Gå til innhold

150 i puls

Anbefalte innlegg

Gjest høg puls
Skrevet

Jeg gikk med en slik hjerte-rytmeboks på meg en gang jeg var innlagt på sykehus i 5 dager. Ofte kom sykepleierene springede fordi jeg hadde så høy puls, men jeg følte absolutt ingeting og var helt rolig. Så en natt ble jeg vekt av en sykepleier som lurte på om alt var i orden.

Da jeg skulle utskrivest fikk jeg vite at jeg hadde hatt 150 i puls den natta. Jeg så en turnuskanidat sperre opp øynene og regaerte på dette, menst den eldre legen bare sa "Ja, men det har vel roet seg nå".

Er det vanlig å få en så høy puls? Er i normal god form og 25 år gammel.

Skrevet

Det er nok ikke vanlig med mindre du er midt i en treningsøkt, nei.

"......................................."

Skrevet

maksimal pulsen er i de fleste tilfeller 220 minus alderen. i ditt tilfelle ca. 195. så vis du hadde en drøm eller lignende skulle ikke 150 i puls vært noe og bekymre seg for. ved maksimal utholdenhets trening bør du ligge på opp i mot 90% av maks puls. matematikken på det kan du ta selv:)

Skrevet

maksimal pulsen er i de fleste tilfeller 220 minus alderen. i ditt tilfelle ca. 195. så vis du hadde en drøm eller lignende skulle ikke 150 i puls vært noe og bekymre seg for. ved maksimal utholdenhets trening bør du ligge på opp i mot 90% av maks puls. matematikken på det kan du ta selv:)

okei, da vet jeg det. takk for opplysningene :-)

Hadde blodtrykk på 100 over 50 en gang også. Er det normalt?

Skrevet

okei, da vet jeg det. takk for opplysningene :-)

Hadde blodtrykk på 100 over 50 en gang også. Er det normalt?

litt lavt kanskje. veldig avhengig av. generell helse tilstand, medisin forbruk etc. men ingen grunn til bekymring:)

matildes mor
Skrevet

150 i puls etter en drøm?? Skulle tro vedkommende ihvertfall ville være rimelig svett....

Jeg trener hver dag,og idag målte jeg pulsen underveis på en 5 km tur på tredemølla og pulsen min låg på 153 under den løpeturen-og da var jeg rimelig god og varm ja..

Stort sett ligger pulsen mellom 150-165 når jeg trener kondisjon.Makspulsen min er ca 188.

Kan ikke skjønne at det skal være normalt med så høy puls under søvn.

Skrevet

150 i puls etter en drøm?? Skulle tro vedkommende ihvertfall ville være rimelig svett....

Jeg trener hver dag,og idag målte jeg pulsen underveis på en 5 km tur på tredemølla og pulsen min låg på 153 under den løpeturen-og da var jeg rimelig god og varm ja..

Stort sett ligger pulsen mellom 150-165 når jeg trener kondisjon.Makspulsen min er ca 188.

Kan ikke skjønne at det skal være normalt med så høy puls under søvn.

bruker puls klokke ofte når jeg trener og har bruk det av nysgjerrighet om natta noen ganger. overfører alt til pc`n

etterpå... var inn å sjekka på treningsdagboka mi og fant ut at høyeste puls under søv var på. 171 (hadde sikkert ett for jævlig mareritt)

Det at jeg er svært godt trent kan også ha sin betydning i forhold til målingen.

matildes mor
Skrevet

bruker puls klokke ofte når jeg trener og har bruk det av nysgjerrighet om natta noen ganger. overfører alt til pc`n

etterpå... var inn å sjekka på treningsdagboka mi og fant ut at høyeste puls under søv var på. 171 (hadde sikkert ett for jævlig mareritt)

Det at jeg er svært godt trent kan også ha sin betydning i forhold til målingen.

Hm.....jeg har også ligget med belte og målt puls om natten for å finne det nøyaktige pulsmålet jeg skal trene på-og jeg har aldri,aldri vært i nærheten en gang.

Faktisk har jeg en hvilepuls på 40 når jeg våknr og ellers driver å slapper av.

Så jeg synes fortsatt ikke at forklaringen din holder mål.

(170 i puls om natta-ja det må ha vært et vanvittig mareritt;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...