC/103-2650653-8078237?v=glance&n=5174

Jeg nevnte livealbumet 'Live! at the Rainbow' - dette er tidenes konsert. Den kom endelig i hus på dvd for en tid siden:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/6301955013/103-2650653-8078237?v=glance

Fikk du tak i billetter til Stones-konserten?

Skrevet

Babylon by Bus er jo en samleplate, så hvis den ikke falt i smak, er du kanskje ikke så veldig reggae?

Personlig liker jeg veldig godt gjennombruddsplaten (ut fra Jamaica og på Island Records) og de andre fram til og med 'Exodus'. Det er 'Catch a Fire'. 'Burnin'', 'Natty Dread', 'Live! at the Rainbow', 'Rastaman Vibration' og altså 'Exodus'. Samt en litt senere 'Survival', den kanskje mest eksplisitt politiske av dem.

Imellom den første rekken og 'Survival', ble det litt for lettbent, synes jeg.

Her er en glimrende samlebox, jeg har den selv i større fysisk versjon, så den er muligens fyldigere på info også, jeg vet ikke:

http://www.amazon.com/gp/product/B00002R0MC/103-2650653-8078237?v=glance&n=5174

Jeg nevnte livealbumet 'Live! at the Rainbow' - dette er tidenes konsert. Den kom endelig i hus på dvd for en tid siden:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/6301955013/103-2650653-8078237?v=glance

Fikk du tak i billetter til Stones-konserten?

Nei, jeg er sikkert ikke så veldig reggae, jeg må innrømme det. Jeg har likevel mange gode minner akkompagnert av Marley, og ville forsøke å revitalisere disse...etter tiårs reggae-pause.

Jeg noterer meg dine innspill og satser på litt mer rasta i tiden som kommer...(gjelder dog ikke frisyren).

Skrevet

Nei, jeg er sikkert ikke så veldig reggae, jeg må innrømme det. Jeg har likevel mange gode minner akkompagnert av Marley, og ville forsøke å revitalisere disse...etter tiårs reggae-pause.

Jeg noterer meg dine innspill og satser på litt mer rasta i tiden som kommer...(gjelder dog ikke frisyren).

Det er helt, helt greit at du beholder din egen kjekke frisyre.

Men Stones... glapp det?

Annonse

Skrevet

Det er helt, helt greit at du beholder din egen kjekke frisyre.

Men Stones... glapp det?

Jeg vil helst ikke snakke om det, men i de 20 minutter hvor billetter var tilgjengelig på nett, var jeg forhindret.

Så nå driver jeg frenetisk jakt.

Skrevet

Jeg vil helst ikke snakke om det, men i de 20 minutter hvor billetter var tilgjengelig på nett, var jeg forhindret.

Så nå driver jeg frenetisk jakt.

Nææh... så trasig...

Det er nok likevel mulig å spore opp dersom du er villig til å bla' opp ekstra. Men det er jo bare for kjipt igjen.

Uffda. Du får ta med kvinnen til passende utland dersom det ikke går bra her hjemme. Kombinere rock med shopping, museer og sånt. Ikke umulig. Ja, faktisk høres det artig ut, ikke sant? :)

Skrevet

"Hva bør jeg anskaffe for å komme i skikkelig Marley-mood?"

Du kommer veldig langt med et litt Afgan og et schillum...:-)

Skrevet

Nei fy, det trenger man ikke i det hele tatt!!

Skrevet

Joda, jeg skjønner det, men er det ikke for sent å begynne med slikt i vår alder? Alkohol mer vel mer vår greie, tror jeg.

Skrevet

Nææh... så trasig...

Det er nok likevel mulig å spore opp dersom du er villig til å bla' opp ekstra. Men det er jo bare for kjipt igjen.

Uffda. Du får ta med kvinnen til passende utland dersom det ikke går bra her hjemme. Kombinere rock med shopping, museer og sånt. Ikke umulig. Ja, faktisk høres det artig ut, ikke sant? :)

Joda, nødløsninger er vurdert som absolutt aktuelle. De turnerer jo hele kontinentet, og jeg har sjekka ut og funnet at der finnes flust med billetter både her og der.

Skrevet

Joda, nødløsninger er vurdert som absolutt aktuelle. De turnerer jo hele kontinentet, og jeg har sjekka ut og funnet at der finnes flust med billetter både her og der.

Husk endelig å melde fra dersom det blir frafall vedr reisefølge.

;-)

Annonse

Skrevet

Husk endelig å melde fra dersom det blir frafall vedr reisefølge.

;-)

Selvsagt, kjære...men om dette skulle bli vanskelig, har vi jo Toscana-turene å se frem til.

Skrevet

Selvsagt, kjære...men om dette skulle bli vanskelig, har vi jo Toscana-turene å se frem til.

Selvsagt. I farten glemte jeg det. Brrr.... får skylde på kulda, siste på fronten er visst at det blir dramatisk temperaturforskjeller med det aller første.

Men vakkert ute nå, det er det.

Skrevet

Jeg er ganske altetende når det gjelder musikk.

Hører på mye klassisk - Mozart, Bach, Beethoven, Händel, Verdi osv.

For tida går det ellers mye i Dido, Katie Melua, Keane, U2 og Coldplay.

I yngre dager hørte jeg veldig mye på A-ha, og synes det er kult at de fortsatt lager veldig bra musikk. Madonna har jeg også "alltid" hørt på.

Hadde en periode der jeg hørte mye på Iron Maiden og Guns 'n roses. Liker fortsatt denne type musikk også.

Av "gammelt" liker jeg Beatles, Aretha Franklin og Simon & Garfunkle

De Lillos liker jeg forresten også godt og hører en del på.

Simon & GarfunkEL. Og det var PS som skrev sangene.

Skrevet

Simon & GarfunkEL. Og det var PS som skrev sangene.

Det veit jeg. :)

Skrevet

Det veit jeg. :)

Leste du at Art G. ble tatt for å røyke marihuana i bilen _igjen_ før jul, og derfor må møte i retten?

Han fikk nylig sønn nr. 2 også.

64 år gamle er S & G nå...

Skrevet

Leste du at Art G. ble tatt for å røyke marihuana i bilen _igjen_ før jul, og derfor må møte i retten?

Han fikk nylig sønn nr. 2 også.

64 år gamle er S & G nå...

My god...

Skrevet

Jeg liker J.S.Bach. Men - juleoratoriet er noe av det mest begredelig kjedelige han noengang har skrevet. Det bærer tydelig preg av at det var noe han satte sammen i hoi og hast, fordi forspørselen om å skrive det kom veldig sent :-)

"............................................"

Tror fremdeles ikke jeg har hørt noe av Bach som jeg direkte har mislikt jeg. Er generelt glad i "gode gammeldagse" koraler/salmer, og dem er det jo en del av i juleoratoriet. Men når jeg tenker meg om, så har jeg vel alt i alt spilt Matteuspasjonen mer enn juleoratoriet, det er bare lenger siden sist!

Hadde en skikkelig fantastisk opplevelse med Matteuspasjonen - var på konsert i Nidarosdomen da jeg gikk på videregående, og satt der og drømte meg bort om hvor fantastisk heldige de var de som fikk være med på noe sånt. Noen få år seinere sto jeg faktisk foran i kirka og var med på akkurat Matteuspasjonen i akkurat samme kor.

Hvordan kunne jeg glemme Matteuspasjonen tro??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...