Prozak Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Er. Sikkert, men hans glansdager er nok over. "............................................" 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Det var nå i det minste et variert utvalg:-) Men møter jeg Neil Young på gata så dreper jeg'n. Greit for meg - han har allerede laget de sangene jeg gidder å høre på. ;o) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Det var nå i det minste et variert utvalg:-) Men møter jeg Neil Young på gata så dreper jeg'n. ....forresten, hva mener du med "i det minste variert"? *skuler mistenksomt og klapper beskyttende på CD-ene mine* 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 ....forresten, hva mener du med "i det minste variert"? *skuler mistenksomt og klapper beskyttende på CD-ene mine* Hehe. Ikkeno':-) *englefjes* 0 Siter
favn Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Har faktisk ikke hørt så mye på Led Zeppelin... Kanskje fordi jeg kjøpte et album for en del år siden som jeg rett og slett ikke hadde særlig sans for. Det som Stairway To Heaven er på. Som selvfølgelig er ei kjempelåt. En av tidenes klassikere. Men resten fenga meg rett og slett ikke... Hm. Kanskje jeg burde prøve igjen...? Johnny Cash har jeg i voksen alder fått respekt for. Og ærlig køntri generelt. I det hele tatt er det verdt å høre på sangere og musikere med nerve og sjel. Jazz.... 99 prosent av all jazz høres likt ut for meg. Tipidi - tipidi. Dubidubidubidubi. Sånn er det. Men innimellom kommer det noen som tilfører noe nytt. Det er bra. Kanskje jeg rett og slett liker eksperimentell jazz. Tør ikke å finne det ut:-D Du som har gehør og vel så det, burde absolutt låne øre til jazz. I likhet med grovsjangerne rock eller klassisk, omfatter selvsagt også jazz alt mulig mellom himmel og jord. Kanskje enda mer, jazz er i alle fall atskillig mer kompleks musikk enn rock. Mulig det blir for banalt å anbefale følgende 'begynnerskive' (fordi den har jo 'alle'), men likevel... Kind of Blue, Miles Davis, er et kvantesprang i jazzens og musikkens histore. Den bryter med den nokså stressa beebopen, og er nyskapende i ordets virkelige betydning. Den er også perfekt, den har alt du noen gang har søkt i musikk... Godt nytt år, forresten 0 Siter
Gjest erwin Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Suger. Suger. Suger enormt mye pung. Kul dame. Bra band. Suger. Jeg lar meg vel ikke direkte imponere av ditt noe stressede behov for å strø om seg med "kule" uttrykksformer. Ganske barnslig faktisk. 0 Siter
Patsi Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har egentlig aldri hatt spesielle favorittartister, jeg hører på den musikken jeg synes er fin - uavhengig av artist. Hvis jeg _må_ nevne artister, er det kanskje Michael Jackson som skiller seg ut som en av den artisten jeg har hørt mest på. Albumet "Thriller" er bra. Ellers hører jeg på veldig forskjellig musikk, alt mulig egentlig. Akkurat for tiden hører jeg på Mozarts Requiem, som vi skal synge i koret til høsten. Nydelig musikk! 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Du som har gehør og vel så det, burde absolutt låne øre til jazz. I likhet med grovsjangerne rock eller klassisk, omfatter selvsagt også jazz alt mulig mellom himmel og jord. Kanskje enda mer, jazz er i alle fall atskillig mer kompleks musikk enn rock. Mulig det blir for banalt å anbefale følgende 'begynnerskive' (fordi den har jo 'alle'), men likevel... Kind of Blue, Miles Davis, er et kvantesprang i jazzens og musikkens histore. Den bryter med den nokså stressa beebopen, og er nyskapende i ordets virkelige betydning. Den er også perfekt, den har alt du noen gang har søkt i musikk... Godt nytt år, forresten Kind Of Blue har jeg. Og jeg er enig, den er veldig bra! Den har absolutt nerve og sjel:-) Jeg har jo hørt jazz som er bra. Husker ikke hva musikerne heter, men det er ihvertfall ikke tradjazz det handler om. Husker ei plate til som jeg liker, forresten. Heavy Weather med Weather Report. Mye på grunn av Jaco Pastorius på bass. Også lånte jeg ei plate engang, med Palle Mikkelborg og en dansk trommeslager.... Ørsted Pedersen? Godt Nytt År til deg også! :-) 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Jeg lar meg vel ikke direkte imponere av ditt noe stressede behov for å strø om seg med "kule" uttrykksformer. Ganske barnslig faktisk. Nuvel. Samme for meg hva du mener. Du suger balle. 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Jeg har egentlig aldri hatt spesielle favorittartister, jeg hører på den musikken jeg synes er fin - uavhengig av artist. Hvis jeg _må_ nevne artister, er det kanskje Michael Jackson som skiller seg ut som en av den artisten jeg har hørt mest på. Albumet "Thriller" er bra. Ellers hører jeg på veldig forskjellig musikk, alt mulig egentlig. Akkurat for tiden hører jeg på Mozarts Requiem, som vi skal synge i koret til høsten. Nydelig musikk! Ah..... Mozarts Requiem er vanvittig bra! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Hæ...? Dildo? Går det mye i dildo? Jaja. Takk for at du ville dele det med oss:-) Dust ass! Nå måtte jeg gå in og finlese for å sjekke hva jeg egentlig skreiv. 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Dust ass! Nå måtte jeg gå in og finlese for å sjekke hva jeg egentlig skreiv. :-D 0 Siter
Gjest erwin Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Nuvel. Samme for meg hva du mener. Du suger balle. ...ååå...så flink du er til å bruke fjortisspråk...til å være så gammel! 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 ...ååå...så flink du er til å bruke fjortisspråk...til å være så gammel! Vel, 26 er da ikke så ille. Hvor gammel er du, beibi? :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har egentlig aldri hatt spesielle favorittartister, jeg hører på den musikken jeg synes er fin - uavhengig av artist. Hvis jeg _må_ nevne artister, er det kanskje Michael Jackson som skiller seg ut som en av den artisten jeg har hørt mest på. Albumet "Thriller" er bra. Ellers hører jeg på veldig forskjellig musikk, alt mulig egentlig. Akkurat for tiden hører jeg på Mozarts Requiem, som vi skal synge i koret til høsten. Nydelig musikk! Åh, så heldig du er! Jeg har også sunget det før, det er så flott! Ennå morsommere å synge er messen i c-moll. Den er litt lenger. Requien er jo så altfor kort! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Fy faen, kjerringspetakkel... Kom ikke her og snakk dritt om Jethro! De suger IKKE pung. Og gode temaer SKAL jo la vente på seg. Så er det enda mye deiligere når de kommer. Pink Floyd bruker over fem minutter bare på å komme igang med første vers på Echoes. Men fy så nydelig når de først starter! Høh... Du er sikkert av de som ikke klarer å vente til etter maten med å åpne pakkene på julaften;-) Let me bring you songs from the wood. To make you feel much better... *synger* Nemlig;-) Som sagt tidligere her, den blikkfløyta til Jethro Tull kan jo skremme vekk faen på flatmark! Snakk om spetakkel! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Tror fremdeles ikke jeg har hørt noe av Bach som jeg direkte har mislikt jeg. Er generelt glad i "gode gammeldagse" koraler/salmer, og dem er det jo en del av i juleoratoriet. Men når jeg tenker meg om, så har jeg vel alt i alt spilt Matteuspasjonen mer enn juleoratoriet, det er bare lenger siden sist! Hadde en skikkelig fantastisk opplevelse med Matteuspasjonen - var på konsert i Nidarosdomen da jeg gikk på videregående, og satt der og drømte meg bort om hvor fantastisk heldige de var de som fikk være med på noe sånt. Noen få år seinere sto jeg faktisk foran i kirka og var med på akkurat Matteuspasjonen i akkurat samme kor. Hvordan kunne jeg glemme Matteuspasjonen tro?? Og messen i h-moll. Og Magnifigat i d-dur. Fantastisk musikk! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Som sagt tidligere her, den blikkfløyta til Jethro Tull kan jo skremme vekk faen på flatmark! Snakk om spetakkel! Jeg liker fløyta til Jethro, jeg! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Det er ikke mange kvinnfolk jeg kommer på blant store musikere. Knapt noen. Kommer faktisk ikke på en eneste en som gjør seg som noe annet enn sammen med en eller annen stor artist, i små mengder. Til nød Cranberries i starten, og jeg vet det fantes en del visesangere og den slags tidligere, men de ligger langt tilbake for sine mannlige kolleger. Døh! Dette er jo bra kvinnlige artister, da: Alanis Morissette Aretha Franklin Diana Krall Enya Dido Madonna Katie Melua Lauryn Hill Annie Lennox 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Som sagt tidligere her, den blikkfløyta til Jethro Tull kan jo skremme vekk faen på flatmark! Snakk om spetakkel! Gå stad og legg deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.