MsSophie Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Joda, jeg skjønner det, men er det ikke for sent å begynne med slikt i vår alder? Alkohol mer vel mer vår greie, tror jeg. Jo det sier seg vel nesten selv, om ikke for annet enn at det er betydelig mer kultivert og behagelig å sitte inne og nyte en cognac enn å stå ute i kulden og røyke:-) 0 Siter
MsSophie Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Nei fy, det trenger man ikke i det hele tatt!! ...neivel da....:-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Steppenwolf er knall - nydelig musikk å spille høyt på stereoen når man driver med husarbeid eksempelvis ;-) Når jeg gjør husarbeid hører jeg på The Dubliners. :-D Skal da ikke smusse til Steppenwolf med hybelkaniner. Men jeg skjønner jo hva du vil frem til. :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Tja...det varierer litt, men dette er artister som ofte får kjørt seg i CD-spilleren her i huset: Sonic Youth, Nick Drake, Neil Young, Gavin Friday, Pearl Jam, Notorious B.I.G, Frank Sinatra (storbandtiden), Johnny Cash, Jokke, Miles Davis, Billie Holiday, John Coltrane, AC/DC, Marvin Gaye, Raga Rockers, Cornelis Wreswijk. Visste jeg ikke det var mer _virkelig_ stort jeg hadde glemt! Pearl Jam... *sukk* 0 Siter
musikeren Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 Jeg er på mange måter 'ferdig' med rock, og i dag synes jeg det meste er platt og uinteressant. Og jeg har hørt (og sett) MYE rock. Av de gode, gamle orker jeg ikke trekke fram andre enn Led Zeppelin. Ikke for at jeg hører på dem nå, men fordi jeg fortsatt liker dem de gangene de tilfeldigvis farer forbi. Gode låtskrivere overlever alltid, så som Dylan, N Young, Beatles. De blir jeg aldri lei av, tvert om er dette musikk som alltid vokser. Jeg har i det hele tatt sansen for voksne menn med gitar, og gleder meg til filmen om Johnny Cash. Gode gitarband kan jeg også like, det er etpar nyere som feks Dandy Warhols. Imnidlertid hører jeg nesten ikke på musikk i dag (jfr tidligere tiders overdose), men skal jeg sette på en cd, blir det i tillegg til gitarmennene stort sett jazz > Bill Evans, Chet Baker, Miles Davis, Charles Mingus, Cannonball Adderley, Charlie Parker, John Coltrane & co... Vel og merke i perioden mellom beebopen og frijazzen. NRK har for øvrig kjørt en ypperlig jazz-serie nå i vinter: Jazzens historie. Norge har også solide jazzmusikere og er store på jazzverdenskartet, men av de nye synes jeg Bugge Wesseltofts prosjekter groover. Grande finale: Jeg har vært dyptfølt fan av Bob Marley siden jeg var 14. Liker mye reggae, men ikke for ny, der blir det for mye computere. Men altså... jeg hører nesten ikke på musikk da jeg er musikkskadet. Har faktisk ikke hørt så mye på Led Zeppelin... Kanskje fordi jeg kjøpte et album for en del år siden som jeg rett og slett ikke hadde særlig sans for. Det som Stairway To Heaven er på. Som selvfølgelig er ei kjempelåt. En av tidenes klassikere. Men resten fenga meg rett og slett ikke... Hm. Kanskje jeg burde prøve igjen...? Johnny Cash har jeg i voksen alder fått respekt for. Og ærlig køntri generelt. I det hele tatt er det verdt å høre på sangere og musikere med nerve og sjel. Jazz.... 99 prosent av all jazz høres likt ut for meg. Tipidi - tipidi. Dubidubidubidubi. Sånn er det. Men innimellom kommer det noen som tilfører noe nytt. Det er bra. Kanskje jeg rett og slett liker eksperimentell jazz. Tør ikke å finne det ut:-D 0 Siter
musikeren Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 OK da..Stygt! Blir engasjert her vettu..Når flere man ellers tenker over som relativt rett-tenkende lister styggedom som Genesis på favorittband lista, da er det ikke rart det går på rettskrivningen løs! ;-P Nåh... Tenk å si sånt. Du burde tvangsfores med Selling England By The Pound. Til ditt eget beste. 0 Siter
musikeren Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 Tja...det varierer litt, men dette er artister som ofte får kjørt seg i CD-spilleren her i huset: Sonic Youth, Nick Drake, Neil Young, Gavin Friday, Pearl Jam, Notorious B.I.G, Frank Sinatra (storbandtiden), Johnny Cash, Jokke, Miles Davis, Billie Holiday, John Coltrane, AC/DC, Marvin Gaye, Raga Rockers, Cornelis Wreswijk. Det var nå i det minste et variert utvalg:-) Men møter jeg Neil Young på gata så dreper jeg'n. 0 Siter
musikeren Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 Eller d) Seriøst mentalt forstyrret, og med dårlig grep på virkeligheten. "............................................" Takk! 0 Siter
musikeren Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 Det bandet jeg har flest cd'er av, er nok utvilsomt Aerosmith. Ellers så tror jeg egentlig at jeg er ganske allsidig. De cd'ene som er mest spilt i min spiller er nok Amanda Marshall (med samme tittel), "Vapen og ammunition" med Kent, litt av hvert hentet på nettet av Django Reinhardt og Hot Club de France, noe Alanis Morisette, Bachs juleoratorium, Verdis "Requiem", Brittens "Requiem", Chess (m. Tommy Körberg osv), div. Øystein Sunde, div. Chick Corea, div. av Giorgia Todrani som jeg tilfeldigvis fant på nettet for noen år siden, pluss en hel haug med andre som jeg ikke kommer på i farta. Det kvalifiserer som allsidig musikksmak vel? (selv om jeg holder meg langt unna musikk som Sputnik, Scandinavia, Vikingarna osv) Janey's Got A Gun... Vanvittig bra låt. Og Steven Tyler er en vanvittig bra og rå vokalist! Hør bare på diverse koringer. Ikke mange som når opp til han. Kreativ! 0 Siter
musikeren Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 Jeg er ganske altetende når det gjelder musikk. Hører på mye klassisk - Mozart, Bach, Beethoven, Händel, Verdi osv. For tida går det ellers mye i Dido, Katie Melua, Keane, U2 og Coldplay. I yngre dager hørte jeg veldig mye på A-ha, og synes det er kult at de fortsatt lager veldig bra musikk. Madonna har jeg også "alltid" hørt på. Hadde en periode der jeg hørte mye på Iron Maiden og Guns 'n roses. Liker fortsatt denne type musikk også. Av "gammelt" liker jeg Beatles, Aretha Franklin og Simon & Garfunkle De Lillos liker jeg forresten også godt og hører en del på. Hæ...? Dildo? Går det mye i dildo? Jaja. Takk for at du ville dele det med oss:-) 0 Siter
musikeren Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 REM Kent Chris Rhea Annie Lennox Vamp ELO Suger. Suger. Suger enormt mye pung. Kul dame. Bra band. Suger. 0 Siter
musikeren Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 "Seriøst, en liker da ikke Genesis, mann! :-o" Seriøst - bøy deg fremover og motta et velplassert spark i din smukke bakdel, frøken, som sender deg ut av Det Gode Selskap. :-) Genesis er nærmest guddommelig på sin måte. Jeg snakker selvfølgelig om Genesis med Peter Gabriel som vokalist - en blanding av episk og progressiv rock som får det til å gå kaldt nedover ryggen (i riktig sammenheng, ihvertfall). Det ble noe annet når de oppdaget at trommisen deres kunne synge, men til å begynne med var det faktisk en god del bra musikk med Phil Collins som vokalist også. Etter en stund dabbet det av, som det så ofte gjør. "Men jeg er lite svak for pompøs flinkis musikk altså.." Hva er det? ".........................................." Jeg er langt på vei enig, i den forstand at platene med Gabriel definitivt er de beste. Men Then There Were Three kommer også høyt hos meg. Og jeg liker Mama-albumet. Og synes jevnt over det er god kvalitet på det meste, sjøl om det siste albumet med Collins nok er litt for svakt... Calling All Stations regner jeg ikke som et Genesis-album. Fysjom. Har du hørt nyinnspellinga av The Carpet Crawlers? Meget interessant, faktisk:-) 0 Siter
Prozak Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg er langt på vei enig, i den forstand at platene med Gabriel definitivt er de beste. Men Then There Were Three kommer også høyt hos meg. Og jeg liker Mama-albumet. Og synes jevnt over det er god kvalitet på det meste, sjøl om det siste albumet med Collins nok er litt for svakt... Calling All Stations regner jeg ikke som et Genesis-album. Fysjom. Har du hørt nyinnspellinga av The Carpet Crawlers? Meget interessant, faktisk:-) Nei, har ikke hørt den. Men jeg er enig i at Mama er bra. Resten...vel...bob-bob. Hva med den grusomme låten de ga ut med den nye vokalisten for...tja...8-9 år siden...husker ikke hva den het...? "........................................." 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Hehehe..Sparker du meg ut av det gode selskap altså? Fordi jeg vil ha musikk med litt skikkelig stil eller fres? "Hva erdet" spør du. Svaret er Genesis..Og Manfred Mann..Og Jethro Tull..Faen, ingenting er jævligere en Jethrotull..ARGH..Evig lange gørrkjedelige låter jeg må høre til i opptil et kvarter for at jeg skal måtte skjønne at musikeren kan lage MANGE "intersante" lyder liksom. Æsj, slå av fort! Det eneste jeg muligens liker enda mindre (untatt åpenbarheter som p3 pop og danseband og sånn) må være Reagge..Da SLÅR jeg! ;-) Ikke er jeg svak for ska heller, jeg tåler ikke engang Madness, som de fleste av uforståelige årsaker ser gjennom fingrene med! :-I *vanskelig* ;-) Fy faen, kjerringspetakkel... Kom ikke her og snakk dritt om Jethro! De suger IKKE pung. Og gode temaer SKAL jo la vente på seg. Så er det enda mye deiligere når de kommer. Pink Floyd bruker over fem minutter bare på å komme igang med første vers på Echoes. Men fy så nydelig når de først starter! Høh... Du er sikkert av de som ikke klarer å vente til etter maten med å åpne pakkene på julaften;-) Let me bring you songs from the wood. To make you feel much better... *synger* Nemlig;-) 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Nei, har ikke hørt den. Men jeg er enig i at Mama er bra. Resten...vel...bob-bob. Hva med den grusomme låten de ga ut med den nye vokalisten for...tja...8-9 år siden...husker ikke hva den het...? "........................................." Congo... *gremmes* 0 Siter
Prozak Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Har faktisk ikke hørt så mye på Led Zeppelin... Kanskje fordi jeg kjøpte et album for en del år siden som jeg rett og slett ikke hadde særlig sans for. Det som Stairway To Heaven er på. Som selvfølgelig er ei kjempelåt. En av tidenes klassikere. Men resten fenga meg rett og slett ikke... Hm. Kanskje jeg burde prøve igjen...? Johnny Cash har jeg i voksen alder fått respekt for. Og ærlig køntri generelt. I det hele tatt er det verdt å høre på sangere og musikere med nerve og sjel. Jazz.... 99 prosent av all jazz høres likt ut for meg. Tipidi - tipidi. Dubidubidubidubi. Sånn er det. Men innimellom kommer det noen som tilfører noe nytt. Det er bra. Kanskje jeg rett og slett liker eksperimentell jazz. Tør ikke å finne det ut:-D "Det er bra. Kanskje jeg rett og slett liker eksperimentell jaz" Muahahaha! Du tuller? Jazzen er så uteksperimentert at det finnes hverken noe nytt eller eksperimentellt. Den dagen jazzen ble akademisk var den dagen jazzen døde. Bluesen har overlevt til en viss grad, men den er jo egentlig umulig å gjøre til et særlig akademisk fag. "............................................." 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Hmf - nå er vel ikke Tull kjent for sine lange låter de da - såvidt jeg vet har de vel bare laget en låt som passerer ti-minuttersgrensa. Gruppa er vel mer kjent for sin blanding av livsbetraktninger og samfunnsrefsing i korte låter som er fra 2 til 5 minutter lange. Samt den gjennomgående bruken av fløyte i låtene *s* Du glemte noe av det vesentligste: Nemlig at han står på ett bein og speller;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Congo... *gremmes* Stemmer. Da var det siste krok på siste dør, låsen i slåa og god natt. "............................................" 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Jeg liker ikke musikk jeg opfatter som pretensiøs og gjennomsiktig..Jeg mener seriøst at Genesis er rævpretensiøst..Liksom dypt..Men smaken er som baken, vi trenger ikke ¨å bli uvenner..;-) Jeg liker tregreps rock,men jeg er slett ikke fremmed for å høre musikk jeg må lytte til, jeg vil påstå at jeg har en ganske brei platesamling..Men jeg AVSKYR nevnte musikkformer..Men mange av vennene mine hører litt på noe av det nevnte, og jeg liker dem jo for det..;-) De kan bare gidde å spille noe annet når jeg er der,jeg får helt angst av det..(Særlig Jethro Tull..Hvorfor driver folk og har Jethro Tull?! Jeg kjenner ikke så mange som seriøst har Genesis altså..;-)) Vel. Jeg kan ikke annet en å avrunde diplomatisk med de kjente ord om smaken og baken..Vi får blaste hvert vårt! ;-) *humrer* Diplomati er oppskrytt. 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 "Det pleier bare å være en sabla effektiv måte å dra opp Genesis fans på, åsnakke om Phil Collins..;-))" Tja. Han var jo en fantastisk god trommis :-) "........................................" Er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.